• lottie­88
    Äldre 12 Dec 19:31
    24346 visningar
    49 svar
    49
    24346

    Vad kostade er musik (band, trubadur)?

    hejsan hejsan!

    jag undrar vad ni betalade, ni som hade band eller liknande som spelade på ert bröllop? Vi försöker hitta några, men dom undrade lite hur mycket vi kan tänka oss att betala...

  • Svar på tråden Vad kostade er musik (band, trubadur)?
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 13 Dec 07:19
    #1

    Hur mycket det kostar beror helt på hur många det är, vad de har för utbildning osv... :)


  • Snojsa­n
    Äldre 13 Dec 07:52
    #2

    Det bandet vi ska ha är 5 st och tar 10 000:- + mat och dryck. Dom kommer spela från minglet till natten.

  • lottie­88
    Äldre 14 Dec 15:50
    #3

    vi har mailat ett band som ville ha från 7500, beroende lite på hur länge å så=)

  • Havsgl­imt
    Äldre 14 Dec 19:21
    #4

    Vi har bokat ett band på fyra personer. De tar 12000 inkl milersättning (ca 10 mil enkel) då spelar de i tre timmar.

  • Äldre 14 Dec 19:43
    #5

    Vi hade en stråkkvartett vid vigseln. Det kostade 6000 kr.

    På kvällen hade vi en DJ som kostade 5000 kr för 5 timmars party.
     

  • grynet­103
    Äldre 14 Dec 21:38
    #6

    Solist och piano under vigseln, 1000 kr (kan dock nämna att det är en vän) och DJ på kvällen, 4500 kr och då spelar han tills vi tröttnar! =) Kanonpris enl mig! =)

  • jessic­a p
    Äldre 16 Dec 17:34
    #7

    vi betalade solisten i kyrkan 1000 kr. (såå duktig hon var/är!!!) var enda ggr som en tår kom.


    För 2 trubadurer betalade vi 4000 kr. ( riktigt bra var dom med varsina gitarrer)


    Folk som aldrig går upp på dansgolvet i vanliga fall dansade hela natten!!!

  • august­esen
    Äldre 16 Dec 21:44
    #8

    Vi kommer ha DJ som spelar under festen, han är en kompis så kommer gå på max 3000:- vilket är sjukt bra för han tar 10-12.000:- i vanliga fall.
    Just nu letar vi solist så hoppas vi hittar någon bra som inte är svindyr, har tyvärr ingen kompis som kan sjunga.

  • CarPer
    Äldre 17 Dec 19:13
    #9

    Utbildning har ingen betydelse i detta sammanhang - tror att dom flest stora musiker inom typ jazz, rock, pop inte har ordet utbilding i sin marknadsföring - det handlar om att kunna "ta folk" och spela musik som roar och berör.


    Jag tycker att 300-500/h (efter skatt) är en rimlig ersättning och sen är det bara att räknar hur länge och hur många. Vill man ha musik till vigelen, mingel, middagen och efter middagen?

  • CarPer
    Äldre 17 Dec 19:15
    #10

    Skulle vara: Jag tycker att 300-500:-/h (efter skatt) är en rimlig ersättning och sen är det bara att räknar hur länge och hur många. Vill man ha musik till vigelen, mingel, middagen och efter middagen?

Svar på tråden Vad kostade er musik (band, trubadur)?