• lovis80

Kan man ha denna klänning på ett bröllop.

Min syster ska på bröllop i Norge om ca 1 mån, passar denna klänning. Tyck till!! nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/little-mistress-1053/bandeau-tie-dress-204835-46/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan man ha denna klänning på ett bröllop.
  • Aniara4
    aniara skrev 2011-10-06 10:14:39 följande:
    Aniara4, jag håller med dig i sak men nu är ju inte den här klänningen djupt urringad. Och klädkoden var tydligen "fin", dvs odefinierad.
    Man kan diskutera hur en "djup" urringning ska definieras, själv tycker jag det är en ganska djup urringning om någon del av brösten syns, vilket de åtminstone gör på den tredje bilden. Att den är axelbandslös förstärker intrycket att den visar väldigt mycket hud, vilket för mig är poängen. Alltså att man visar mycket hud i "båda ändar" så att säga.

Jag såg att klädkoden var "fin", vad som nu menas med det, men jag tycker ändå det är skillnad på ett bröllop och en klubbkväll. JAG skulle inte ha en sån klänning på ett bröllop, och jag skulle ärligt talat höja ett ögonbryn om någon annan gäst hade det. Det är iofs allt jag skulle göra, jag skulle inte kommentera klädvalet vare sig till bäraren eller någon annan, men jag skulle just höja ett ögonbryn.

Sen om man är orolig för att någon ska vara stollig nog att tro att man har legat med brudgummen för att man bär rött, så ska man kanske inte välja en klänning som heter "little mistress"? Oskyldig
  • Margaux
    Aniara4 skrev 2011-10-06 10:43:58 följande:
    Man kan diskutera hur en "djup" urringning ska definieras, själv tycker jag det är en ganska djup urringning om någon del av brösten syns, vilket de åtminstone gör på den tredje bilden. Att den är axelbandslös förstärker intrycket att den visar väldigt mycket hud, vilket för mig är poängen. Alltså att man visar mycket hud i "båda ändar" så att säga.

Jag såg att klädkoden var "fin", vad som nu menas med det, men jag tycker ändå det är skillnad på ett bröllop och en klubbkväll. JAG skulle inte ha en sån klänning på ett bröllop, och jag skulle ärligt talat höja ett ögonbryn om någon annan gäst hade det. Det är iofs allt jag skulle göra, jag skulle inte kommentera klädvalet vare sig till bäraren eller någon annan, men jag skulle just höja ett ögonbryn.

Sen om man är orolig för att någon ska vara stollig nog att tro att man har legat med brudgummen för att man bär rött, så ska man kanske inte välja en klänning som heter "little mistress"? Oskyldig
    Hahahaha... sjukt roligt namn på klänningen!!
  • lovis80
    Aniara4 skrev 2011-10-06 10:43:58 följande:

Ha ha Tänkte inte ens på att klänningen hette såGlad

• höstbrud

Självklart kan du ha den. Den är superfin och inte alls urringad som en del skriver. Den är jättesnygg helt enkelt. Jag gifter mig om två veckor och skulle inte alls tycka illa om någon hade en sådan klänning på sig.

• steg2

beror på vilket land å hur kulturen är, här i sverige så skulle ja inte tycka att den är passande, varken färgen eller själva kläningen, men om jag skulle på ett syriansk bröllop då de är fett fest efter så spelar de ju ingen roll, så bättre om din syster väljer de sj istället för att fråga här...

• Trivia

Har också hört att rött skulle symbolisera att man legat med bruden eller brudgummen. Men det känns ju högst osannorlikt att folk på allvar skulle tro att så är fallet. Är man normalt funtad så fattar man ju inte att det är något man går runt och skyltar med på någons bröllop. Så just det argumentet tycker jag att man kan strunta i.

Jag tyckte att den var jättefin och absolut inte för kort eller urringad.

• baby freeze

Jag hade inte tagit på mig en sådan själv idag, men när jag var yngre så gick jag på ett bröllop i en liknande skapelse och det var inget fel med det. Unga människor kan gott visa lite hud om de vill tycker jag, bara ta en sjal i kyrkan så kan ingen bli irriterad.

• Jhkk

Röd klänning på bröllop innebär att man haft ihop det med brudgummen, så den skulle jag inte rekommendera.

• baby freeze
    Jhkk skrev 2011-10-07 19:45:09 följande:
    Röd klänning på bröllop innebär att man haft ihop det med brudgummen, så den skulle jag inte rekommendera.
    Hahahahahahahaa, mmm eller hur?
  • Aniara4
    Jhkk skrev 2011-10-07 19:45:09 följande:
    Om du läser de andra svaren i tråden innan du skriver själv så slipper du göra bort dig.
  • Bruden 01

Kan inte fatta att folk på allvar tar till sig att röd klänning betyder att man har haft det med brudgummen! WOW!

• Bruden 01

Det är dumheter! Känner du att vill ha klänningen så ha den!

Svar på tråden Kan man ha denna klänning på ett bröllop.