Hur har ni planerat bröllopsdagen?
Hej!
Jag är nybliven medlem här och planerar bröllop i juni 2012. Jag tycker dock att det är svårt att planera dagen D rent tidsmässigt...
När vi skulle boka kyrka kunde jag välja mellan 13.30 och 16.30 (15 var tyvärr redan upptaget) så då fick det bli 13.30 då vi är rädda att 16.30 är försent eftersom en hel del äldre släktingar har 1-1,5 h biltur till kyrkan. Vår lokal ligger 20 meter från kyrkan så det blir inga större transportsträckor.
Om vigseln börjar 13.30 så är vi färdiga runt 14, kanske borta vid lokalen runt 14:30 där vi tänkte bjuda på ett glas bubbel, men sen har vi ingen aning om hur vi ska lägga upp dagen.... Vi vill bjuda på buffé med hemmalagad mat, vin och öl till detta. Sen vill vi också gärna ha en efterrätts/kakbuffé med tårta och kaffe/avec till detta. (ca 50 pers).
Bör vi börja med den riktiga maten? (känns så tidigt bara) och sen kakbuffén på kvällen eller bör vi börja med kakbuffé och ha middagen senare? (blir inte folk mätta på kakor då?). Känns som att det är många timmar att fylla upp, men det är det kanske inte?
Så, alla duktiga och engagerade bröllopsplanerare som hänger här, har ni några tips och råd och hur ser ER tidsplanering ut?