• AlwaysAndForever2012

    Vad ska jag ge honom i morgongåva?

    Hej, glömmer hela tiden av det där med morgongåva.


    Jag är en person som väldigt ofta gör personliga presenter och mycket tanke och gulligt bakom, men nu står det still för jag har s¨fullt upp med allt. vad ska man ge eg?

  • Svar på tråden Vad ska jag ge honom i morgongåva?
  • Drömmaren
    Victoria skrev 2011-10-20 12:48:26 följande:
    Min blivande kommer få en secret box med lite trash the dress bilder i och till det även en fickplunta med vårt datum in graverat! Tror det blir bra
    Jag är också inne på en secret boc men hur kan du ha trash the dress bilder redan morgonen efter?
  • daniiel

    Kan du inte ge honom en upplevelse för er båda att göra tillsammans? Något som han alltid drömt om att göra eller någon ny upplevelse som skulle vara spännande för er att göra? Tex luftballong eller köra racerbil osv? :)

  • Norrskensflamman
    Victoria skrev 2011-10-20 12:48:26 följande:
    Min blivande kommer få en secret box med lite trash the dress bilder i och till det även en fickplunta med vårt datum in graverat! Tror det blir bra
    Morgongåva, ger man inte det på morgonen på bröllopsdagen. Hur kan du ha färdiga trash the dressbilder klara redan då?

    Å andra sidan så är väl morgongåva inget måste... eller? TS, vore jag du skulle jag komma överens om att skippa morgongåva och ge varandra nåt gulligt på årsdagen eller halvårsdagen istället eller nåt sånt. Det är  ju nog många "måsten" och en massa stress i samband med bröllopet. Som ju antagligen också kostar en massa pengar. Det blir ju liksom ingen spontan gåva direkt...
  • daniiel
    Drömmaren skrev 2011-10-20 13:38:01 följande:
    Jag är också inne på en secret boc men hur kan du ha trash the dress bilder redan morgonen efter?
    Norrskensflamman skrev 2011-10-20 13:46:39 följande:
    Morgongåva, ger man inte det på morgonen på bröllopsdagen. Hur kan du ha färdiga trash the dressbilder klara redan då?
    Jag skulle tippa på att hon haft en annan brudklänning än den hon ska ha på bröllopet till de bilderna och på så sätt har de bilderna färdiga redan före bröllopet :)
  • Syrinx
    Norrskensflamman skrev 2011-10-20 13:46:39 följande:
    Å andra sidan så är väl morgongåva inget måste... eller? TS, vore jag du skulle jag komma överens om att skippa morgongåva och ge varandra nåt gulligt på årsdagen eller halvårsdagen istället eller nåt sånt. Det är  ju nog många "måsten" och en massa stress i samband med bröllopet. Som ju antagligen också kostar en massa pengar. Det blir ju liksom ingen spontan gåva direkt...
    Jag tycker inte heller att morgongåva är ett måste på något vis.

    Om du TS säger dig vara en person som ger så personliga presenter med mycket pill och fix, är det inte bättre att du väntar så att det blir en genuin present från hjärtat? Inte någonting som bara "måste" vara. 

    Jag tror att det finns en väldigt stor risk att man gör en massa saker som faktiskt inte alls behövs inför bröllopet, om man hänger för mycket här på BT och ska ta hjälp av alla andra och höra vad de har gjort. Ibland är det nog bättre att bara gå tillbaka till sig själv - och om du TS glömmer bort att tänka på morgongåvan för att det är så mycket annat i huvudet, då skulle jag säga att det är bättre att vänta. 
  • Victoria
    Drömmaren skrev 2011-10-20 13:38:01 följande:
    Jag är också inne på en secret boc men hur kan du ha trash the dress bilder redan morgonen efter?
    Jag har köpt en billig brudklänning från tradera som jag ska använda till trash the dress bilderna. Den riktigt ska jag har kvar
  • AlwaysAndForever2012
    daniiel skrev 2011-10-20 13:45:59 följande:
    Kan du inte ge honom en upplevelse för er båda att göra tillsammans? Något som han alltid drömt om att göra eller någon ny upplevelse som skulle vara spännande för er att göra? Tex luftballong eller köra racerbil osv? :)
    Hehe, jäkliga är att vi håller på att flytta samtidigt och är mammaledig med sjukskrivning innan så pengarna är inte tillräckligt för allt. samt att vi som sagt håller på flyttar, har en 1åring vi gärna inte lämnar bort och kanske en bulle i ugnen då :-P
  • AlwaysAndForever2012
    Norrskensflamman skrev 2011-10-20 13:46:39 följande:
    Morgongåva, ger man inte det på morgonen på bröllopsdagen. Hur kan du ha färdiga trash the dressbilder klara redan då?

    Å andra sidan så är väl morgongåva inget måste... eller? TS, vore jag du skulle jag komma överens om att skippa morgongåva och ge varandra nåt gulligt på årsdagen eller halvårsdagen istället eller nåt sånt. Det är  ju nog många "måsten" och en massa stress i samband med bröllopet. Som ju antagligen också kostar en massa pengar. Det blir ju liksom ingen spontan gåva direkt...
    det vore kanske skönt :)
  • Future Mrs S

    Jag har köpt en klocka till min m2b, inget personligt direkt men han har önskat sig en klocka läääänge så han blir säkert glad.. :) Han kommer inte ha någon mer ring än förlovningsringen så ett smycke kändes kul vilket han inte använder så klocka blev det.. :)

Svar på tråden Vad ska jag ge honom i morgongåva?