• daniiel

kina-kläning

Hej

Jag har beställt två klänningar från Mylove och är mycket nöjd med båda.

Det har båda gångerna tagit ca 4-5 veckor från beställning till att klänningen varit hemma hos mig. Då har jag beställt med diverse ändringar på klänningarna också och inte precis som de sett ut på bilden.

Angående frakten, så står det när man lägger sin beställning och då finns det två olika alternativ. Ett dyrare alternativ (70 dollar) som ska vara lite snabbare och ett billigare (35 dollar) då det tar lite längre tid att få hem klänningen. Min första klänning beställde jag med den billigare frakten och den tog bara ca 3 dagar längre att få hem, så har man inte panik-panik, så kan man gott välja det alternativet.

Det är den totala fraktkostnaden, från Kina hem till din dörr. Det tillkommer ingen annan fraktkostnad.

Blir lite nyfiken dock, vilken klänning är det du tänkt beställa? :)

• daniiel
    Brud1208 - Vilken vacker klänning :) Så vitt jag vet, så syr de upp från bilder också. Skicka in ett mejl (mylovebridal@gmail.com) med bilder och en beskrivning och gör en prisförfrågan :)

De har ju några lite liknande klänningar på hemsidan annars
    www.mylove-bridal.com/the-newest-column-bridal-gown-cwd0167_p1698.html
    www.mylove-bridal.com/the-newest-column-bridal-gown-cwd0185_p1752.html
    www.mylove-bridal.com/the-newest-column-bridal-gown-cwd325_p1795.html
    www.mylove-bridal.com/the-newest-mermaid-wedding-dress-mwd0199_p1910.html
    www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dress-alw0178_p1312.html
    www.mylove-bridal.com/aline-2011-fashion-wedding-dress-prw081731_p5548.html
    www.mylove-bridal.com/aline-2011-fashion-wedding-dress-prw081732_p5550.html
    www.mylove-bridal.com/aline-sweetheart-chapel-train-satin-wedding-dress-2465_p7472.html
    www.mylove-bridal.com/aline-sweetheart-chapel-train-organza-and-satin-wedding-dress-cp082_p7493.html

Och sen, om ni väljer en klänning som finns i deras sortiment, så kan ni alltid göra små ändringar. Tex lägga till eller ta bort band i midjan, pärlor, paljetter och välja längd på släp, material i klänningen och färg på klänningen. Även om ni vill ha snörning (det klart enklaste) eller dragkedja/knappar i ryggen.

Ni kanske har sett också att de har "real sample"-klänningar?
    www.mylove-bridal.com/Wholesale-real-samples-dresses_c2381
  • daniiel
    lilja01 skrev 2011-11-18 08:22:14 följande:
    Vad är en real sample klänning? Jag är ny i klänningsdjungeln så många uttryck är rena grekiskan :)
    Hehe ja, det är verkligen inte lätt. Det är klänningar som företaget sytt upp :) De har ju oftast andras bilder på klänningar när man ska beställa, men under "real sample" är det bara bilder på klänningar som företaget har gjort :)
  • daniiel

Jag håller med, de flesta verkar nöjda med sina klänningar därifrån :) Jag vet flera både här på BT och ute i verkliga livet som är jätteglada över sina klänningar, inklusive jag själv :P

Sessan67 - Jättesöt klänning! :)

• daniiel
    lana822 skrev 2011-11-18 20:48:18 följande:
    Vilka andra bilder tar de då? Menar du att de tar äkta  desigeners bilder? Oj, vad hämskt! De blir nog stämda snart.
    Snälla, lämna denna tråden. Alla på BT vet redan allt du har att säga angående sk. kinaklänningar. Har du inget konkret att tipsa om angående klänningar från Mylove-bridal, så kanske du kan ta allt annat någon annanstans?
  • daniiel
    blonda häxan skrev 2011-11-18 21:51:36 följande:

Får min klänning på måndag från My love bridal. Gick extremt snabbt eftersom jag räknat med flera månader och det tog max två veckor. En ren chansning att beställa så här men har beställt en till från annat chinaföretag utifall. Hoppas någon av dem ser ok ut 
    Vad  spännande, hoppas du ska bli nöjd :) Min andra klänning därifrån tog bara ca 3 veckor att få hem, trodde inte heller att det skulle gå så snabbt, men den var jättefin :)
  • daniiel
    Brud vår 2012 skrev 2011-11-19 15:38:01 följande:
    Vad spännande, jag hoppas att du ska få hem en fin klänning sedan :)
  • daniiel
    Brud1208 skrev 2011-11-20 20:49:32 följande:
    Tack för ditt svar och tack för att du hittat liknande klänningar och länkade till mig :)
    Jag ska kolla närmare på alternativen och se om jag ska beställa en klänning, är dock väldigt intresserad av att beställa Lazaro 3814 men att kanske sy om det lite och göra den mer i jungfrumodell, jag tycker den är finare framifrån än bakifrån...
    Ja, det förstår jag, den är jättevacker :) Men som sagt, så vitt jag vet så syr de även upp från bilder, så det är ju bara att rita upp ändringarna och skicka ett mejl med prisförfrågan och se vad de säger :)
  • daniiel
    blonda häxan skrev 2011-11-21 17:49:18 följande:

Då har jag äntligen fått se klänningen. Den är lik men det skiljer en del... Drar mer åt guld i broderierna än silver. Inte lika mycket med broderier, de sitter lite snett och över ena höften har de sytt med för mycket av kjoltyget så fluffbubblan går åt fel håll. Dock är klänningen annars välsydd (rejäl) och storleken ok. Snabba var de också på My love bridal. För de pengarna så får man nog räkna med lite pillergöra och vissa justeringar. Ska man ha en absolut kopia av sin bild så blir man nog besviken men denna blev rätt så fin ändå säger min väninna när hon bedömde. Själv är jag lite tveksam eftersom jag är sömmerska och är nogrann med att fallet ska vara lika tex över båda höfterna, får se om jag orkar pilla med det.... Väntar på en till från annat företag....
    Jag vet ju inte hur orginalet ser ut och inte är jag någon sömmerska heller, men jag tycker den ser jättefin ut :) Har du någon bild eller länk till orginalet?
  • daniiel
    Linnch skrev 2011-11-25 23:23:58 följande:
    Någon som köpt en klänning i taft från Mylove-bridal? Är lite rädd att den ska kännas billig men dom har en klänning som jag verkligen älskar, den är så himla fin! 
    www.mylove-bridal.com/the-newest-ball-gown-we...#show
    Jättefin klännig :) Jag har inte beställt någon i taft, men ingen av mina (satin & tyll) har känts eller sett billiga ut. Hoppas du ska få svar av någon som beställt i taft. Eller så beställer du i satin istället?
  • daniiel
    Theresebride skrev 2012-01-10 15:44:20 följande:

Använder dom sig av paypal eller hur sker betalningen?

Jag har betalat via Paypal :)
  • daniiel

Jag har just fått bekräftat att www.dinobridal.com är www.mylove-bridal.com 's nya hemsida. Det är samma företag som har en ny sida. Personligen skulle jag absolut våga mig på att beställa därifrån med tanke på de två klänningarna jag fått hem samt den goda kontakten jag har haft med företaget sedan dess. Jag förstår dock om det kan kännas osäkert för andra. Fy, att jag inte behöver en ny brudklänning! :P

• daniiel

Det går alldeles utmärkt att göra egna ändringar och det brukar för det mesta bli bra. Så länge man är tydlig och enkel i anvisningarna. Det lättaste brukar vara om man kan rita på bilden i tex paint och visa ändringarna man vill ha gjorda och sedan även beskriver det i text.

Vad är det för klänning du är sugen på och vad är det för ändringar? :)

• daniiel

Exakt den där klänningen, fast med sweetheart överdel med spets och pärlor och paljetter på har jag beställt ;P Underbar, men!, räkna inte med att få en kjol som är sådär puffig. Du måste ha under ordenligt underkjol för att få till det. Tänkte bara så att du inte blir besviken när du öppnar paketet :P

Det brukar vara insydda kupor och som en band bak i ryggen. Har du dessutom snörning, vilket är att rekommendera, på klänningen så brukar brösten sitta bra på plats :) Jag har själv strl 85G-H och för mig var det inga problem. Nu valde jag att ha en bh ändå, men det var för att jag kände mig så naken utan.

• daniiel

Korsett tror jag inte du behöver, för det är dubbla lager tyg på överdelen oftast och insydda plastskenor, så det i kombination med snörning gör nog att det kan bli lite kaka på kaka och bli varmt och obekvämt. En bh kan man ju dock ha utan problem, de flesta iaf :)

Länka till underkjolen? :) Jag använde aldrig min sån klänning, så jag köpte aldrig en underkjol specifikt för den klänningen.

Här är några bilder, men tänk på att det inte är någon underkjol som sagt och därför är inte kjolen sådär puffig. Det är ca 3m släp på klänningen, vilket är extremt svårt att få med på bild :P Jag beställde den i strl 42 med snörning bak, men jag fick hem den i en strl 40 med dragkedja, så därför var den för liten till mig. Jag beställde den av en säljare på DHgate och det var dumt! Jag skulle ha beställt den från Mylove istället. På bilderna nedan är det min syster som har klänningen på sig och på henne är klänningen lite för stor.

• daniiel

På Mylove har det inte varit problem med ändringar, så vitt jag vet :) Jag har själv beställt lite ändringar på mina klänningar därifrån och det har alltid blivit rätt :)

Angående släp, så skulle jag inte rekommendera 3m. Det var bara min prinsessdröm :P Har man så långt släp så måste man ha minst en person som kan hjälpa till att hantera släpet. Det går inte heller riktigt att hänga upp ett sånt släp med bustle heller, så man måste nog verkligen byta klänning till middagen/festen då. Det är jobbigt med så långt släp!, så är man det minsta osäker, så ska man inte välja det.

Vill man ha lite släp, så kan court vara lämpligt. Alternativt chapel, som nog är den vanligaste längden på klänningar som har släp. Då syns verkligen släpet, men är i en hanterbar längd.
    www.alltforbrudar.com/v-lj-r-tt-sl-pl-ngd

Om du verkligen vill att kjolen ska likna den på bilden av klänningen, så ska du nog ha något liknande dessa underkjolar, www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--0061-1-_p155987.html eller www.lightinthebox.com/Nylon-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-9306-_p165644.html och eftersom det är flera lager tyll i kjolen, så kan man absolut ha så många ringar utan att det syns igenom. Om du vill ha lite längre släp, tex chapel, så finns denna www.lightinthebox.com/3-Bone-Hoop-Tulle-Wedding-Petticoats--HSFJ136-_p21701.html och det hjälper till att få ett fint fall även på släpet, så det inte bara ligger platt. Hur som helst kan jag rekommendera att beställa från LITB, de har även en sån här www.lightinthebox.com/Nylon---Net-Floor-length-Wedding-Petticoats--0061-18-_p166181.html

Svar på tråden kina-kläning