• bubbel­gum
    Äldre 4 Jan 23:51
    34068 visningar
    75 svar
    75
    34068

    skottår, någon tjej som ska fria till sin karl?

    Hej tjejer!

    I år, 2012 är det ju skottår, tänkte fråga ifall någon tjej här har planer på att fria till sin kille? Flört för i år så "får" vi ju tjejer fria till våra karlar, och om de säger nej så står ju dem för kostnaden för kjoltyget... är iallafall det jag har hört.
    Så, någon tjej som har planer på att fria till sin käraste?

  • Svar på tråden skottår, någon tjej som ska fria till sin karl?
  • Claire­Fraser
    Äldre 1 Mar 20:17
    #61

    Jättegrattis till oss alla! Och var modiga vi var som vågade :)

  • M o J 2012
    Äldre 1 Mar 20:23
    #62

    Grattis till er som friat, kul!

    Själv så ska jag också fria till min sambo i år, dock inte förrens mot slutet av året. Hoppas han säger ja för jag ska planera och boka in bröllopet och ha det hela  klart så vi kan gifta oss i början av nästa år....

  • bubbel­gum
    Äldre 3 Mar 14:28
    #63

    Hej tjejer! 
    glömde lite bort den här tråden, men har nu läst igenom inläggen och sett att flera har friat till sina män, och fått ett ja! Gud va kul, GRATTIS till er tjejer! Tycker ni va grymt modiga som vågade!
    Jag velade in i sista sekund, och sen fegade jag ur...så jag friade aldrig till min sambo.
    min sambos mamma ringde till och med mig och frågade om jag hade friat, och jag sa då att jag hade planer på de men att jag valde att inte göra det ändå. vilket hon tyckte var bra, för hon tycke att de va lite för tidigt...

    Jag pratade med min sambo om förlovning på kvällen den 29:e och förklarade att jag nästan var på väg att fria till honom, han sa då: hade du friat så hade jag sagt ja, för jag vill gifta mig med dig, men jag är glad att du inte gjorde det, för jag vill fria till dig, och tro mig älskling, det lär bli en förlovning nu under 2012. 
    Så jag känner mig otroligt glad och lycklig, trots att jag inte friade, eller att vi är förlovade. För nu vet jag ju att det lär ske någon gång detta år. Så jag ser med spänning fram emot detta år, och vad det har att erbjuda! 

  • bubbla­n85
    Äldre 4 Mar 09:42
    #64

    Modigt ändå av dig att berätta om dina tankar! Och än roligare att din pojkvän berättar att han vill fria senare i år! Hur länge har ni varit tillsammans?


     


    Min m2b sa att ingenting förändras i och med detta, men jag har ändå märkt en skilland på honom :) Han kikar ofta på ringen och är än mer go mot mig, hihi :) När vi berättade för hans föräldrar började svärmor gråta av lycka, det kändes bra. Tyvärr blev väl min mor inte lika glad, visst sade hon vad kul, men inge mer. Känns lite tråkigt, men hon är lite pessimistisk ibland.


     


    På tisdag ska vi gå och titta ut våra ringar. Längtar jättemycket!! Har kikat på ett par stycken, men vet inte vilken prisklass vi ska lägga oss på. Vilken ligger ni på?

  • bubbel­gum
    Äldre 4 Mar 14:19
    #65
    bubblan85 skrev 2012-03-04 09:42:57 följande:

    Modigt ändå av dig att berätta om dina tankar! Och än roligare att din pojkvän berättar att han vill fria senare i år! Hur länge har ni varit tillsammans?


     


    Min m2b sa att ingenting förändras i och med detta, men jag har ändå märkt en skilland på honom :) Han kikar ofta på ringen och är än mer go mot mig, hihi :) När vi berättade för hans föräldrar började svärmor gråta av lycka, det kändes bra. Tyvärr blev väl min mor inte lika glad, visst sade hon vad kul, men inge mer. Känns lite tråkigt, men hon är lite pessimistisk ibland.


     


    På tisdag ska vi gå och titta ut våra ringar. Längtar jättemycket!! Har kikat på ett par stycken, men vet inte vilken prisklass vi ska lägga oss på. Vilken ligger ni på?


    jo, fast vi har pratat lite smått om förlovning i några månader nu, så kändes inte sådär superstort att berätta att jag funderade på att fria.
    Vi har varit tsm i 1,5år 
  • Äldre 4 Mar 14:33
    #66

    Jag friade och fick JA självklart ja


    Nu är planeringen igång, vi gifter oss i NY i november

  • bubbel­gum
    Äldre 4 Mar 14:33
    #67
    bubblan85 skrev 2012-03-04 09:42:57 följande:

    Modigt ändå av dig att berätta om dina tankar! Och än roligare att din pojkvän berättar att han vill fria senare i år! Hur länge har ni varit tillsammans?


     


    Min m2b sa att ingenting förändras i och med detta, men jag har ändå märkt en skilland på honom :) Han kikar ofta på ringen och är än mer go mot mig, hihi :) När vi berättade för hans föräldrar började svärmor gråta av lycka, det kändes bra. Tyvärr blev väl min mor inte lika glad, visst sade hon vad kul, men inge mer. Känns lite tråkigt, men hon är lite pessimistisk ibland.


     


    På tisdag ska vi gå och titta ut våra ringar. Längtar jättemycket!! Har kikat på ett par stycken, men vet inte vilken prisklass vi ska lägga oss på. Vilken ligger ni på?


    bubbelgum skrev 2012-03-04 14:19:20 följande:
    jo, fast vi har pratat lite smått om förlovning i några månader nu, så kändes inte sådär superstort att berätta att jag funderade på att fria.
    Vi har varit tsm i 1,5år 
    bara halva svaret kom med av någon anledning... (?)
    vi har varit tsm i 1,5år och vi var och tittade på ringar i december, bara för skojs skull. Vi  hittade ett par superfina titanringar, som sammanlagt hamnar på runt 2.000kr(för både hans och min ring). Varken han, eller jag är ute efter någon klassisk guldring, utan vi vill ha lite mer personliga, moderna ringar. och varken han eller jag vill lägga ner multum på en ring som ser precis likadan ut som en silverring, men kostar typ tio gånger mer bara för att det är vitguld - t.ex.
    Så vi började kolla andra material och det var då vi hittade ett par supersnygga titanringar på Zelini, som vi båda gillade grymt mycket och som faktiskt inte alls var dyra - trots att de var så galet snygga! Både han och jag känner oss nöjda med dem ringarna, men vi har inte köpt dem än, utan det vill han göra sen när han är redo för att fria.
  • Supers­alt
    Äldre 4 Mar 22:25
    #68

    Har också tittat på ringar och vi har också bestämt oss för titan!! Har hittat flera som jag tycker om hos titanringar.com men vet inte om jag "vågar" beställa utan att ha sett dem på riktigt, så att säga!!

  • AnnLi
    Äldre 5 Mar 00:43
    #69

    Jag friade också på skottdagen! Vi har visserligen friat till varann flera gånger förut så svaret var väntat men tidigare har vi aldrig fått tummen ur att planera något bröllop. Men nu har vi bestämt datum och börjat kolla på ringar så den här gången tror jag att det blir av :D

  • Toktje­jen
    Äldre 6 Mar 00:44
    #70

    Jag fria till min sambo på Skottdagen !!!

  • Toktje­jen
    Äldre 6 Mar 00:46
    #71

    Våra förlovningsringar kostade 8500:- / min sambo tyckte jag var värd detta så vi sparade ihop och nu ska vi även gifta oss i September och då ska vi ha 2 ringar till... men den ja fann till mig då skulle kosta ca 5800:- som skulle passa min förlovningsring bra


     

  • Annapa­nna83
    Äldre 6 Mar 13:19
    #72

    Jag passade också på att fra på skottdagen. Vi var och beställde ringar i helgen, så nu är det bara en lååång väntan (till slutet på veckan) innan jag får visa det för hela världen!

  • Krila
    Äldre 12 Mar 21:49
    #73

    Jag friade. Men inte på skottdagen, för det förväntade han sig;) Väntade ett par dagar till våran årsdag. Köpte en fin bok och gjorde en "Jag älskar dig för att-bok".

    I slutet skrev jag "Vill du gifta dig med mig?"

    Han blev ganska ställd och jag fick fråga en gång till för att få ett svar;)

    Han sa i alla fall ja=)

    Han har ingen förlovningsring utan väntar tills vi gifter oss (Han är inte svenska, och de är väl ovanligt att båda har förlovningsring i andra delar av världen?) Jag har en enkel i silver med en sten. Kan inte bestämma mig vad jag vill ha och vill inte gå utan ring så jag har nog denna tills vi gifter oss och byter upp mig då=)

  • Hittat­Nemo
    Äldre 21 Mar 17:11
    #74
    Krila skrev 2012-03-12 21:49:25 följande:
    Jag friade. Men inte på skottdagen, för det förväntade han sig;) Väntade ett par dagar till våran årsdag. Köpte en fin bok och gjorde en "Jag älskar dig för att-bok".

    I slutet skrev jag "Vill du gifta dig med mig?"

    Han blev ganska ställd och jag fick fråga en gång till för att få ett svar;)

    Han sa i alla fall ja=)

    Han har ingen förlovningsring utan väntar tills vi gifter oss (Han är inte svenska, och de är väl ovanligt att båda har förlovningsring i andra delar av världen?) Jag har en enkel i silver med en sten. Kan inte bestämma mig vad jag vill ha och vill inte gå utan ring så jag har nog denna tills vi gifter oss och byter upp mig då=)
    Åh vilken underbar idé med boken!
  • Äldre 20 Oct 20:34
    #75

    Hej vilken bra idé med boken har du nån bild el kan du förklara mer hur du gjorde mvh mejs

Svar på tråden skottår, någon tjej som ska fria till sin karl?