• Amelia

kommer ni byta om på festen?

hur gör ni efter bröllopet, byter ni om till en annan klänning under festen eller kommer ni ha er brudklänning hela kvällen?
    Jag hade ju tänkt ha min hela kvällen, men en kompis säger att man brukar byta efter middagen till nåt bekvämare

• Svar på tråden kommer ni byta om på festen?
  • TheD

Jag bytte inte om. Jag är brud en gång i livet och då skulle det fasiken synas! :D

• Strawberry
    TheD skrev 2011-12-20 23:06:57 följande:
    Jag bytte inte om. Jag är brud en gång i livet och då skulle det fasiken synas! :D
    Så tänker jag också. Har inte köpt min klänning ännu men kommer inte köpa någon som inte känns bekväm nog att ha hela dagen och natten. Kommer dock ha med mig en vitklänning, 200 kr från H&M, som jag inte tänker använda men ha i nödfall. Jag har en kompis som var på bal och fick en halv flaska rödvin över sig under förrätten, hon var klädd i ljusrosa.. då hade det varit skönt med en nödfallsklänning. =) 
  • knyttan
    Strawberry skrev 2011-12-20 23:14:22 följande:
    Så tänker jag också. Har inte köpt min klänning ännu men kommer inte köpa någon som inte känns bekväm nog att ha hela dagen och natten. Kommer dock ha med mig en vitklänning, 200 kr från H&M, som jag inte tänker använda men ha i nödfall. Jag har en kompis som var på bal och fick en halv flaska rödvin över sig under förrätten, hon var klädd i ljusrosa.. då hade det varit skönt med en nödfallsklänning. =) 
    Tycker det verkar lite hysteriskt detta att ha inte bara en utan TVÅ brudklänningar, fast det är ju klart att det kunde vara bra att ha någonting i nödfall om den stora rödvinsolyckan skulle vara framme... Men då skulle det isf vara just som du säger, nån HM-blåsa för tvåhundra. Jag tänker inte byta om bara för att!!
  • daniiel

Jag bytte om och ångrar det inte!

Visst, jag är bara brud en dag, en gång i livet.. så.. då ska jag också vara så bekväm som möjligt under min enda bröllopsfest :)

Min brudklänning som jag hade i kyrkan under vigseln och sedan under fotograferingen var inte obekväm, men det blev lite onödigt med släp och den blev lite varm framåt aftonen. Då bytte jag om till en annan brudklänning, som var kortare och som man inte behövde underkjol under. Jag tycker personligen att den klänningen är lika fin som den jag hade i kyrkan och nog kände jag mig som en brud hela kvällen ändå ja :)

• Berlan

Jag har inte planerat att byta om. Sker det en olycka i stil med rödvinet så får det helt enkelt vara så :)

• Rosi

Jag kommer inte heller byta om.. Tycker själv det är onödigt med pengar. För min klänning kostar 10 000 så då ska den bäras hela kvällen...

• wiii

Jag hade samma klänning hela kvällen.
    Tror att din kompis är lite ute och cyklar, man "brukar" inte byta till en annan klänning, det finns de som gör det, men skulle tro att  det är mer undantag än regel. Möjligtvis att man gör så i andra länder..

• aniara

Jag var ett tag inne på att byta till kvällen før att jag kan bli väldigt varm och svettig och det skulle vara skønt att byta till ett (torrt) smidigare och tunnare plagg när man ska dels sitta mycket, dels dansa. Men eftersom min brudklänning kostar så väldigt mycket så vill jag ha den så mycket som møjligt. Och min tärna har lovat assistera mig och hålla upp kjolen när jag ska kissa ;)

Jag tror att det kan vara vanligt i andra länder att byta klänning till middagen/festen, men det är inte vanligt i Sverige. En kompis som bor i USA och gifte sig nu i november vet jag bytte klänning till när det var dags att dansa.

• MissySophie

Jag kommer aldrig ta av mig min klänning, kommer kanske bara stå brud en gång och då ska jag bära den från morgon till natten, men jag kommer ta med mig bekvämare skor att byta till Flört

• augustesen

Min klänning blev billigare än tänkt så funderar på att köpa en till kort brudklänning..såg en som var såååå otroligt vacker men den kostade 10.000 på söders högtidskläder - herregud så vacker den var! Fanns inte i lång annars hade den varit min riktiga klänning. Dock finns inte 10.000:- i budgeten, men om jag vann på lotto köper jag den på direkten! :)

Svar på tråden kommer ni byta om på festen?