• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Annelie643
    Mallisbröllop: vilken jätte fin bild på er! ser ut som en fantastisk plats att gifta sig på. 

Guanaca: Du och jag verkar ska gifta oss nästan samtidigt.. vo gifter oss den 1 okt.
    ja visst är det perfekt med hjälp med håret, men jag är gladast för att hon kommer dit, tyckte de va lite coolt av henne, alldeles själv och bara för vårt bröllop. Glad 

Sanna: det där kilot blir du snabbt av med! som Lufthamn skriver, 18 dar är lång tid, och GI är en bra kost!  speciellt om det är magen som sväller..? 

Min blivande man verkar funka som era, han har inte alls funderat på kläder.. jag har slutat bry mig. Jag är klar med det mesta och kommer känna mig snygg iaf. Huvudsaken för mig.. Flört 
  • Sanna87

Guanaca - det är en balansgång det där med att inte stressa för mycket. Jag är en person som kan stressa upp mig väldigt lätt för personliga saker och saker hemma om man säger. Jobbet däremot kan jag hålla mig lugn mycket längre.

• Guanaca

Nu har jag varit på Åhlens och frågat om lite tips angående ögonskuggor. Fick en snabb sminkning med skuggor mm från Makeup Store. Ett par användbara tips blev det (hur man fyller i ögonbrynen tex) men annars var det nog inte så mycket om vilka färger jag skulle passa i utan mer de färgerna som de brukade använda till bröllopssminkningar. Ögonen blev ok, men insåg iallafall att jag tagit helt rätt beslut att sminka mig själv. Färgerna som hen (trodde aldrig jag skulle använda det ordet men vet faktiskt inte vad jag annars ska kalla makeup artisten som sminkade mig!!!  Min kompis var helt chockad att jag var så kolugn när det var en MAN som inte ens försökte förställa rösten men hade både nagellack och eyeliner och hela kitet ) använde på rouget och läppstiftet kändes helt fel... Färgerna på ögonskuggorna var iallafall ljust rosa, ljust ljust gul/guld och en mörk brungrå och det var som sagt ok, men vill nog ha lite mer bronze och kanske en starkare rosa, denna syntes inte alls...
    Jag ska kolla på lite fler videor på Youtube och sen beställa lite smink...

Annelie, vi åker nu om 5 veckor så lite innan dig! Den 17:e är det dags! Hjärta

Börjar oroa mig lite för mannens kläder... Alla ser ju så tjusiga ut i kostym etc och han kommer ha svarta jeans och en vit skjorta. Men han är ju så klart snyggast i världen ändå, men man kan ju inte låta bli att jämföra lite när man ser alla andra brudgummar i urtjusiga kläder

Morgongåva ser jag som en lite gammaldags tradition som bottnar i att kvinnan inte fick äga något själv när hon gifte sig utan allt hon ägde blev hennes makes egendom - förutom morgongåvan hon fick, det var hennes säkerhet. Så jag har inte tänkt att vi ska ge varandra något, han får ju mig och jag honom Vi har spenderat alla pengar på resorna och vigseln och förberedelser så det blir nog ingen present förrän till julen iallafall! Och han tjatar på mig hela tiden att vi inte ska shoppa någonting alls på Mallorca (eller i Dublin dit vi åker veckan efter) men hallå, jag är ju en shopaholic!! Förvånad Nåt litet måste jag ju köpa, så kanske han får ett ölglas eller nyckelring som souvernir från Mallorca iallafall hi hi

• Sanna87

Guanaca - oj, haha, vet inte om jade fixat att bli sminkat av denna hen, haha. Synd att du inte fick mer användbara tips utav dem. Men du fick ju reda på vilka färger du inte vill ha iallafall och vilka toner du vill använda dig utav.
    Så lite humm.. Skrattande
    vad skönt att du känner att det är rätt beslut att sminka dig själv med, jag känner mig nöjd med det beslutet också. jag blev sminkat inför en fotografering i en tidgning en gång då dem hade baltema, och jag blev inte helt nöjd, så det känns som ett bra beslut.

Oj, hade ingen aning att morgongåva betydde det, känns ju inte helt ok längre att kalla det det. Det får kanske bli en liten bröllopspresent bara då istället. Ett kortetui är ju inget jättedyrt heller. Vi lägger ju också det mesta utav våran ekonomi på detta nu, så några dyra spenderingar på presenter blir det inte för våran del heller...

Angående man2bes kläder s har ju inte man sett ut några änns, men jag kan säga med en gång att någon kostym eller sådant blir det definitivt inte. jag får vara nöjd om han tar på sig ett par marinblå chinos och en skjorta, hihi... men det är ju inte kläderna man gifter sig med Solig

• vitvå2011

Hej!

Har försökt att skriva flera gånger men det bara försvinner så då har jag inte orkat skriva om;)

Vilka härliga bilder på alla fina brudpar :)

Vår dag blev en underbar dag trots två trötta och ivriga söner. Jag anlitade Linda Clarin som fixade hår och smink. Blev nöjd.

Fotade gjorde JOhanna, väntar just nu med iver på bilderna så vi kan välja ut de hon ska redigera.

Middagen blev på La terazza. Bra mat med härlig utsikt. Enda nackdelen var nog deras dåliga engelska.

Lycka till alla blivande brudar !

• vitvå2011

Här är en mobilbild på oss..

• Annelie643
    Vitvå: Vilken jätte fin bild på er! va vacker du var/är! Glad

Jag tror oxå på att sminka mig själv, jag vill egentligen inte ha så mycket smink, mer åt det naturliga hållet, gifter jag mig på en strand/vid vattnet vill jag ha det naturligt :)  Men en Hen skulle jag inte vilja bli sminkad av, haha bra gjort av dig att hålla ut! Tungan ute
  • Guanaca

Grattis Vitvå2011! Vilken vacker bild! Suverän bakgrund, är det i Alcanada?!

• Sanna87
    Vitvå - Grattis ännu en gång. Vilken fin bild på er!

Hur gick det att resa med barnen? sitter just nu och klurar på en liten överaskningspåse till flygplanet. Som det ser ut nu så kommer det att ligga en varsin bok med halvan, bl.a. här kommer flygplanet (passande va?), en arsin pysselbok med blixten mcqueen (en favorit), varsin duploask och en liten 5:- bil. Dem kommer inte veta om påsen utan dem får den när dem börjar tröttna och bli rastlösa, vilket dem för eller senare kommer att bli, Tungan ute
    Sedan blir det väl att dem får välja lite grejer hemmifrån att ha med i sitt handbagage + någon sabobok. Dem har en bamsebok med massor utav sagor i, så den blir nog rätt passande, flera utav sagorna som vi inte hunnit läsa ännu.

Börjar inse att det närmar sig rätt snabbt för oss nu, på tisdag är det 2 veckor tills vi åker Skrattande

det är så roligt att vi hållt denna tråden vid liv och få följa alla er härliga brudar mot eran resa och få ta del utav era berättelser.
  • Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-08-12 22:10:23 följande:
    det är så roligt att vi hållt denna tråden vid liv och få följa alla er härliga brudar mot eran resa och få ta del utav era berättelser.
    Kommer sakna er alla när vi är "klara och gifta" och tråden antagligen kommer att dö ut...
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia