efterlyser pingstis!!
Hej Nadja!!
Nu såg jag ditt inlägg och så här är det. Min sambo och jag kom överens att vi skulle slå våra påsar ihop och gifta oss eftersom fler o fler började göra det i vår omgivning. Han vill prompt göra det till pingst eftersom det är en riktig bröllopsdag och eftersom det kan vara så fint på våren. Jag tyckte att han skulle få bestämma någonting, hihihi.
När jag ringde och bokade kyrkan så var det inga problem. Prästen sa att pingst inte är så fullbokad trots allt. Våra föräldrar tyckte det var en bra tid på året o vi resonerade som så att folk har inte åkt på semester osv så förhoppningsvis är dom hemma. Vi har inte berättat för vänner än. Vad jag fasar är om ngn annan i min krets kommer att gifta sig då och inte kunna vara med.
Festlokal var inga problem men det börjar bli efterfrågningar tidigt så jag är glad att den är fixad. Fick inget högre pris utan dom har ett standardpris verkar det som, helt ok. Fotografen blev däremot svindyr eftersom det var helg osv = över 6000 kr.
Har inte fixat frissa men det kan jag tänka mig är dyrare eftersom hon vanligtvis inte jobbar en sådan dag.
Jag resonerar som så att pingst är en högtid men ingen speciell så där så att man åker bort som midsommar är.
Pingst blir nog kanonbra tror jag, så kan vi hålla kontakten med hur det går för oss. Hör av dig igen.
Nattliga hälsningar Pingstis