• martinoevalotta

Så mycket kostar min vigselring

Vi har lite svårt att komma överens här hemma om hur mycket som är värt (och brukligt) att lägga på vigselringen och tänkte att det vore kul att se lite hur ni andra gör (och tänker). 

Kommentera gärna. 

Tack för deltagandet!  Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Så mycket kostar min vigselring
  • AndroSid

Våra kostade typ 700 spänn - tillsammans, inklusive gravering. Men då är de köpta på Ebay också, och i silver. Var tvungen att ändra storleken på min ring så totalt blev väl kostnaden kanske 850 för bägge?

Hade dock kunnat lägga uppemot 10 000 om vi hade velat ha någon ring som kostade så mycket - men nu hittade vi istället våra ringar för ett betydligt billigare pris.

• Egalia

Min ring kommer att kosta någonstans mellan 2000 kr och 4000 kr. Ville ha något i vitt guld med något litet som glimmar. Och då kostar det förstås en liten slant. Skulle dock ha mycket svårt att lägga så mycket som 17 000 kronor på en ring som jag har på mig dagligen. Det skulle kännas som om jag var lite överklädd tror jag och dessutom skulle jag vara livrädd för att tappa den eller bli rånad. 

• martinoevalotta

Jo kanske, men i vissa kulturer ska väl ringen vara ganska dyr, och motsvara minst ett par månadslöner. Eller har jag bara fantiserat ihop det? Glad

• daniiel

Vi köpte tre ringar, två till mig (ny förlovningsring också) och en till maken i silver. En av mina är en helalliand med cz-stenar, de andra två är bara släta. Det gick tillsammans på ca 850kr inklusive gravyr i två av ringarna och frakt. Vi är jättenöjda :)

• Anneli256

Vi tycker inte priset är det viktigaste. Tycker att ringen ska spegla er.. att man ska ta en ring som man verkligen tycker om och som man vet man kommer att bära och inte lägga i ett smyckeskrin eller ännu värre ett bankvalv efter ett tag.
    Givetvis så spelar ekonomin roll... om man vill ha en ring som är dyrare än ekonomin tillåter så är ett tips att lämna in "skräpguld" som man har liggande i lådor osv.
    Vi valde både förlovningsring och vigselring väldigt noga. Inte några jättesummor. Men jag älskar dom.. förlovningsringen är rödguld med inslag av vitt guld. Vigselringen kommer att vara i vitguld med tre stenar. Längtar tills vi gifter oss så att min m2b får sätta på mig ringen som ett tecken på vår kärlek till varandra. Alla tre ringarna kostar tillsammans ung 14 000. Välj med hjärtat.. 

• MissySophie

Jag skulle vilja lägga hur mycket somhelst på både våra förlovningsringar och vigselringar men nu är vi inte multimiljonärer och tänker inte ta lån för att köpa ringar direkt. Våra förlovningsringar gick på ca 3.000:-/st och det tyckte jag var mycket. Sen kostade våra vigselringar 1.900:- tillsammans och det räcker åt oss.

Är det status att ha en super dyr vigselring? Vad är hela poängen med en dyr vigselring?

Jag bara undrar..för mig så är det kärleken som övervinner allting,inte priset på ringen. Oskyldig

• Strawberry

Köpte min nu i helgen och längtar tills jag får bära den! Vi lämnade in våra gamla förlovningsringar i utbyte och köpte tre nya, två förlovningsringar och en vigselring. Vi köpte på guldfynd nu i helgen då det var 25% rea så svårt att veta vad exakt vad jag ska svara på att den kostade. Nypris låg i alla fall på ite över 7000 kr och det samma gällde förlovningsringen... 

• Doofie

Vi kommer mest troligtl lägga ca 10 000 på våra vigselringar (ligger en bit i framtiden så inget är ju säkert). Men då ska vi båda ha en vigselring. Tycker inte det är speciellt dyrt totalt sett, med tanke på vad ringar kostar, har fått uppfattningen att ringar är väldigt dyra överlag.
    Men. Ringarna är ju faktiskt det enda man fysiskt har med sig resten av livet, mycket av det andra är ju bara för en dag. Min åsikt är att man kan lägga lite mer på ringarna och dra ner på annat :)

• lilly7

För oss blev det ca 30 000 för alla ringarna. Har egentligen inget med pengar att göra. Vi valde de vi tyckte var finast. Visst, det är mycket pengar men å andra sidan är det en ring jag ska ha på mig resten av livet!

• Aniara4

Strax över 4000. Jag ville ha en fin och enkel ring utan en massa blingbling och krimskrams på.

Svar på tråden Så mycket kostar min vigselring