• cc2011

Vad har ni för färgtema och när gifter ni er?

Som rubriken lyder är min fråga vad ni har för färgtema och vilken månad ni gifter er.

• Svar på tråden Vad har ni för färgtema och när gifter ni er?
  • Victoria

V gifter oss i september och har färgtema vinrött/vitt och ifall vi ska ha dekorationer så kommer vi ha pussklockor och vinröda och vit roseblad annars så gör sig lokalen bra utan en massa dekorationer med

• Fiaa

Vi gifter oss den 16 juni 2012 och kommer ha vitt, olika typer av rosa samt lite svart ( typ tärnklänningarna) från början var det vitt, ljusrosa och ljusgrönt som gällde men jag blev helt plötsligt "allergisk" mot för mycket puttinutt! ;) och absolut inget rött.. Jag personligen gillar inte det :)

• Pluppe
    cc2011 skrev 2011-11-15 10:35:10 följande:

Vad ska ni ha för dekorationer? Diamanter? rosenblad? Annat? Ska ni ha

några pastillpåsar/askar? Pussklockor? Ska ni klä stolarna isåfall ska ni ha stolsband? Organza/siden?

Vi gifter oss i september nästa år och kör på färgerna vitt, svart, plommonlila och vinrött :)

Vi kommer vara i ett gammalt sädesmagasin. Stolarna ska ha överdrag i vitt, varje tjej/dam kommer ha en vinröd rosett i organzamaterial knuten på stolsryggen. Borden kommer vi ha vita lakan på, en "panellängd" i svart siden mitt på bordet, kanske spets över det, dekorationerna kommer gå i plommonlila och vinrött. Väggarna mellan fönsterna bakom honnörsbordet kommer ha vitt tyg på, lite vågigt, och där ska det även hänga tavlor på oss två tillsammans.. Pelarna kommer vi smycka på något vis också men inte bestämt hur ännu..

Pussklockor var en bra idé tack för tipset :)
  • daniiel
    cc2011 skrev 2011-11-15 10:35:10 följande:

Vad ska ni ha för dekorationer? Diamanter? rosenblad? Annat? Ska ni ha

några pastillpåsar/askar? Pussklockor? Ska ni klä stolarna isåfall ska ni ha stolsband? Organza/siden?

Vi hade på borden enbart ljusstakar (svarta), vaser (svarta) med rosa rosor och brudslöja i och festprogrammen. Det räckte alldeles utmärkt som dekorationer faktiskt. Det hade nog känts alldeles för plottrigt annars. Vita dukar, vita servetter.

Våra stolar var redan fina. Stoppade karmstolar i guld med svart klädsel, så vi klädde inte stolarna.
  • filibustern

vi gifter oss troligen nov 2013 och vi kommer ha vitt och skogsgrönt (skogstema). ev. lite silver oxå

• Kiin80

i juni med 'natur'tema i färgerna äpplegrönt, vitt och beigegult

• pulmonate

Detta är vår Wedding Colour Palette! Det kommer att vara dessa färgerna i dekorationerna och är också till för att inspirera gästerna i deras val av kläder, accessoarer, mm. 
    Huvudfärgerna är: Champagne, Mörk blå-grå och Oliv till själva dekorationerna. Jag kommer att ha en Ivory klänning med champagne färgat band. Näbben tror jag vi ger henne en mörk-blå-grå klänning. 
    Temat är: eco-chic, natur, vintage. typ..
    Bröllopet är i Italien Augusti 2012.

• SaraJohanna

Vi gifter oss i juli 2012, vi kommer att ha färgtema vitt, svart, grått och ev limegrönt/turkost. Vi kommer nog att smycka lokalen med mycket glasburkar/vaser mm med vita blockljus och vita rosor/andra vita blommor. Kommer nog att ha ljusstakar och vaser i klarglas på borden, vita dukar och vita servetter. Funderar också på att ha vita ballonger med helium i, antingen på borden (med tyngder) eller kring scenen och utomhus. Har även en del andra idéer, men vet inte riktigt vilka som kommer att genomföras t.ex. pussklockor, flaggirlanger, bordsplaceringsskyltar och annat! : )

• Fröken Söt
    förlovadflicka skrev 2011-11-14 20:37:00 följande:
    Hade jag gjort om det hade jag velat ha peacocktema också, såååå snyggt!
    Jaaa! Etsy har hur mycket läckert som helst!
    www.etsy.com/search/handmade&q=peacock+wedding&order=most_relevant&ship_to=SE&view_type=gallery

Vi gifte oss i oktober, och hade färgtema vitt, svart och rött.
    Bordsdekorationerna var enkla röda rosor, speglar och låtsasdiamanter.
    www.karinfroom.se/2011/10/linda-andreas-del-1-brollopsfotograf-halmstad/
Svar på tråden Vad har ni för färgtema och när gifter ni er?