frikyrkliga brudpar
Hej!
Vilken härlig tråd!
Jag fann Gud för inte så länge sedan, efter att länge ha bett om att få möta honom. Jag är medlem i Svenska Kyrkan men går på gudstjänster hos Nybygget - Kristen Samverkan (de som har Smyrna i Huskvarna, ni som bor där).
Jag själv bor dock i Malmö.
Vi var och träffade prästen som skall viga oss (från Svenska kyrkan) igår, och jag slogs av kontrasten av pastorn i Nybygget och prästen från Svenska kyrkan! De är båda två trevliga som personer, men pastorn gör Gud mycket mer nära, och personlig...
Vi skall ha ett bröllop med alkohol, men naturligtvis med alkoholfritt alternativ för de som vill ha det (bland annat våra frikyrkliga vänner och några släktingar som är mormoner).
Ellte - Stor kram till dig! Jag tänker på din mosters man och deras barn vid ett sådant tillfälle, och ber om att de skall få känna ro och kärlek.
Det är alltid svårt att tro att Gud är god när något sådant inträffar. Lee Strobel har skrivit en bok som handlar bland annat om det, och många andra viktiga frågor man kan ställa sig om Gud och kristen tro. Den heter "Fria eller fälla", och kan köpas bland annat genom Libris bokklubb, men även i vanliga boklådor, tror jag. Han har även skrivit "fallet Jesus", en mycket bra bok som "bevisar" att Jesus funnits och är Guds son.
Sessa - Du har säkert redan fått hjälp, men jag tänkte i alla fall berätta att några av mina vänner från Nybygget har gått en äktenskapskurs i Göteborg, som de tyckte var mycket bra. Om du vill kan jag fråga hur man får kontakt med dem?
Plopp04 - Vad häligt att hitta någon från Eksjö här!!! Vi planerar att flytta dit nästnästa sommar, och jag skall jobba där hela nästa sommar! Det skulle vara kul och träffas någon gång när jag är där - så blir jag inte alldeles ensam! Hur trivs du annars i staden? Vi har sommarstuga i Korsberga (utanför Vetlanda), och när vi var där för någon vecka sedan passade jag på att åka upp till Eksjö - där är så vackert!!! Skulle vara kul om du ville berätta lite om hur det är att bo där!
Om du inte vill ta det här i tråden kan jag starta en ny tråd, eller så kan du maila mig: henriettae@stahlbrandt.com