• Mahy

Akuthjälp med skor!

Jag har jättestora problem med att hitta skor! Jag vill inte ha en så jättehög klack max ca 4,5 cm! Jag vill ha rund tå, och stängd häl!

Jag hade beställt ett par men nu visade det sig att de inte finns i min storlek längre! Hjälp panik! Så jag behöver ett par med så kort leveranstid som möjligt!

Finns det fler butiker än Brandos, Matildasfest?

Jag behöver ALLA tips jag kan få!!!

• Svar på tråden Akuthjälp med skor!
  • MrsSilfverblad2b

Vill du ha klassiska brudskor kanske dansshopen.nu är ett alternativ?

Heppo.se har både vanliga pumps och brudskor, sen finns ju alltid de vanliga butikerna Dinsko, Nilson, Scorett. De har ju börjat med nätbutiker också. Sen har du nelly.se och bubbleroom.se. Vagabond har också en nätshop: vagabond.com

Ja, det var några tips iaf! Är bröllopet snart? Om du har lite tid på dig vet jag att många har beställt härifrån http://www.etsy.com/shop/Parisxox?ref=seller_info och är jättenöda. Där kan du bestämma klackhöjd, färg och modell själv.

Lycka till!

12-05-12
  • Mahy
    Ekorren skrev 2012-01-04 08:53:19 följande:
    Vagabond.com , heppo.se som jag kommer på sådär på rak arm.
    Hej tack! Jag var inne på vagabond nu och det verkade som de bara har "vanliga" skor inte direkt några som passar till bröllop :)

Heppo verkar ha ungefär samma som brandos, men tack! Och gärna massa mer tips!
  • Mahy
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-01-04 08:58:49 följande:
    Vill du ha klassiska brudskor kanske dansshopen.nu är ett alternativ?

Heppo.se har både vanliga pumps och brudskor, sen finns ju alltid de vanliga butikerna Dinsko, Nilson, Scorett. De har ju börjat med nätbutiker också. Sen har du nelly.se och bubbleroom.se. Vagabond har också en nätshop: vagabond.com

Ja, det var några tips iaf! Är bröllopet snart? Om du har lite tid på dig vet jag att många har beställt härifrån www.etsy.com/shop/Parisxox?ref=seller_info och är jättenöda. Där kan du bestämma klackhöjd, färg och modell själv.

Lycka till!
    12-05-12
    Jag ska gifta mig i början av Februari! Hinner de komma by then??

De på etsy var helt underbara! Alla de andra känns som att jag redan har tittat på suck. Nästa vecka ska de sy upp klänningen! Tror ni att man kan prova med ett par andra skor bara med samma klackhöjd som de jag kommer ha sen?
  • Vingabrud

Om det inte är jättebråttom kan jag tipsa om Melody shoes , ung 3-4 veckors lev.tid. Dom har flera skor med rund tå och man får bestämma klackhöjd själv. Sen skickar man sina fotmått och får skorna tillverkade precis i rätt storlek.Helt ok priser oxo , jag betalade knappt 400 kr för mina med frakt och allt :)

• Mahy
    Vingabrud skrev 2012-01-04 09:08:11 följande:

Om det inte är jättebråttom kan jag tipsa om Melody shoes , ung 3-4 veckors lev.tid. Dom har flera skor med rund tå och man får bestämma klackhöjd själv. Sen skickar man sina fotmått och får skorna tillverkade precis i rätt storlek.Helt ok priser oxo , jag betalade knappt 400 kr för mina med frakt och allt :)

Jag ska gifta mig den 11 februari! Tror du jag hinner få dem då??
  • MrsSilfverblad2b
    Mahy skrev 2012-01-04 09:01:13 följande:
    Jag ska gifta mig i början av Februari! Hinner de komma by then??

De på etsy var helt underbara! Alla de andra känns som att jag redan har tittat på suck. Nästa vecka ska de sy upp klänningen! Tror ni att man kan prova med ett par andra skor bara med samma klackhöjd som de jag kommer ha sen?
    Jag har mailat lite med tjejen som har butiken på etsy och hon verkar jättegullig! Om du mailar och frågar tror jag säkert att hon kan skynda på din beställning.

Tror absolut inte det spelar någon roll vilken typ av sko du har när de ska lägga upp klänningen, vara höjden är ungefär densamma!

Hoppas du hittar några bra skor och att ni får en underbar bröllopsdag!
    12-05-12
  • Vingabrud

Kanske , prova att maila till dom och fråga , när jag beställde var dom snabba med att svara på mail och väldigt hjälpsamma ! :)

• Mahy
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-01-04 09:12:52 följande:
    Jag har mailat lite med tjejen som har butiken på etsy och hon verkar jättegullig! Om du mailar och frågar tror jag säkert att hon kan skynda på din beställning.

Tror absolut inte det spelar någon roll vilken typ av sko du har när de ska lägga upp klänningen, vara höjden är ungefär densamma!

Hoppas du hittar några bra skor och att ni får en underbar bröllopsdag!
    12-05-12
    Tack! Nu känner jag mig lite lugnare! Hade som jag tidigare skrivit beställt ett par från min bröllopsbutik i där jag köpte min klänning! Men helt plötsligt ringde de igår och berättar att mina inte finns längre!!! Plus att underkjolen jag beställt var fel! Säljaren skickade fel storlek och fel kjol! Ahhh! Allt som gick så smidigt bara puff borta suck!
Svar på tråden Akuthjälp med skor!