• Drömbröllop12

    Exotiskt resmål för den uttråkade bruden ;-)

    Börjar bli dags att boka bröllopsresa och vi har tittat runt på allt möjligt. Dock är det så svårt för alla paradisstränder i karibien och liknande känns så öde.


    Vill ju självklart ha det så fint och lyxigt men att ligga i en solstol 24-7 är inte min grej, någon med tips på en superlyxig (*glimt i ögat*) resa men med saker att göra, lite shopping och strosa kanske i en stad och gärna lite historia eller dyl.


    Någon med tips?


    Helst utanför EU men även inom om det är supergrymt ;)


    Hoppas på fina tips!

  • Svar på tråden Exotiskt resmål för den uttråkade bruden ;-)
  • Jossen

    En lyxkryssning i karibien?

    De båtarna finns allt möjligt på och de lägger ju till i olika städer osv.

  • daniiel

    Mexico kanske? Har hört att Playa del Carmen ska vara riktigt fint och trevligt. Min syster jobbar som resekonsult och pratar väldigt varmt om detta :) Mexico har ju fina stränder, mycket historia och mycket saker att göra. Djuphavsfiske, simma med delfiner, dyka, göra besök i Mayabyar och ruiner, golf, äventyr i djungeln, underjordisk flod, temaparker, äventyrsparker och naturparker.. bland annat. Även bra shopping har jag hört, det finns stora shoppingcenter och även små marknader. Kanske värt att kolla upp?

    Några exempel på hotell
    www.ving.se/mexiko/playa-del-carmen/riu-palace-riviera-maya
    www.ving.se/mexiko/playa-del-carmen/paradisus-la-perla
    www.ving.se/mexiko/playa-del-carmen/the-royal
    www.fritidsresor.se/resa/mexiko/playa-del-carmen/hotell-barcelo-maya-palace-deluxe/
    www.fritidsresor.se/resa/mexiko/playa-del-carmen/ocean-maya-royal/
    www.fritidsresor.se/resa/mexiko/playa-del-carmen/hotell-riu-palace-mexico/

  • Paris 111202