• JohannaFotograf

Hjälp mig snälla, vad tycker ni om klänningen och kavajen?

Vad tycker ni om klänningen?

Jag har köpt den på HM. Jag ville ha en klänning som inte skriker BRÖLLOP!! Och jag älskar vintage och tycker denna påminner om lite Mad Men känsla (60-tal)

Jag har lite päronformad figur säger man väll? Jag är petit upptill och har lite bredare höfter. Detta är en storlek 36.

Min M2B skall ha en lite vardagligare kavaj med en jeans/kostym byxa, en slags blandning. Tycker ni det passar till? Eller tycker ni han skall ha en helsvart?

Så här ser den ut. http://www.hm.com/se/product/93207?article=93207-A

Ps: Vi kommer ha en liten cermoni borgligt (vid en bygdegård) och sedan en fika på det med tårta och hembakat.

(jag funderar på utsläppt hår, kanske extensions och lockar, kanske sätta upp det med ett spänne i sidan. andra förslag?)

Ingen aning vad jag skall ha för skor!!??..

tack för alla svar i förväg :)

(ps ds: Mitt hår på bilder är precis när jag gått upp idag)

• Svar på tråden Hjälp mig snälla, vad tycker ni om klänningen och kavajen?
  • Drömmaren

Jag beställde faktiskt också hem klänningen från HM men jag returnerade den idag. Med det sagt så tycker jag den är supersnygg på dig!

Jag har ju även sett den i verkligheten och den är verkligen jättefin, känns dyr och lyxig.

Jag funderade lite på att sätta ett band eller ett skärp i midjan för att få till mer former, om jag skulle haft denna klänning hade jag behövt det.

Jag provade klänningen med bruna skor, lite "tant" stil, en skön taxklack och spänne, det var väldigt snyggt, framförallt om man ska ha den på hösten. Men jag provade också med en röd sko och med svarta skor. Allt funkade. Kan ju bli hur läckert som helst med en mörkt röd sko och bara en enkel bukett med röda rosor. Lite eyeliner och ett läppstift.

• PimPim83

Jag tycker att den ser jättefin ut på dig! En sådan klänning hade jag också kunnat tänka mig. :)

• Chicita

Det där passar väl jättebra för ett te-bröllop som du pratade om.
    Jag skulle kanske parat ihop den med något hårsmycke ovanför ena örat och sen kanske försöka få till stora fina lockar.
    Bekväma skor med lite bredare klack skulle vara snygga till

Jag tror att en linnekostym skulle passa bra för din blivande. Det blir så där skönt skrynkligt och ledigt. Inte jättesnofsigt. Man behöver liksom inte vara rädd om linnekläder...
    Vet ju inte vad han har för stil till vardags, men eftersom du säger jeans och vardagskavaj så tror jag att han kunde känna sig bekväm i linne. Kanske en snygg halsduk lite ledigt runt halsen istället för slips?  

Jag gillade den kavajen du hade på länken annars, men det beror nog väldigt mycket på vad han har till den ifall det matchar dig eller inte.
    Skjorta och stickad väst med v-ringning under kanske. Lite "bohemian chic" i engelsk överklasstappning om du förstår hur jag menar Flört 

• JohannaFotograf

I så fall har han tänkt ha de jeansen som är på bilden med. Är en slags grå jeans/kostym blandning.

Han är väldigt emot kostym. Brukar ha jeans och t-shirt med olika roliga tryck.
    Denna kavajen hittade han själv och tyckte den var "jätte snygg" tycker därför det skulle vara perfekt om han hade den så han känner sig bekväm.

Vad för slags hårsmycke tänker du på?

tack för alla tips :)

Chicita skrev 2011-10-13 12:54:28 följande:
    Det där passar väl jättebra för ett te-bröllop som du pratade om.
    Jag skulle kanske parat ihop den med något hårsmycke ovanför ena örat och sen kanske försöka få till stora fina lockar.
    Bekväma skor med lite bredare klack skulle vara snygga till

Jag tror att en linnekostym skulle passa bra för din blivande. Det blir så där skönt skrynkligt och ledigt. Inte jättesnofsigt. Man behöver liksom inte vara rädd om linnekläder...
    Vet ju inte vad han har för stil till vardags, men eftersom du säger jeans och vardagskavaj så tror jag att han kunde känna sig bekväm i linne. Kanske en snygg halsduk lite ledigt runt halsen istället för slips?

Jag gillade den kavajen du hade på länken annars, men det beror nog väldigt mycket på vad han har till den ifall det matchar dig eller inte.
    Skjorta och stickad väst med v-ringning under kanske. Lite "bohemian chic" i engelsk överklasstappning om du förstår hur jag menar Flört
  • JohannaFotograf

Tack så mycket :)

PimPim83 skrev 2011-10-13 12:41:38 följande:
    Jag tycker att den ser jättefin ut på dig! En sådan klänning hade jag också kunnat tänka mig. :)
  • JohannaFotograf

Visst känns den lyxig? blev lite orolig först att den ser för mycket bröllop ut men nu har jag vant mig vid den och jag tror det kan bli fint när jag väl är sminkad och gjort iordning håret.

Drömmaren skrev 2011-10-13 12:15:37 följande:
    Jag beställde faktiskt också hem klänningen från HM men jag returnerade den idag. Med det sagt så tycker jag den är supersnygg på dig!

Jag har ju även sett den i verkligheten och den är verkligen jättefin, känns dyr och lyxig.

Jag funderade lite på att sätta ett band eller ett skärp i midjan för att få till mer former, om jag skulle haft denna klänning hade jag behövt det.

Jag provade klänningen med bruna skor, lite "tant" stil, en skön taxklack och spänne, det var väldigt snyggt, framförallt om man ska ha den på hösten. Men jag provade också med en röd sko och med svarta skor. Allt funkade. Kan ju bli hur läckert som helst med en mörkt röd sko och bara en enkel bukett med röda rosor. Lite eyeliner och ett läppstift.
  • Chicita
    JohannaFotograf skrev 2011-10-13 13:07:03 följande:

I så fall har han tänkt ha de jeansen som är på bilden med. Är en slags grå jeans/kostym blandning.

Han är väldigt emot kostym. Brukar ha jeans och t-shirt med olika roliga tryck.
    Denna kavajen hittade han själv och tyckte den var "jätte snygg" tycker därför det skulle vara perfekt om han hade den så han känner sig bekväm.

Vad för slags hårsmycke tänker du på?

tack för alla tips :)

Ok, ja det var en snygg helhet på bilden, men jag tror inte på helsvart, utan den du visade där Glad

Jag lägger in lite bilder på stilen på hårsmycket jag tror passar till klänningen

Jag har ingen aning om vart dessa kommer ifrån, det var bara lite inspiration... Och tre olika stilar.
    Men jag tror att många handlar sånt på etsy.com 
  • JohannaFotograf

Ok. Jag gillar den sista väldigt mycket, det skulle vara väldigt snyggt! :) undra vart man kan hitta något liknande bara.

Chicita skrev 2011-10-13 13:22:33 följande:
    Ok, ja det var en snygg helhet på bilden, men jag tror inte på helsvart, utan den du visade där Glad

Jag lägger in lite bilder på stilen på hårsmycket jag tror passar till klänningen

Jag har ingen aning om vart dessa kommer ifrån, det var bara lite inspiration... Och tre olika stilar.
    Men jag tror att många handlar sånt på etsy.com
  • Mela01

Klänningen passar jätte bra på dig Glad
    Det sista hårspännet skulle passa bra till den klänningen o samt om du ska ha lockar Glad Ett tips e att titta på Glitter dom har massa  olika varianter till hår spännen Glad Och skor tor jag nog att beiga eller skulle va snyggt med bred klack om du går efter Mad Men stilen GladSamma lika där med din M2B om du får lite efter Mad Men stuket så e det egentligen kostym. Men efter som att inte trivs i det så e det nog lättast att klä honom i något som han trivs i Glad

Svar på tråden Hjälp mig snälla, vad tycker ni om klänningen och kavajen?