• Jossen

Detta som färg"tema"

Hur tycker ni det låter med lila (inte ljusa lila färger, utan kanske mörkare lite mustigare) och gröna färger, tillsammans med olika nyanser av vitt. Kanske även mörkbrunt (som riktigt mörkt träslag typ).

Inte hur mycket som helst av alla färger, men basen vit och brun med gröna och lila inslag?

Hur skulle ni, med dessa färger, utsmycka lokalen? Lek med tanken och kom gärna med förslag!

Tack på förhand:)

• Svar på tråden Detta som färg"tema"
  • Fiaa

Låter som att det kan bli jättefint! :)

• operfekt

Vi ska ha mörklila & äppelgrönt, men vitt som bas.
    Men mörkbrunt gör sig ju också bra till lila, så låter som att det kan bli fint =)

• Jossen

Oj vad glad jag blev nu:) Tack!

Någon som har lite tips och idéer på hur man kan använda detta färgval? Dukarna kommer vara vita (det blir nog enklast så), växter - lila & grönt. Sen tänker jag mörkbruna organsaband kanske man kan använda till något. Jag skulle ju bli lycklig om man hittade bord och stolar i mörkt mörkt brunt, men det kommer nog vara en kostnadsfråga och lite svårt att få tag på.

Men fler idéer tas tacksamt emot:)

• Chicita

Varför inte duka med vita dukar och mörkbruna löpare, låga lila värmeljushållare (har sett på ICA exempelvis) och sen kan ni göra dukningen lite roligare genom att göra värmeljushållare av auberginer, typ skär av en bit på ena sidan så den ligger stadigt, och gröp sen ur en eller flera hål för värmeljusen. Ni kan också lägga ut klasar av mörklila vindruvor på borden. (både snyggt att titta på och gott att mumsa på)

Beroende på årstid så kan ni ta in trädgrenar. Är det vår/sommar så kan ni ta in med löv. Är det höst/ vinter så tar ni in nakna grenar och dekorerar dom med murgröneslingor eller liknande

Använd gröna servetter, med mörklila servettringar (gör egna av tapet och avkapade innerhylsor från toarullar) och kanske blinga lite med såna där påklistringsbara stenar som finns på panduro exempelvis

• Nikkita

Vi ska ha lila, vitt & grönt som färgtema :)

Vi kommer duka med vitt (dukar & porslin), sen har vi lila organzapåsar till gästerna med choklad eller annat smått i, kommer ha lila & vita blommor med murgröna som bordsdekoration (låga avlånga så alla ser varandra över bordet), Våra placeringskort är vita med en lila kant runtom. Vi kommer nog att ha vita stearinljus i höga silverljusstakar (för att få olika höjd i dukningen).

• Jossen

Tack för superbra tips!!

Jag är inte mycket för att blanda föör mycket, så det kommer nog bli vita linneservetter med mörkbrunt servetthållare, kanske ett grönt strå liggandes över.

Det med auberginer var ju HUR bra som helst, vad häftigt!!

Men nu fick jag själv idéer! Tack!!

Mer mer...  :)

• Chicita

Fler möjligheter att få in färg på enkla sätt:
    Antingen kan man lägga i frukt i vattenkarafferna för att få in färg på så sätt, men annars är det snyggt att knyta sidenband eller organzaband runt karafferna.

Om väggarna är fula i lokalen och man inte får spika/häfta i dom så kan man gjuta fast pinnar i betong.
    Man tar och oljar in insidan av plastbuttar (köp några stora med låg kant, finns på ÖB för runt 20-lappen) Sen skruvar man långa skruvar i ena änden av en pinne (så det blir lite kaktuskänsla), stoppar ner den änden i plastbutten och häller på betong. Stagdga upp pinnen så den står stadigt medans betongen brinner och stelnar.

Sen kan man använda dessa långa pinnar för att sätta en tvärslå på. Och använda som en sorts gardinstång.
    Det finns billiga 5-metersklipp i "siden" och "sammet" på Jysk.
    Svårt att sy i dom, sidenet är som foder, och sammeten är jättestretchig och drar sig, men vanlig raksöm är ju inte så svårt att få till och det behöver ju inte vara perfekt....
    Hänger man upp draperier här så blir intrycket av lokalen en helt annan. Man kan ha vita eller färgade draperier beroende på smak och tycke. Vi hade väldigt blandade färger eftersom vi var ute efter intrycket av en färgglad riddarsal Glad

• Power of Love

jag tycker det låter som en jättefin kombo av färger (vi hade de faktiskt de färgerna i vårt förra vardagsrumGlad)

Jag är själv inne på att ha lila, grönt  och vit.  Jag tänker mig ljusa gröna och lila färger men jag älskar mörklila så vi får se hur vi gör. Vi har långt kvar så vi hinner fundera Glad

• Jossen

Tack!

Ja jag tycker lila, speciellt mörkare lila, kan vara riktigt fint! Grön har lite lugnande effekt, vilket känns som det kan behövas på ett bröllop;)

Vitt och mörkbrunt är mina färger även i hemmet. Accentfärger byts ut emellanåt!

HÄR, bukett 135, dessa färgerna är så vackra!

Power of Love; man kan ju blanda olika nyanser! Det blir jättefint.

Chicita! Du är ju fantastisk! Vilka tips du kommer med.

Försökte kolla dina bilder, men kom inte åt de. Mer än de man ser på presentationen... Var det du som hade sytt era bröllopskläder själv? Såg i ett forum en som gjort det nämligen, de påminnde lite om dina i  alla fall!:) Mycket fint var det!

• Chicita
    Jossen jepp jag sydde allt till oss + till näbbarna, min pappas sambo, brorsan, till de som skulle servera, fotograferna och till ett par med barn som inte kom i slutänden i alla fall... Så det var en hel del jobb ja Glad

Mina bilder är upplåsta "Alla inloggade" ska kunna se bilderna. Men tydligen kan ni inte det ändå av någon konstig anledning Obestämd

Jag fick en hel del tips själv när jag kom hit. En del vidarebefodrar jag, andra anpassar jag...
    Som det där med auberginen som ljusstake... Man kan ju använda äpplen och päron så varför inte aubergine Flört
  • Jossen
    Chicita skrev 2011-12-30 21:01:15 följande:
    Jossen jepp jag sydde allt till oss + till näbbarna, min pappas sambo, brorsan, till de som skulle servera, fotograferna och till ett par med barn som inte kom i slutänden i alla fall... Så det var en hel del jobb ja Glad

Mina bilder är upplåsta "Alla inloggade" ska kunna se bilderna. Men tydligen kan ni inte det ändå av någon konstig anledning Obestämd

Jag fick en hel del tips själv när jag kom hit. En del vidarebefodrar jag, andra anpassar jag...
    Som det där med auberginen som ljusstake... Man kan ju använda äpplen och päron så varför inte aubergine Flört
    Jag hittade dig på en annan tråd nu, där du tipsar om tårta. Du borde bli bröllopssamordnare. Vilka bra tips du har!
  • Chicita
    Jossen skrev 2011-12-31 02:44:50 följande:
    Jag hittade dig på en annan tråd nu, där du tipsar om tårta. Du borde bli bröllopssamordnare. Vilka bra tips du har!
    Hehe.. det vore kul, men det finns inte så mycket såna jobb Flört
  • Just Me
    Jossen skrev 2011-12-29 23:22:54 följande:
    Hur tycker ni det låter med lila (inte ljusa lila färger, utan kanske mörkare lite mustigare) och gröna färger, tillsammans med olika nyanser av vitt. Kanske även mörkbrunt (som riktigt mörkt träslag typ).

Inte hur mycket som helst av alla färger, men basen vit och brun med gröna och lila inslag?

Hur skulle ni, med dessa färger, utsmycka lokalen? Lek med tanken och kom gärna med förslag!

Tack på förhand:)
    Vi kommer att ha mörklila, olivgrönt o vitt som färgtema! Håller på att spånar för fullt och letar inspiration, kan återkomma när jag kommit nån vart  
  • Jossen
    Just Me skrev 2012-01-09 19:13:08 följande:
    Vi kommer att ha mörklila, olivgrönt o vitt som färgtema! Håller på att spånar för fullt och letar inspiration, kan återkomma när jag kommit nån vart  
    Vad fint!!

Ja tack, gärna:)
Svar på tråden Detta som färg"tema"