• nallemaja

frikyrkliga brudpar

Hej!
    Undrar om det finns några fler brudpar som är frikyrkliga och skulle vilja hålla kontakten? Ge varandra tips och idéer och så. Vore jättekul om ni var i våran ålder (20-30år typ) och bodde i närheten av göteborg så vi kanske kan träffas.

• Svar på tråden frikyrkliga brudpar
  • Plopp04

Hej!
    Vi är frikyrkliga! Är båda med i Pingst. Vi ska gifta oss nästa sommar, den 17 juli. Jag är 19 och min blivande 22 när vi gifter oss. Däremot så bor vi tyvärr inte i Göteborg utan i Eksjö.
    Kul med fler frälsta!
    Kram

• nallemaja

Kul att ängligen hitta några.
    Vi är också båda pingstvänner jag är 23 (24 när vi gifter oss) och min fästman är 27. Vi gifter oss 22 maj nästa år. Vi känner en i Eksjö tror jag.
    Hur långt har ni kommit med planerna?

• Plopp04

Hej!
    Vi har bokat kyrka, ska gifta oss i stadskyrkan i Eksjö och ha festen i Pingstkyrkan tänkte vi, har inte bokat festlokalen än, men snart så.
    Hur långt har ni kommit då?
    Om du vill kan du maila till mig: linnea.eksjo@telia.com

• Zetiina

Hejhej!
    Vi är också frikyrkliga!
    Men vi är norrlänningar

• Ami

Halloj!!

Vi e oxå frikyrkliga...e med i pingst i smålands Jerusalem- Jönköping =) Jag e 21 och han 22....gifter oss den 3 januari...snart bara tre månader kvar!!

Har fixat kyrka, festlokal, klänning, fotograf, tid för makeup & hår, skor, har skickat inbjudningarna, vet ungefär hur bordsdekorationen ska se ut....ringen är ej fixat, bland det svåraste tycker jag! Och bukett är jag inte helt säker på heller...

• nallemaja

Ami
    Angående ring och bukett.
    Vet ju inte alls hur du känner men jag kommer nog ha en vit buket (vita rosor och nått mer)har en bild på en som jag tycker är sååååå fin. Om du lämnar din e-mailadress så kan jag maila över några bilder på fina buketter?
    Vad gäller ring så vill jag ha tjocka ringar som verkigen syns. Så jag har en förlovningsring som är 5 mm bred och ca 2 mm tjock (på tjockaste stället - den är kupad)Min vigselring ska vara lika bred hade jag tänkt men jag har sett min drömring nu och den är 6 mm med 5 diamanter i. I övrigt är den likadan som förlovningsringen...
    Lycka till!

• Tessius

Jättedum fråga från en som inte har koll på religion överhuvudtaget!!!! Vad är frikyrklig och hur skiljer det sig från annat??

Tacksam för svar

• Guldfisken

Frikyrkor är alla de kyrkor och samfund som inte hör till Svenska Kyrkan. Typ Pingstkyrkan, Missionskyrkan, Metodistkyrkan mfl.

Svar på tråden frikyrkliga brudpar