• Lilique

Vad står det i era ringar?

Ja, som den inte allt  för kryptiska rubriken avslöjar så är jag alltså nyfiken på vad det står eller ska stå i era ringar.

Har ni det klassiska Namn & Namn Datum?
    Latinska citat som Amor Vincit Omnia?
    Något helt eget och personligt? Något galet? Internhumor?

Berätta! Vi håller på att bestämma oss för vår gravyr och jag är nu supernyfiken på andras eftersom att jag vet hur mycket eftertanke vi lägger ner just nu.

Berätta gärna varför ni valde just som ni gjorde också.

• Svar på tråden Vad står det i era ringar?
  • Fjärilen

I våra förlovningsringar står det bara namn och datum. I min fick jag knappt plats ens med det.

I vår kommande vigselringar så funderar vi på att skiva något annat + datumet.
    Det där annat har vi inte kommti på riktigt ännu, men det ska stå på svenska :)

Vad funderar ni på?

• filibustern

i förlovningsringarna står det bara den andres namn och datum... tror inte jag får plats med mer text, så till vigseln funderar jag bara på att gravera in ett hjärta och vigseldatum i förlovningsringen (vi gör om förlovningsringen till vigselring alltså)

• Niini

Min förlovningsring står det hans namn + datum o tvärtom i hans.
    I vigselringarna hade vi velat skriva nånting o lägga datum men då jag har 7 diamanter i min så blev det istället bara

• zeropero

i våra ringar ska det stå
    we're not crazy, we're brave

vi träffades i slutet på juni, mitten på juli var vi ett par, en månad senare förlovade och till nyår gifter vi oss :)

• AndroSid

Vi har ingen text i förlovningsringarna. I vigselringarna står det den andres namn samt datumet när vi gifter oss.

• dellelgarin

I min förlovningsring står endast datumet finns inte plats för mer så jag vill ju gärna ha hans namn i vigselringen :)

• FarAway

i förlovningsringen står platsen där han friade och datumet.

i vigselringarna vill vi ha datumet och sedan nån sort sats fast den ska vara updelat på de både ringar. Jag fick många bra förslag här på BT (TACK!) men vi kunde än så längre inte bestämma oss helt. Just nu tycker jag mest om "du och jag...(eller "vi två")" i den ena och "..tillsammans" i den andra...vi får se!

• Hanna05

I våra förlovningsringar står det "Namn" + Datum + Nu & för alltid
    I min vigselring kommer det stå datum + din för evigt.
    Min man kommer använda förlovningsringen även till vigselring och kommer endast gravera in datum då det inte ryms något mer :)

• 120530

Jag har bara gravyr i förlovnongsringen pga utformningen av vigselringen. Där står det/skall det stå:

Datum för förlovning - Hans namn - Mitt namn - datum för vigsel

Vi har korta namn så det går :)

Svar på tråden Vad står det i era ringar?