• RhjärtaC

klänning till gravid brudtärna

Jag hoppas kunna få tips på klänningar som gravid brudtärna kan tänkas ha? Jag vill gärna ha det klart så snart som möjligt även om vi gifter oss i Juli. Vill ägna mig åt roligare saker än att leta perfekt nyans och modell på klänning den sista månaden.
    Jag letar febrilt efter knälånga rosa klänningar redan nu och den jag hittat är det dragkedja i sidan på, så det känns som en stor risk att ta den. Är det någon som har ett bra tips?
    Hon kommer vara i slutet av graviditeten så den behöver vara så flexibel som möjligt.

hjälp?? 

• Svar på tråden klänning till gravid brudtärna
  • Strawberry

Att redan nu säga hur hon kommer att se ut i Juli är omöjligt. Hon kanske bara går upp i vikt precis över magen eller så "svullnar hela hon upp", kanske går hon bara upp 3 kg eller rent av över 20 kg... Även om ni lyckas hitta en bra klänning redan nu med rätt färg och modell rekomenderar jag starkt att ni väntar så länge som möjligt innan ni köper den. Bara ett tips... =)

• daniiel
    Strawberry skrev 2012-01-06 17:06:40 följande:

Att redan nu säga hur hon kommer att se ut i Juli är omöjligt. Hon kanske bara går upp i vikt precis över magen eller så "svullnar hela hon upp", kanske går hon bara upp 3 kg eller rent av över 20 kg... Även om ni lyckas hitta en bra klänning redan nu med rätt färg och modell rekomenderar jag starkt att ni väntar så länge som möjligt innan ni köper den. Bara ett tips... =)

Jag håller med faktiskt. Det är svårt att veta innan hur mycket man kommer gå upp i vikt. Själv tvärsvällde jag upp massor i slutet av graviditeten, men gick knappt upp något alls i början. Att magen kommer vara stor, ja, så är det ju oavsett hur mkt hon går upp, men resten av kroppen är ju svårt att veta.

TS, varför kan du inte ge henne i uppdrag att leta fram en rosa, knälång klänning som passar henne? Då behöver ju inte du spendera sista månaden med leta klänning, men chansen att hon får något som passar och hon känner sig bekväm i ökar.
  • RhjärtaC
    daniiel skrev 2012-01-06 17:37:46 följande:
    Jag håller med faktiskt. Det är svårt att veta innan hur mycket man kommer gå upp i vikt. Själv tvärsvällde jag upp massor i slutet av graviditeten, men gick knappt upp något alls i början. Att magen kommer vara stor, ja, så är det ju oavsett hur mkt hon går upp, men resten av kroppen är ju svårt att veta.

TS, varför kan du inte ge henne i uppdrag att leta fram en rosa, knälång klänning som passar henne? Då behöver ju inte du spendera sista månaden med leta klänning, men chansen att hon får något som passar och hon känner sig bekväm i ökar.
    Jag hade gärna gjort det, problemet är att jag har två brudtärnor... Jag vill gärna att de har samma färg på klänningarna åtminstonde...  :/ Jag har en sån stark bild av hur jag vill att det ska se ut att detta ställde allt på kant och jag inser att jag är en Bridezilla. MYCKET Bridezilla. :) 
  • Sara 120707

Men en sådan där lös chiffonklänning kan vara ganska vackert ni vet modellen som i princip bara hänger från axlarna och har rejält med vidd. Då kan man ju tärnorna tom ha samma modell bara ha ett vackert band som man knyter under bysten.

• daniiel
    RhjärtaC skrev 2012-01-06 17:51:33 följande:
    Jag hade gärna gjort det, problemet är att jag har två brudtärnor... Jag vill gärna att de har samma färg på klänningarna åtminstonde...  :/ Jag har en sån stark bild av hur jag vill att det ska se ut att detta ställde allt på kant och jag inser att jag är en Bridezilla. MYCKET Bridezilla. :) 
    Den andra tärnan är inte gravid antar jag? Det kan ju bli svårt att hitta en klänning som passar en höggravid och en som inte är gravid i samma färg. Alternativet är ju då att beställa tex kinaklänningar, där du kan välja två olika modeller, men i exakt samma färg.
  • RhjärtaC
    daniiel skrev 2012-01-06 18:16:02 följande:
    Den andra tärnan är inte gravid antar jag? Det kan ju bli svårt att hitta en klänning som passar en höggravid och en som inte är gravid i samma färg. Alternativet är ju då att beställa tex kinaklänningar, där du kan välja två olika modeller, men i exakt samma färg.
    Nej den andra är inte gravid och de är två väldigt olika människor med olika stilar. Jag vill så gärna att de känner sig bekväm med klänningarna och att de känner sig fina. jag kan heller inte gå på stan och kolla läget bara eftersom den ena bor 84 mil härifr... Rynkar på näsan men vi ska iofs träffas alla den 4/2 för att kolla brudklänningar så då kanske vi kan glutta efter modeller färger då också... Jag har verkligen inte ro att vänta med allt så det är väldigt skönt att få skriva av sig och få feedback av folk i samma båt Flört
  • daniiel
    RhjärtaC skrev 2012-01-06 18:30:30 följande:
    Nej den andra är inte gravid och de är två väldigt olika människor med olika stilar. Jag vill så gärna att de känner sig bekväm med klänningarna och att de känner sig fina. jag kan heller inte gå på stan och kolla läget bara eftersom den ena bor 84 mil härifr... Rynkar på näsan men vi ska iofs träffas alla den 4/2 för att kolla brudklänningar så då kanske vi kan glutta efter modeller färger då också... Jag har verkligen inte ro att vänta med allt så det är väldigt skönt att få skriva av sig och få feedback av folk i samma båt Flört
    Ja, det är inte lätt det där när det är flera som ska bli nöjda hehe

Ska du betala deras klänningar eller ska de stå för dom själva?

Det låter ju dock som en bra idé att kika tillsammans när ni alla ska träffas, då kanske ni får en bättre känsla av vad ni vill ha och inte vill ha.
  • RhjärtaC
    Irma82 skrev 2012-01-06 18:38:22 följande:

Jag skulle absolut INTE välja en klänning med dragkedja till någon som är gravid i 9e månaden! ;)

Mitt förslag.....

shop.proud.se/

guuud vilken bra sida! Skrattande Dom hade ju superfina klänningar! Jag har tänkt mig att lägga en del av klänningarnas kostnad om det överskrider deras budget som dom har. Så det är definitivt ett alternativ! Den dagen det är dags för mig så kommer jag nog beställa festklänningar där om jag behöver en. Tack!
Svar på tråden klänning till gravid brudtärna