Musik från Änglagård - Höga Gärdet av Björn Isfält
Vi vill ha ledmotivet ut Änglagård, Höga Gärdet av Björn Isfält, som utgångsmarsch men kan inte hitta den, varken på CD eller digitalt. Någon som kan hjälpa mig med tips!?
Vi vill ha ledmotivet ut Änglagård, Höga Gärdet av Björn Isfält, som utgångsmarsch men kan inte hitta den, varken på CD eller digitalt. Någon som kan hjälpa mig med tips!?
Man kan köpa noter till den om man vill att den ska spelas på orgel eller något annat instrument:
www.kyrkomusik.se
Jag provgooglade lite på Isfält och på cdon.com fann jag en skiva som heter "filmmusik - moderna klassiker" där den fanns med. Fann även "Mysiga stunder - 36 sånger om kärlek" där den finns med Sveriges radios symfoniorkester. Kan kanske vara värt att kolla upp?
Vill ni bara lyssna på den för att njuta själva, eller om ni har musiker som ska "ta ut" noterna, så funkar annars youtube väldigt bra
Lycka till, väldigt fin sång!
Vi hade Änglagård av Björn Isfält som ingångsmusik på vår vigsel och vi hade den på orgel. Otroligt pampigt, somrig och effektfullt tycker jag :) Till den hittade vi noterna på kyrkomusik.se (som någon skrev här ovan) och laddade bara ner, men jag vet dock inte om Höga gärdet finns med där.
Hoppas ni ska hitta vad ni söker tillslut iaf :)
Alltså, jag är inte helt hundra, men Daniiel:
Jag tror att "Höga gärdet" helt enkelt är det "riktiga" namnet på Änglagård-låten... Och i så fall finns ju den på kyrkomusik.se :)
Gotlandsdröm: Hur gick det? Hittat det ni sökte?
Tack, då fick jag lära mig nåt idag