• BloodyDisgusting

    Min bröllopsutmaning! Behöver er hjälp nu!

    Hej!


    Nu behöver jag er hjälp för att jag ska kunna klara av den här utmaningen. Jag gifter mig i juni nästa år och vill fram tills dess ha gått ner 15 kilo (har på pricken 15 kilos övervikt), blivit mer hälsosam, starkare och friskare. Jag vill ha era åsikter om min kost och träningsplan och tar gärna emot fler tips eftersom jag är lite av en nybörjare både när det gäller kost, näring och träning.


    Så här ser min plan ut för tillfället:


    De första två veckorna: Naturdiet/Nutrilett, helkur med promenader för att kickstarta. har pulver över som måste drickas upp, därav kickstart. Kommer inte att jobba då så jag kan dricka.


    Tredje veckan: Kombinerad kur med två mål mindre och nyttiga mål mat och tre shakes. Promenader/Powerwalks, övningar hemma.


    Fjärde veckan: 5 mål mat om dagen + börja träna på gym 3 gånger i veckan. Konditionsträning + styrka


    Efter 1-1½ månad: Successivt  öka träningstillfällen till 4-5 ggr i veckan.


     


    Maten jag ska äta 


    Skaldjur som räkor och kräftstjärtar
    Kycklingfilé, grillad kyckling utan skinn
    Kalkonbröst, rökt kalkon
    Fisk (lax och torsk, tonfisk)
    Avokado
    Nötter, frön  (naturella)
    Olika salladssorter
    Olika grönsaker, spenat och rödlök
    Sojaprodukter som sojamjölk, sojagrädde
    Turkisk yoghurt
    Kesella, kvarg
    Fiberberikade havregryn, rågflingor, bovete
    Ägg
    Fetaost, fårost, färskost
    Bregott, olivolja, rapsolja
    Proteinpulver typ Whey 80
    Bär t.ex jorgubbar, hallon, blåbär och björnbär, gojibär
    Fullkornspasta i mindre mängd
    Färskpressad juice
    Vatten


    Hur ser denna kost ut? Vad fattas och vad bör läggas till? Kom gärna med tips så skriver jag ner det.