• SusanneJoh

    EBAY tråden!

    Oj, nu blev jag så till mig att jag glömde fråga det jag skulle från början. :D Ni som har köpt skor från ebay (eller andra ställen på nätet), hur vet ni att dom passar? Har ni lätt att hitta skor i vanliga fall? Jag har hittat ett par skor på ebay som jag funderar på att köpa, men jag kan slå vad om att dom inte kommer att sitta bra. I vanliga fall har svårt att köpa skor, speciellt "finskor" och sandaletter. Mina fötter är helt mongo, jag kan ha skor från strl 38-41 beroende på bad det är för slags skor. Jag har "karlfötter" (min mamma kallar dom så eftersom jag har fått min pappas fötter), dom är rätt breda och jag har hög fotrygg. Så om jag ska prova ett par sandaler med remmar så får jag bara ner foten halvvägs, sen tar det stopp (oavsett strl). Så jag vet inte om jag vågar chansa på att köpa på ebay. Vad tycker ni? (och ursäkta om mitt inlägg ser konstigt eller ihoptryckt ut, jag skriver från mobilen)


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

    Åh, jag tyckte den var jätte fin! :)


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

    Tänkte beställa näbbklänningar från USA, och jag har alltid försökt undvika att handla från USA just för det här med tull. Jag vet ju att inte alla fastnar i tullen, men jag har fått för mig att det jag beställer kommer att göra det bara för att. 
    Men sen har jag läst att om man skriver "gift" på paketet så är det lättare att det slinker igenom tullen, och jag har läst att fera ebay-handlare har frågat säljaren om denne kan skriva gift på paketet just för att slippa tull.

    Men hur formulerar man det på bästa sätt till säljaren?
    H*n kanske tar illa upp att frågar? 


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

    Funderar på dom här skorna, dom är ju helt underbara ♥
    MEN, vet inte om jag vågar beställa dom från ebay, tänk om dom inte passar. :(

    Skorna


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

    Jag ska nog låna svärmors gamla pärlhalsband, och köpa nya pärlörhängen till. Sen ska jag ha ett blått strumpeband på mig. Så jag tror jag kommer att lyckas få in allt. Är ju inte livsviktigt, men det är ju lite kul. :)

    Imke1977: vart har du köpt kravatt ifrån?  
    Jag är också lite nervös över skorna, men dom kostar bara 300 så jag tror jag ska beställa dom ändå. Passar dom inte kan mn alltid lägga ut dom på tradera eller här på BT.

     


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh
    Imke1977 skrev 2012-01-17 11:15:54 följande:
    Kommer köpa kravatten från samma ställe så att dom blir likadana. Annars kan det nog bli tok
    Ska du köpa kravatter och västarna från samma sida som du ska köpa skorna? 
    Hittar inte kravatter där. Eller så är det bara jag som är blind
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

    Har du kvar länken till den säljaren fu köpte kravatten ich västen? Är också på lagt efter det. Ang skor så är jag också skitfeg. Men jag ska beställa "mina" skor i min "vanliga" strl, och passar dom inte så, tja då får jag väl sälja dom och hoppas att jag tjänar in det jag betalade för dom.


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

    Idag har jag klickat hem näbbklänningar och skor.  

     

    Sitter nu och jagar kravatt, guud vad svårt det är att hitta en i rätt nyans, och som skickar till sverige. :-S
    Men så kom jag på en sak, ska brudgum och bestman ha samma färg på kravatten?? eller hur är det?


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

    HJÄLP!!!

    Jag har problem med ena näbblänningen. Säljaren skickade ett meddelande och skrev att dragkjedjan på den lilla klänningen är i fel färg. Den är olivgrön och i den stora klänningen är den limegrön. Hon frågar hur jag vill göra nu, om jag vill ta den som den är eller om jag vill ha 2 st size 6 klänningar istället. Den lilla är size 4 och tydligen har det blivigt fel på alla size 4 klänningar.
    Jag har bett om att få se kort på båda klänningarnas baksida för att jämföra hur "illa" det är.

    Men det känns ju så trist, även fast det bara är en dragkjedja.  


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh
    karinochmarcus2012 skrev 2012-01-18 15:37:12 följande:
    Får jag fråga om länken till näbbklänningen och skorna. Urgulliga!
    Här är skorna: 
    http://www.ebay.co.uk/itm/270774013875?var=570023728224&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_1516wt_1344

    och här är klänningen:

    http://www.ebay.co.uk/itm/290655877287?var=590052560678&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_2788wt_1110 
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh
    karinochmarcus2012 skrev 2012-01-18 16:16:00 följande:
    Tusen tack! Vad snabb du är på att svara. Vet du något mer om skorna? Material osv. Klänningen verkar bara finnas i antingen storlek 2 eller 4. Min lilla flicka skulle behöva storlek 3.... Synd. Den var urgullig.
    Det står lite mer info om skorna lite längre ner på sidan. Materialet är satin iaf, klacken är ca 6 cm, sen stog det "features" Diamante bow och "heel type" kitten. Men det fattar jag inget av iaf
    Skorna finns i ivory, svart, silver och rött. Dom röda är assnygga! Tungan ute

    Ja, jag var också inne på att ha an strl 3 eller 4T till min lilla.  jag mailade alla uppgifter (ålder, längd, vikt osv) till säljaren och hon föreslog strl 4, för det är tydligen inte så stor skillnad på dom. Sen tänkte jag att det inte gör något om klänningen är lite stor, det går ju alltid att sy in. Det är ju värre när den är för liten. 
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh
    Imke1977 skrev 2012-01-18 18:48:25 följande:
    Hej tjejer
    Hade ni vågat handla den här:

    viewitem.eim.ebay.se/Ivory--wedding--dress-Ev...
    Den där ska jag också ha!

    Fast jag ska beställa den från en i london. Den jag hade tittat på först (från kina) använde vita pärlor som dekoration, medans den jag ska ha i från london har swarovski kristaller istället.
    Så innan du beställer skicka ett meddelande till säljaren och fråga vad dom anväder som "beads".
     
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

    Jag har fått svar och bild från säljaren av näbbklänningen, så här ser dragkedjan ut.

     

    Vi har kollat på bilden och kom fram till att det faktiskt inte är så mycket av den som syns, + vi tror inte att alla kommer att sitta och stirra på ungrnas ryggar. Och om det ser tokfult ut irl så kan man ju alltid byta dragkedja för en billig peng, alt måla översta delan av kedjan.
    Och jag har mailat fram och tillbaka med säljaren och vi fick 10% rbatt, så det var ju alltid nått.


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

    Esther82: måttbeställde du eller beställde du en färdig storlek? Jag funderade först på att beställa färdig strl och sen fixa små detaljerna hos en sömmerska. Men sen kollade jag dom färdiga måtten och jag tycker dom verkar för korta på längden, så jag blev asnervös över att klänningen skulle bli för kort. Hur är din på längden? Och hur lång är du? (om man får fråga )


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh
    Esther82 skrev 2012-01-19 10:16:57 följande:
    Jag är 164 beställde st14. Jag kommer få sy upp den 5-10cm beroende på vilka skor jag väljer. Den har ju snöre bak så det är lätt att dra till den. Jag kommer ändå behöva sy in den men det ska nog inte vara några problem eftersom det är god kvalitet på tyget.
    ah, jag är också 164 cm. Dom skorna jag ska ha på mig har 6 cm klack. 
    Så då om man beställer färdig strl så borde den inte bli för kort?

    Vilken färg har du på klänningen?
    Jag ska ha Ivory, tänkte om du också hade det och kunde säga om färgen va bra.  
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh
    fasit skrev 2012-01-19 16:58:32 följande:
    Någon som vet om och isf var man kanhotta lraftiga pappersservetter på ebay? Jag letar även chokladhjärtan i guldfolie, gärna mörk choklad. Tack för hjälpen!
    chokladhjärtan på ebay vet jag inte, men på myheart.se finns det. annars är det bara att googla "bröllopsgodis" eller ngt liknande, har sett dom hjärtgodisarna på massor av sidor.

    servetter vet jag inte heller, prova att söka på napkin, papernapkin eller ngt liknande och sen sortera ut alternativen. 
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh
    julle79 skrev 2012-01-23 12:45:36 följande:

    jag e väl lite lat å bekväm alla priser och frakt står på svenska där på ebay.se men tror de e samam grejer som på ebay.com...


    Har man samma inlogg på ebay.com som på ebay.se....kanske skit korkad fråga :-/ men jag måste fråga då jag aldrig varit inne på nån annan...funkar de på samma sätt där me betalning osv??


    Ja, du har samma inlogg på .se och .com. och dom funkar på samma sätt.

    ibland tycker jag att .com är lite smidigare, så jag kollar upp allt på .se, lägger det i min watch list, sedan går jag in på .com och lägger allt i shoppingvagnen och sen betalar jag, eller om jag vill skicka förfrågan till säljaren därifrån.

    När man först registrerar sig på paypal så måste man sätta över 15 kr till sitt paypalkonto så att som ser att det funkar, och att det inte är ett "fuskkonto". Men man förlorar ju inte dom 15 kr, dom sätts tillbaka på kontot sen. 
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh
    julle79 skrev 2012-01-23 22:38:38 följande:

    tror hon menar att dom drar 15:- som man får tillbaka när man verifierar kontot sen via koden som står på bankutdraget...de tar 2 dagar innan koden syns på bankuttdraget..när man verifierat så e kortet hopkoplat me pay pal å de e bara å handla på å dom 15:- sätts tillbaka direkt...så va de ialal fall för mig å jag gjorde konto förra veckan..


    Dock för nåt år sen när ajg gjorde mitt egna som ajg glömt inloggen på så va de inte så å de kontot va ajg tvungen å föra över pengar från banken hela tiden för å kunna handla de va inte hopkopplat me bankkortet...så kanske finns olika varianter fortfarnade


    ja, så menar jag ju.

    Är typ 1 ½ år sen jag fixade kontot. Och det är ju inte lätt att komma ihåg allt här i världen  
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

    Om du ska ha gel naglar så måste du ha lampa. Ska du ha akryl så är det pulver och illaluktande medel. Annars så är det väl bara "vanliga" lösnaglar som gäller. Är inte så haj på andra metoder. Jag har bara gelnaglar, har provat akryl, men det sitter inte lika bra på mig som gel gör.


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • SusanneJoh

    Vart hittade du det där setet som är på bilden?


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
Svar på tråden EBAY tråden!