• Blivande Marie J

Bordsplacerings fundering.

Hej. En liten fråga någon kanske kan hjälpa oss med.. Vi har valt att placera sin respektive nära sig men blanda lite under placeringen bland gäster vi tror dom kan få en trevlig kväll med, men kan inte riktigt bestämma oss om man ska sitta bredvid sin partner eller rätt emot. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Bordsplacerings fundering.
  • Chicita

Vi satte partners diagonalt emot varandra.
    Man sitter ändå inom pratavstånd, men det öppnar mer för att prata med andra också, om inte annat så måste man involvera de som sitter bredvid i samtalen.
    Sitter man mittemot varandra så är det ändå lätt att man hamnar i sin lilla "tygghetsbubbla" och bara pratar med varandra.

• aniara

Vi kommer blanda. En del får sitta bredvid varandra; de som vi tror behöver stödet från varandra för att ha en bra kväll. En del par sitter mittemot varandra. En del sitter separerade helt.

• Blivande Marie J

Okej, tack för tipsen. Kanske kör på mitt emot då. Då sitter man ju inte riktigt så nära men ändå så har man sin trygghet med sig.

• Juni 2012

Jag skulle föredra att sitta så jag iallafall kan prata/kommunicera med min partner. Men det beror ju på hur de andra gästerna är, jag vet att min partners vänner knappt klarar att kallprata med mig och det blir ju rätt trist under en lång kväll. Är de omgivande gästerna däremot som min pratglade far som alltid hittar något gemensamt att tjattra om så funkar det ju bättre

Svar på tråden Bordsplacerings fundering.