• sollan

    Vilken månad är den populäraste att gifta sig i?

    Blivande vårbrud
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-03 22:35
    Vilken månad har just ni valt och varför?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken månad är den populäraste att gifta sig i?
  • Tokig

    Vi har valt oktober. Hösten är den vackraste årstiden och det konkurrerar inte med andra högtider.

  • Mahy

    Vi har valt februari, :) Vi ville ha ha ett vinterbröllop, men vi bestämde oss i Augusti att gifta oss så februari kändes tillräckligt långt bort :)

  • EA83

    November dels för att det förra året var 11-11-11 vilket vi sagt länge att det är vårt datum, men även för att under hösten så förväntar man sig inte fint väder och blir således inte besviken om det är mulet och regnar... Det är ju det som är höstväder... På sommaren känns det som att det är större press på att det ska vara fint väder... Men som sagt det stora avgörande för oss var datumet! =)

  • Syllis 2012

    Vi gifter oss i juli när vi firar 5 årig förlovningsdag

  • aniara

    Juni. Fästmannen ville ha bröllopet före semestern (jag ville egentligen ha ett höstbröllop) så att vi sedan ska kunna njuta av sommaren som nygifta. Och jag ska springa Stockholm Marathon 2 juni så jag vägrade bröllop före det (jag satsar seriöst på loppet!).

  • förlovadflicka

    Vi hade höstbröllop i Oktober, mest för att det låg bäst i tiden för oss. Var först inställda på sommarbröllop men vi är jätteglada att vi inte tog det iom att så många gifter sig på sommaren. Det blev lite mer unikt :)


  • daniiel
    daniiel skrev 2012-01-03 22:35:40 följande:
    Vi gifte oss i augusti, men skulle jag få göra om det, så hade jag nog valt december eller januari :)
    Såg inte "Varför" i TS först.

    Augusti för att då skulle vi ha hunnit spara ihop tillräckligt med pengar. Vi fick en idé i februari/mars att vi bara var tvugna att gifta oss helt enkelt. Kyrkan bokades och så var allt igång. Sommarbröllop är bättre än vinterbröllop hörde vi överallt. Vi är glada, det blev en bra dag och augusti är på många sätt en väldigt bra sommarmånad tycker jag. Hellre den månaden än juni eller juli.

    Jag hade nog dock hellre velat ha vinterbröllopet jag alltid drömt om. Vi skulle inte haft så bråttom och lyssnat på alla andra, utan stannat till och tänkt efter vad vi egentligen ville. Nu planerar vi dock, redan ja, att förnya våra löften i framtiden och då ha det vinterbröllop vi egentligen ville ha :)
  • Nikkita

    Vi vill ha ett sommar bröllop & då kollade jag datum som inföll på en lördag detta året. 30/6 blev det för det är sista dagen i juni & vi går på semester den 1 juli så det passade oss utmärkt :) Blir även ett lätt datum för min blivande att komma ihåg ;)

Svar på tråden Vilken månad är den populäraste att gifta sig i?