pulmonate skrev 2012-03-19 16:44:27 följande:
Det är så interessant att följa dessa forumen. Jag har inte alls satt mig in i allt som kan tänkas behövas till bröllopet än. Måste ta tag i det! Jag ska hem till Sverige om 10 dagar så det hade varit bra o veta om jag behöver något därifrån så att jag slipper åka till ambassaden.
Men hur gör ni? Ska ni ha en borglig vigsel och sen ett symboliskt bröllop? Eller varför skriver ni på först?
Namnbyte...ja du!? Jag vill förmodligen också ta min killes efternamn men hur man går till väga vet jag inte. Men det måste ju göras i landet där man bor och är skriven. Man gör väl ansökan innan vigseln och sen går det typ egenom när man väl gifter sig. Men exakt hur det funkar vet jag inte. Sen måste man väl berätta det för Sverige
Jag har också köpt en klänning som jag ska ha dagen innan vigseln. Den påminner lite om min bröllopsklänning fast kort. Jätte nöjd. Och jag älskar allt i spets som är i mode just nu!
Skorna har jag också köpt online, och ja, bröllopsklänningen också på Milly Bridal.
Hur längesen var det du beställde, Naive?
Nej du, det är en himla djungel det här med papper fram och tillbaka... Hoppas bara att detblir rätt tillslut! :) För att inte tala om det här med namn!
Ja, här måste man ha en borgerlig vigsel, som är tillåten på ett fåtal platser i stan (rådhuset är ett utav dem), vilket inte är jätteromantiskt (och man får bara plats runt 30 gäster). Så i princip om man vill fira, måste man organisera två bröllop, ett borgerligt och ett "symboliskt/party"
Jag beställde från Milly i slutet av januari. 6 veckor sa Lily att det skulle ta (vilket var förra veckan), men har inte hört mycket förutom en kort fråga jag hade för ca 2-3 veckor sen. Då sa hon att allt var ok och att det skulle bli klart i tid. Kanske man räknar veckor annorlunda i Kina...? Inte väldigt insatt på det. Men men, den kommer nog tillslut. Jag är bara glad att jag beställde med god tidsmarginal.