• JohannaFotograf

Hjälp mig snälla, vad tycker ni om klänningen och kavajen?

Vad tycker ni om klänningen?

Jag har köpt den på HM. Jag ville ha en klänning som inte skriker BRÖLLOP!! Och jag älskar vintage och tycker denna påminner om lite Mad Men känsla (60-tal)

Jag har lite päronformad figur säger man väll? Jag är petit upptill och har lite bredare höfter. Detta är en storlek 36.

Min M2B skall ha en lite vardagligare kavaj med en jeans/kostym byxa, en slags blandning. Tycker ni det passar till? Eller tycker ni han skall ha en helsvart?

Så här ser den ut. http://www.hm.com/se/product/93207?article=93207-A

Ps: Vi kommer ha en liten cermoni borgligt (vid en bygdegård) och sedan en fika på det med tårta och hembakat.

(jag funderar på utsläppt hår, kanske extensions och lockar, kanske sätta upp det med ett spänne i sidan. andra förslag?)

Ingen aning vad jag skall ha för skor!!??..

tack för alla svar i förväg :)

(ps ds: Mitt hår på bilder är precis när jag gått upp idag)

• Svar på tråden Hjälp mig snälla, vad tycker ni om klänningen och kavajen?
  • ElinFalk85

wow habba habba va snygg du är i den klänningen =)

• aniara

Jag tycker båda era tilltänkta outfits ser jättebra ut. Moderna och chica.

• JohannaFotograf

Tack :) de va bra respons de! hehe

ElinFalk85 skrev 2011-10-13 14:01:54 följande:
    wow habba habba va snygg du är i den klänningen =)
  • JohannaFotograf
    Mela01 skrev 2011-10-13 13:43:28 följande:
    Klänningen passar jätte bra på dig Glad
    Det sista hårspännet skulle passa bra till den klänningen o samt om du ska ha lockar Glad Ett tips e att titta på Glitter dom har massa olika varianter till hår spännen Glad Och skor tor jag nog att beiga eller skulle va snyggt med bred klack om du går efter Mad Men stilen GladSamma lika där med din M2B om du får lite efter Mad Men stuket så e det egentligen kostym. Men efter som att inte trivs i det så e det nog lättast att klä honom i något som han trivs i Glad
    tack för tipset! Jag ska kolla in Glitter när jag åker in till Stan idag!
  • JohannaFotograf

Tack :) Låter bra!

aniara skrev 2011-10-13 14:07:17 följande:
    Jag tycker båda era tilltänkta outfits ser jättebra ut. Moderna och chica.
  • Ankis88

Jättefin klänning! Jag skulle rösta för skjorta och byxor och inte jeans för din blivande make dock... Kavajen tyckte jag om!

• förlovadflicka

Du är jättesnygg i klänningen, jag tror att du verkligen kan se ut som en brud i den utan att se ut som en prinsessa i galakläder liksom... :)

• ElinFalk85
    JohannaFotograf skrev 2011-10-13 14:07:44 följande:
    Tack :) de va bra respons de! hehe
    haha kul och kunna bidra =)
  • JohannaFotograf
    förlovadflicka skrev 2011-10-13 14:42:03 följande:
    Du är jättesnygg i klänningen, jag tror att du verkligen kan se ut som en brud i den utan att se ut som en prinsessa i galakläder liksom... :)
    Tack :)
  • Isis

Johanna, klänningen klär dig verkligen jättebra. Perfekt.
    Men personligen anser jag att bilden du visade för din M2B är för ned-dressat. Hoppas du inte tar illa upp!

• Future Mrs S

jätte fin klänning!!!! finns den på hm nu? (härmapa) jag vill så gärna ha en fin vit/creme spetsklänning till bröllopsresan och din klänning skulle verkligen passa :)

Jag tycker absolut du ska ha lite extensions och locka håret och sen ett snyggt spänne eller kam i håret på ena sidan som håller undan en slinga.. :) 
    Skor tycker tycker jag röda!! så rätt läppsift lite rödarosor och kostym (inte jeans det känns lite nerklätt man vill ju att brudgummen ska vara finast klädd och sökert kommer någon i kostym och då kanske ni ångrar att han tog jeans.) och röd slips.. :) Det är vad jag tycker... :) 

• JohannaFotograf

Jag vet inte om det finns någon kvar. Senast jag kollade fanns den i 36 och 38 kvar.

Saken är den att min m2b vill absolut inte ha kostymbyxor.

Vi har tänkt skriva i inbjudan att man inte skall vara för uppklädd. Tycker det ser så stelt ut. Alla tycker ju olika :D

Future Mrs S skrev 2011-10-14 19:10:22 följande:
    jätte fin klänning!!!! finns den på hm nu? (härmapa) jag vill så gärna ha en fin vit/creme spetsklänning till bröllopsresan och din klänning skulle verkligen passa :)

Jag tycker absolut du ska ha lite extensions och locka håret och sen ett snyggt spänne eller kam i håret på ena sidan som håller undan en slinga.. :)
    Skor tycker tycker jag röda!! så rätt läppsift lite rödarosor och kostym (inte jeans det känns lite nerklätt man vill ju att brudgummen ska vara finast klädd och sökert kommer någon i kostym och då kanske ni ångrar att han tog jeans.) och röd slips.. :) Det är vad jag tycker... :)
  • JohannaFotograf

Isis, tar absolut inte illa upp. Men jag tror inte vi kommer byta ut hans kläder för han är själv väldigt nöjd, och det händer inte ofta så då tycker jag inte jag skall försöka ändra på det :)

Isis skrev 2011-10-14 18:31:59 följande:
    Johanna, klänningen klär dig verkligen jättebra. Perfekt.
    Men personligen anser jag att bilden du visade för din M2B är för ned-dressat. Hoppas du inte tar illa upp!
Svar på tråden Hjälp mig snälla, vad tycker ni om klänningen och kavajen?