• BloodyDisgusting

    Min bröllopsutmaning! Behöver er hjälp nu!

    Hej!


    Nu behöver jag er hjälp för att jag ska kunna klara av den här utmaningen. Jag gifter mig i juni nästa år och vill fram tills dess ha gått ner 15 kilo (har på pricken 15 kilos övervikt), blivit mer hälsosam, starkare och friskare. Jag vill ha era åsikter om min kost och träningsplan och tar gärna emot fler tips eftersom jag är lite av en nybörjare både när det gäller kost, näring och träning.


    Så här ser min plan ut för tillfället:


    De första två veckorna: Naturdiet/Nutrilett, helkur med promenader för att kickstarta. har pulver över som måste drickas upp, därav kickstart. Kommer inte att jobba då så jag kan dricka.


    Tredje veckan: Kombinerad kur med två mål mindre och nyttiga mål mat och tre shakes. Promenader/Powerwalks, övningar hemma.


    Fjärde veckan: 5 mål mat om dagen + börja träna på gym 3 gånger i veckan. Konditionsträning + styrka


    Efter 1-1½ månad: Successivt  öka träningstillfällen till 4-5 ggr i veckan.


     


    Maten jag ska äta 


    Skaldjur som räkor och kräftstjärtar
    Kycklingfilé, grillad kyckling utan skinn
    Kalkonbröst, rökt kalkon
    Fisk (lax och torsk, tonfisk)
    Avokado
    Nötter, frön  (naturella)
    Olika salladssorter
    Olika grönsaker, spenat och rödlök
    Sojaprodukter som sojamjölk, sojagrädde
    Turkisk yoghurt
    Kesella, kvarg
    Fiberberikade havregryn, rågflingor, bovete
    Ägg
    Fetaost, fårost, färskost
    Bregott, olivolja, rapsolja
    Proteinpulver typ Whey 80
    Bär t.ex jorgubbar, hallon, blåbär och björnbär, gojibär
    Fullkornspasta i mindre mängd
    Färskpressad juice
    Vatten


    Hur ser denna kost ut? Vad fattas och vad bör läggas till? Kom gärna med tips så skriver jag ner det.
    Jag kommer att undvika vitt mjöl och mjukt bröd så gott jag kan. Godis, bakverk, glass, snack och läsk kommer jag självfallet att undvika helt. Tipsa gärna om BRA kolhydrater som är långsamma och näringsrika. Är fullt frisk och har inga allergier. 


    Träningsplanen


    Kondition:


    Crosstrainer
    Löpband
    Cykel
    Rodd


    Styrketräning har jag ingen aning om vad det finns och vad jag ska göra så där behöver jag alla tips. Vilka muskelgrupper ska jag träna och hur ska jag träna dem. Vilka redskap ger bäst resultat? Hur många repetitioner i början?  Tacksam för svar. rekommenderar ni en PT den första tiden eller bör jag kunna fixa detta själv? Kan jag lyckas tappa ca 3 kilo i månaden med den här träningen och den här kosten? 

  • Svar på tråden Min bröllopsutmaning! Behöver er hjälp nu!
  • Ms Shelly

    Strunta i pulvret och är mat och rör på dig. 
    Har kört pulver och det som försvann kom raskt tillbaka med lite till då jag började käka riktig mat.
    Kan varmt rekomendera rodd maskin. 

  • Cosy

    Jag tror inte på sånna här dieter.. det spelar ingen roll vad det är... Människor är vane djur och när vi blir trötta så går vi på ren rutin. Försök att ändra efterhand istället för att avbrytta tvärt som du kommer att göra med pulver... Sån diet kostar oftast mer än vad det skulle kosta att äta vanlig mat istället. Risken är att du bryter ner muskler istället för fett när man äter för lite energi. Så du behöver ändra livstil långsamn. JAg tycker du går för fort fram med att byta från din nuvarande situation till en helt annan. Kroppen kommer må dåligt av det och du kommer få huvudvärk och gaser av maten eftersom din kropp inte är van vid den.

    Ett mål att gå ner 15kg är ett ganska dåligt mål bättre att ha ett annat typ av mål... Både långsiktiga mål och kortsiktiga. Ett bra långsiktigt mål kan vara springa en mil under en timma eller liknande


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Sebastiána

    För några år sedan la jag på mig en del. Inte så mycket, men det var på väg åt fel håll. Det jag gjorde var att först sluta stoppa i mig kakor (åt mycket kakor ett tag), chips och läsk och allt godis utom choklad. Sedan drog jag ner chokladen till en liten bit mörk choklad då och då. Jag började också promenera några timmar i veckan. Det hjälpte.

    Innan man börjar någon diet tycker jag att man ska börja med att äta "normala" portioner av vanlig hälsosam mat plus motion.

Svar på tråden Min bröllopsutmaning! Behöver er hjälp nu!