• martinoevalotta

Så mycket kostar min vigselring

Vi har lite svårt att komma överens här hemma om hur mycket som är värt (och brukligt) att lägga på vigselringen och tänkte att det vore kul att se lite hur ni andra gör (och tänker). 

Kommentera gärna. 

Tack för deltagandet!  Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Så mycket kostar min vigselring
  • Berlan

Min vigselring kostade drygt $ 2000, alltså någonstans mellan 14 000 - 15 000 SEK.

• baby freeze

Jag skulle inte direkt bli ledsen om min kille kom hem med en lyxig diamantring, men det är inte riktigt min stil så i slutänden skulle jag nog ha en "vardagsring" istället. Vi har silverringar, och hans vigselring är dessutom ärvd =gratis.
    Men om du vill prioritera ringen och lägga en del på den, så gör det! Jag tror inte att man ångrar just en sådan utgift eftersom man kommer att ha varaktig glädje av den. Inte lönt att snåla bara för att andra gör det.

• Vott

Vad som är värt att lägga på en vigselring måste nog varje par bestämma själva. Beror ju väldigt mycket på ens egen ekonomiska situation och vad man prioriterar (förståss). 

Med det sagt så är det ju ändå intressant att se vad folk lägger på sina ringar. Min kostade 14 000 och det var väl typ smärtgräns för vad vi tyckte det var värt. Men då är det också precis den ring jag ville ha. Min man fick ingen vigselring eftersom hans fingrar är så korta så det fick bara plats en ring, det gjorde ju också att min fick kosta mer än vad den nog annars hade fått.

• LoJ

12000:- kostade min men jag hade lite guld att lämna in så då blev det 8500:-

• tweety

Hejsan!

Våra förlovningsringar kostade 3000kr och min vigselring 2300kr, fick alla på sommar rean men olika år då.

Pengarna var inte anledningen till att vi valde "billiga" ringar utan för att det var dem vi verkligen tyckte om. 

• TheD

Min ring skulle ha kostat 18.000:- men pga strul fick vi den för 15.000:- vilket vartoppen. Makens vigselring kostade 9.000:- lite dyrare än tänkt men det var vad han ville ha :)

• sagoprinsessa

Bröllopet är en dag, ringen kommer jag bära resten av livet, därför känns det helt okej att lägga 23000 på vigselringen, den blir ju ändå billigare än förlovningsringen så för oss känns den ändå inte apdyr.

• NilsKpyssling

kommer ha en solitärring med en 0.44ct diamant, vi har beställt diamanten på nätet och kommer därför billigare undan än om vi skulle köpa en färdig ring. Slutpriset hamnar runt 19000. Mycket pengar, men som sagt, den ska vara på fingret resten av livet. Lycka till!

• TheD
    Vott skrev 2011-12-20 11:09:29 följande:
    Vad som är värt att lägga på en vigselring måste nog varje par bestämma själva. Beror ju väldigt mycket på ens egen ekonomiska situation och vad man prioriterar (förståss). 

Med det sagt så är det ju ändå intressant att se vad folk lägger på sina ringar. Min kostade 14 000 och det var väl typ smärtgräns för vad vi tyckte det var värt. Men då är det också precis den ring jag ville ha. Min man fick ingen vigselring eftersom hans fingrar är så korta så det fick bara plats en ring, det gjorde ju också att min fick kosta mer än vad den nog annars hade fått.
    Han kunde ju sätta vigselringen på andra handen. Min make gjorde så då förlovningsringen är 4 mm och hans vigselring 9mm och tjockare så den blev tilldelad andra handen :)
  • Vott
    TheD skrev 2011-12-21 11:54:50 följande:
    Han kunde ju sätta vigselringen på andra handen. Min make gjorde så då förlovningsringen är 4 mm och hans vigselring 9mm och tjockare så den blev tilldelad andra handen :)
    Ja så kunde vi förståss gjort, men då kanske inte jag fått min ring ;). Skämt åsido så tror och hoppas jag att min make är nöjd med som det blev. =)
Svar på tråden Så mycket kostar min vigselring