• Blivandefruandersson

Litet bröllop på slott bara vi två. Någon som också gjort så?

Vi ska ha ett intimt bröllop/vigsel. Vi vill ha det personligt och har valt att göra de bara vi två.

Vi vill ändå att de ska vara speciellt så vi är inne på att ha vigsel på ett slott (i kyrka el borgligt spelar ingen roll)

Någon som gjort något liknande eller ska?

Tar gärna tips på slott också. Nu står det mellan Teleborg, Tjoloholm eller Häckerberga slott.

• Svar på tråden Litet bröllop på slott bara vi två. Någon som också gjort så?
  • daniiel

Vi hade inte ett sånt bröllop, men det låter väldigt mysigt :) Även om jag som familjemedlem/vän hade tyckt det var lite tråkigt att inte få vara med :P

Tänk bara på att ni måste ha två vittnen med er också, behöver ju iofs inte vara någon ni känner, utan kan ju vara två ur personalen där ni ska gifta er.

Hoppas ni hittar något fint ställe att vara på :)

• 1700tal

I sökandet efter ett slott som festlokal (fast vi blir 90 gäster) så tittade vi på ett antal slott och allt däromkring. De flesta slott har ju ett eget litet slottskapell som aldrig tog så många gäster som vi är. Så det borde va helt perfekt att vara ett litet sällskap och det låter underbart! Det var oftast problemet för oss att kapellen var alldeles för små.

Nu vet jag inte så mkt om de slott du nämner (är från en annan del av sverige) men många slott har ju restaurang och hotellverksamhet. Ditt upplägg låter så fint, kan nästan önska att vi kunde göra samma sak. Men då blir det väl liv i holken... Men då skulle jag välja ett slott med ett pyttelitet slottskapell och vigas med vittnen från kapellets sida. Sen inta en fin middag i slottets restaurang och övernatta där. Åh, så mysigt... Skulle ha funkat perfekt på tex mauritzberg där vi förlovade oss.

Sen kanske någon på slottet har vigselrätt, det har "slottsfrun" på det ställe vi till slut valde. Då fick vi, om vi ville, vigas av henne i valfritt rum i slottet. Men borglig vigsel var inte för oss. Lycka till!

• Blivandefruandersson

"Liv i holken" kommer det att bli men vi vill ha en intim vigsel och vill inte stå i centrum och dessutom så vill vi inte lägga hur mycket pengar som helst på bröllopet. (vill inte ha budget utan ska de va så ska de va)

Ska ringa runt till de slott som vi hittat än så länge och se vad de har som förslag.

Vittnen är nästan ett krav att slottet ställer upp med annars håller det inte. Men de borde inte vara några problem.

För övrigt så ska jag ha vit klänning. Ska få fixat håret och sminket. Vi ska även ha en fotograf som förevigar vår dag.

• Vingabrud

Hej ! Vi ska också gifta oss helt på tu man hand :) Kul att det finns fler som kan tänka sig det , känner mig nästan lite udda här på BT annars. På själva bröllopsdagen ska vi vigas på Vinga och sedan äta middag på en mysig restaurang och avsluta i en lyxig bröllopssvit. Jag ska också ha vit klänning(men ej hellång) BM ska ha smoking och jag ska få hår och smink fixad på salong. Tar även med oss en fotograf under dagen :) Sen för att blidka familjen lite så ska vi ha en liten mottagning dagen efter hemma hos hos med tårta och bubbel.

• Sss

Vad kul att ha hittat fler, känner mej som kärringen mot strömmen bland alla inlägg här på BT. Vi ska också gifta oss på tumis, så romantiskt tycker jag fast jag annars inte känner mej värst romantisk... Våra barn ska nog också vara med men okända vittnen ska vi ha. Sen fotografering i studio + middag för två, då behöver vi barnvakt och det klurar vi på som bäst. Barnvakter finns nog men vi vill inte avslöja oss åt nån innan följande dag då vi bjuder på tårta och bubbel... Barnvakten måste vi väl inviga i planen men så sent som möjigt... Tänker mycket på folks reaktioner då de får veta, räknar med en del sura/besvikna miner men så här vill vi verkligen, verkligen göra.... Hur ser ni andra på den biten? Vi ser fram emot att bli vigda, för oss är det det som är grejen....

Svar på tråden Litet bröllop på slott bara vi två. Någon som också gjort så?