• kaju

Hjälp oss att hitta rätt utgångsmusik!

Vi har rätt så bra koll vad vi vill ha för musik i kyrkan, men kan inte bestämma oss för utgångsmusik. Då vill vi ha en låt med fart i, men som ändå handlar om kärlek. Min sambo har föreslagit Kiss - I was made for lovin´ you. Jag tycker refrängen är lite enformig. Har ni något annat förslag? Please, hjälp oss!!!

• Svar på tråden Hjälp oss att hitta rätt utgångsmusik!
  • Ekorren

Snurpelina - Jag har svårt att se att man kan lösa den låten arrangemangsmässigt på något annat sätt än att köra med cd-skiva. Tråkigt men, men... Jag gillar den för jag tycker verkligen att den är "kärlekens alla färjor", både glad och lite allvarlig :)

• LindaochJohn

Vi ska ha "Top Gun-låten" eftersom det är min man2bs favorit.
    Han och marskalkarna ska ta på sig solglasögon o sen går vi ut! Tungan ute

• kaju

Många härliga förslag. Vi fortsätter fundera, så ös på med fler förslag!

• Orgellisa

Kolla med tjänstgörande organist, kanske han/hon tycker det är kul att arra för orgel? Jag lovar, det blir en miljon gånger roligare med levande musik och dessutom blir det ju speciellt för just er med ett arr på eran favoritlåt! Själv älskar jag att se när det bara klickar till när man tröffar brudpar o hittar precis rätt låt. Finns inget roligare än att klura på roliga arr! Jag har spelat allt från James Bond till Lena Ph.

• Dolly P

Denna kanske vi kommer gå ut till

• Pertinax

Ett bröllop jag var på spelade de The final countdown på orgel som utmarsch. Det var häftigt.

• Cantaton

Jag undrar som någon tidigare: letar ni en låt som ska spelas på enbart orgel eller där även sång förekommer?

• drömmer

Vi är grymt sugna på att gå ut till Skumdum . Det vackraste. Det kommer chocka folk, men eftersom det var ett av de banden jag mest lyssnade på när jag och sambon träffades kommer det vara så rätt . Och då kan all nervositet släppa och vi kommer gå skrattandes ut från kyrkan .

Kommer troligen bli på cd-skiva, har svårt att se denna spelas på orgel .

">

• lilja

Vi kommer ha The Monikers "Oh my God"!
    Tycker texten är klockren. :))

* 21 juli 2012 *
Svar på tråden Hjälp oss att hitta rätt utgångsmusik!