• Tinzi

kravatt till vanlig kostym?

ser det konstigt ut tror ni? alltså brukar man ha det till frockcoat eller vad det nu heter eg?

• Svar på tråden kravatt till vanlig kostym?
  • Tinzi
    SaJo1981 skrev 2011-09-23 00:03:40 följande:
    Här är en bild på min man och hans marskalkar, alla har kravatt och kostym=) jag tycker det är stiligt jag!

verkligen! :)
  • Mariamilena80

Min man hade smoking och kravatt (å väst) och hans bestman hade vanlig kostym och kravatt (å väst).
    De såg jätte bra ut=)

• Januaribruden
    förlovadflicka skrev 2011-09-22 22:55:39 följande:
    Fästmannen köpte ett set på ebay med väst, kravatt, manschettknappar, extra slips och näsduk, de är faktiskt jättefina, tycker de är snyggare än de (svindyra) vi såg när vi var på bröllopsmässa :)
    Det låter som något som vi är på jakt efter. Har du nån länk till setet eller namnet på säljaren?
  • marimekko86

Min blivande man kommer ha kostym, väst och kravatt. han blev sitsnygg i det och killen som hjälpte oss i den finfina kostymaffären sa då inget om att det skulle vara konstigt. Många har kravatter idag till sina kostymer

• förlovadflicka
    Januaribruden skrev 2011-09-25 18:24:03 följande:
    Nej, har ingen aning om vilken säljare det var, han kanske har kvar det någonstans dock... Ska fråga om jag kommer ihåg :)
  • förlovadflicka

Nämen vad skumt detta är- jag skrev ju ett svar! Dumma BT :P

Jag har inte köpt setet, det gjorde han själv och jag har ingen aning om vilken säljare det var tyvärr... Men jag ska fråga om jag kommer ihåg det :)

• Tinzi

är det nån spec. skjorta när man har kravatt? ser så ut...

• Niini
    Tinzi skrev 2011-10-16 09:21:48 följande:
    är det nån spec. skjorta när man har kravatt? ser så ut...
    Maken hade en vanlig vitskjorta. o det funkade prima :)
  • SaJo1981

man ska väl egentligen ha frackskjorta till eftersom man då inte har några långa snibbar i vägen!

• Lucky Heart

Så här såg min man ut på vår bröllopsdag. Tycker att det fungerar utmärkt med väst och kravatt till vanilg kostym!

• förlovadflicka
    SaJo1981 skrev 2011-10-16 12:47:45 följande:
    man ska väl egentligen ha frackskjorta till eftersom man då inte har några långa snibbar i vägen!
    Jag har sett bilder med båda, men jag tycker att det är fult med frackskjorta till, särskilt om man då har vanlig kostym till... Det blir helt malplacerat tycker jag, dessutom gillar jag verkligen inte när man ser bandet runt halsen liksom, ser lite barnsligt ut, som när barn har på sig färdigknutna slipsar :P
  • Fen2011

Kravatt går alldeles utmärkt till kostym. Jag har sett att dom har jättefina kravatter i siden hos Uppklädd by Eneroth www.byeneroth.com/ Lycka till!Flört

Svar på tråden kravatt till vanlig kostym?