• hellgren

    Betalar Era föräldrar något till bröllopet?

    Betalar Era föräldrar hela eller delvis bröllopet? Om ja, har ni frågat dem eller har de erbjudit sig? Och är de isf med och planerar och bestämmer?

  • Svar på tråden Betalar Era föräldrar något till bröllopet?
  • Misswert

    Glömde att säga, att han har inget att säga till om varken när det kommer till planeringen eller gästerna. Med tanke på att allt är spikat och inbjudningarna redan har gått ut, är det ju tur!

  • LillaEllan

    VI utgick från att betala allt själva men sen erbjöd sig våra föräldrar att bidra med en summa, vi fick 10000 kr av min sambos föräldrar och från min mamma ovh sambo och pappa och sambo har vi inte kommit fram till en summa, allt är bara ett plus och vi är enormt tacksamma för vad vi än får.

    Mormor och morfar har betalat våra urfina handgjorde ringar och det är också något vi är enormt tacksamma för. 

  • LillaEllan
    LillaEllan skrev 2012-02-27 12:08:30 följande:
    VI utgick från att betala allt själva men sen erbjöd sig våra föräldrar att bidra med en summa, vi fick 10000 kr av min sambos föräldrar och från min mamma ovh sambo och pappa och sambo har vi inte kommit fram till en summa, allt är bara ett plus och vi är enormt tacksamma för vad vi än får.

    Mormor och morfar har betalat våra urfina handgjorde ringar och det är också något vi är enormt tacksamma för. 
    svärmor betalar fotografen också vilket är en stor kostnad som är skönt att slippa. 
  • car1021

    Vi har räknat med att betala allting själva . Men i helgen när vi delade ut inbjudningskorten sa min pappa att han står för allt vin, öl och sprit så det var ju bra Glad

  • millomillo

    Delvis, min mor och min m2b föräldrar betalar en rejäl summa. De är inte med och planerar, de ger bara tips på hur vi kanske borde tänka i vissa situationer och dom har erbjudit sig att betala

  • Insanire

    Vi räknade med att betala för allt själva, men i julas när vi var på besök hos mina föräldrar berättade dom att de kommer att bidrag med 15 000 kr till bröllopet.


    Jag tror att dom vill bidra med en så stor summa för att de inte kan hjälpa till med praktiska förberedelse eftersom vi bor 70 mil från varann.


     


    Mina svärföräldrar har sagt att de kommer att bidrag med en summa pengar också, men har inte sagt hur mycket, men vi är oerhört lyckliga och glada över att dom vill bidra överhuvudtaget våra föräldrapar. Inget vi hade förväntat oss, men minsta bidraget är så klart oerhört välkommet. :)

  • annapanna88

    Vi kommer få några små utgifter betalade, inget som vi bett om utan sånt som föräldrarna erbjudit sig att betala.
    Det rör sig om några tusenlappar max.
    Däremot får vi jättemycket hjälp med det praktiska vilket är det vi behöver mest!

  • NilsKpyssling

    vi hade räknat med att betala allt sjävla, men får bidrag på 20 000 av min sambos föräldrar och lika mycket av mina. Väldigt uppskattat! De är inte med och planerar, utan vi bestämmer allt själva.

  • SaJo1981

    Min mans mamma "betalade" all mat (hon har egen restaurang) så där fick vi mycket hjälp eftersom det är den dyraste punkten!
    sen betalade mina föräldrar hälften av resten ungefär....vill poängtera dock att det var våra föräldrar som insisterade till det OCH vi hade ingen monsterbudget utan hamnade väl på ca40.000 med all hjälp! (räknade ungefär 10 på maten och 15 av mina föräldrar)

    Kommer vara för evigt tacksam över all fin hjälp vi fått från våra familjer 

  • bridetobe2013

    Mamma och pappa står för mat och dryck. Vi har bara ett pytte litet bröllop på 14 personer.


    Dom erbjöd sig att betala. Pappa påpekade att dom tänkt betala även om vi haft ett stort bröllop. (men min sambo vill absolut inte ha det)


    Jag skulle inte be om det men jag hoppades att dom ville göra det då jag inte ber om ngt medans syskonen ber och får både det ena och det andra....


    Mamma kommer med ideér och jag bestämmer


    1/6 2012
  • LillaEllan

    Jäklar! Det var litet , avundas dig lite då det bara vårs föräldrar och syskon är fler än så :). Vi har också bara bjudit de närmsta, och då menar jag bara de närmsta, vi sket i sambons kusiner och så landade gäst listan på 80 pers! Helt sjukt,

  • bridetobe2013
    LillaEllan skrev 2012-03-22 20:04:29 följande:
    Jäklar! Det var litet , avundas dig lite då det bara vårs föräldrar och syskon är fler än så :). Vi har också bara bjudit de närmsta, och då menar jag bara de närmsta, vi sket i sambons kusiner och så landade gäst listan på 80 pers! Helt sjukt,

    Sambon har en drös med syskon. (en del som vi inte vill ha med men "måste" då det blir familjefejd annars) . 2 föräldrar som är lite anti bröllop. Skulle vi bjuda dom närmsta skulle vi hamna på ca 60. sen vill man kanske ha lite vännere också......


    Vi har varit tillsammans i 12½ år och jag har drömt om bröllp LÄNGE... Sambon har fått ångest av att bara höra talas om bröllop.


    Så i januarir gav jag förslaget att gifta oss litet och borgerligt och han sa jag. Jag ville ha mina föräldrar med och närmasta vännen och han lika så. Så efter många års längtan stog det mellan inget bröllop eller litet bröllop. Jag valde det sistnämnda. Min dröm har alltid varit en annan men verkligheten ville ngt annat..


    1/6 2012
  • LillaEllan
    bridetobe2013 skrev 2012-03-23 20:53:20 följande:

    Sambon har en drös med syskon. (en del som vi inte vill ha med men "måste" då det blir familjefejd annars) . 2 föräldrar som är lite anti bröllop. Skulle vi bjuda dom närmsta skulle vi hamna på ca 60. sen vill man kanske ha lite vännere också......


    Vi har varit tillsammans i 12½ år och jag har drömt om bröllp LÄNGE... Sambon har fått ångest av att bara höra talas om bröllop.


    Så i januarir gav jag förslaget att gifta oss litet och borgerligt och han sa jag. Jag ville ha mina föräldrar med och närmasta vännen och han lika så. Så efter många års längtan stog det mellan inget bröllop eller litet bröllop. Jag valde det sistnämnda. Min dröm har alltid varit en annan men verkligheten ville ngt annat..


    1/6 2012
    Det blir säkert helt underbart fast inte helt som man tänkt sig! Jag tror det är super trevligt med lite färre gäster så man kan prata och umgås med alla, det går ju inte när dte är 80 pers :)
  • Pertinax

    Min mamma har erbjudit sig att betala hälften. vi har dock ingen fastställd budget än (under 40000), så svårt att säga vad hälften blir. Så jag ska nog fråga om hon vill stå för maten kanske.

Svar på tråden Betalar Era föräldrar något till bröllopet?