• Tinzi

kravatt till vanlig kostym?

ser det konstigt ut tror ni? alltså brukar man ha det till frockcoat eller vad det nu heter eg?

• Svar på tråden kravatt till vanlig kostym?
  • förlovadflicka

Min ska ha det, är rätt säker på att det är ok :) Min fästman är bara 170 cm så han hade nog sett lite avhuggen ut i frockcoat :)

• Pinkgrape

Haha känns som jag förföljer dig, förlåt.

Min man hade vanlig kostym, converseskor, väst och kravatt. Jag tycker det såg väldigt bra ut :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Tinzi
    förlovadflicka skrev 2011-09-22 22:52:25 följande:
    Min ska ha det, är rätt säker på att det är ok :) Min fästman är bara 170 cm så han hade nog sett lite avhuggen ut i frockcoat :)
    hehe oki! tack :) då ska vi bara hitta en att köpa då, de är snygga :)
  • förlovadflicka
    Tinzi skrev 2011-09-22 22:53:13 följande:
    hehe oki! tack :) då ska vi bara hitta en att köpa då, de är snygga :)
    Fästmannen köpte ett set på ebay med väst, kravatt, manschettknappar, extra slips och näsduk, de är faktiskt jättefina, tycker de är snyggare än de (svindyra) vi såg när vi var på bröllopsmässa :)
  • Tinzi
    förlovadflicka skrev 2011-09-22 22:55:39 följande:
    Fästmannen köpte ett set på ebay med väst, kravatt, manschettknappar, extra slips och näsduk, de är faktiskt jättefina, tycker de är snyggare än de (svindyra) vi såg när vi var på bröllopsmässa :)
    det är där jag letar, heter det kravatt på engelska med? den stavningen alltså?
    Pinkgrape skrev 2011-09-22 22:53:07 följande:

Min man hade vanlig kostym, converseskor, väst och kravatt. Jag tycker det såg väldigt bra ut :)
    sluta genast med det! ;) näe skojjar med dig. Ja just det ja, nu när du säger det så har jag sett de bilderna!SNyggt!
  • Pinkgrape
    Tinzi skrev 2011-09-22 23:01:02 följande:
    det är där jag letar, heter det kravatt på engelska med? den stavningen alltså?
    Pinkgrape skrev 2011-09-22 22:53:07 följande:

sluta genast med det! ;) näe skojjar med dig. Ja just det ja, nu när du säger det så har jag sett de bilderna!SNyggt!
    Cravat heter det på engelska tror jag :)
  • SaJo1981

Här är en bild på min man och hans marskalkar, alla har kravatt och kostym=) jag tycker det är stiligt jag!

• ClaraH

Jag tycker att et är jättesnyggt med kravatt, sen kanske det inte är vad M Ribbing rekommenderar, men hon gillar ju inte frock coat heller verkar det som. Egentligen ska det ju vara slips eller fluga till kostym, men jag ser det som en modegrej. Vi hade tänkt att mannen skulle haft kravatt och var ute efter en ivory till hans väst, men vi hittade inte någon som passade så det blev en slips i färgtemat istället.

Svar på tråden kravatt till vanlig kostym?