• Nadja

efterlyser pingstis!!

Hallååå? :)

Undrar lite hur ni kom fram till att gifta er på pingstafton?

vi hade tänkt gifta oss den 22:e, men troligtvis är det upptaget då... så vi funderar på den 29:de.

Tror du det blir problem att få folk att komma? Hur resonerar ni? Vilka kommentarer har ni fått? Är det kruxigare än vanligt en sån helg med catering och så?

*massa frågor* :D

/Nadja

• Svar på tråden efterlyser pingstis!!
  • nallemaja

vi ska gifta oss 22 och jag tror att det är minst lika krångligt att få folk att komma då för det är ju kristi himmel då... Många åker ju bort eftersom det är långledigt. Däremot kan det ju vara svårt att få bokat kyrka och lokal och sånt eftersom pingst är en av de mest populära bröllopshelgerna.

• pingstis

Hej Nadja!!

Nu såg jag ditt inlägg och så här är det. Min sambo och jag kom överens att vi skulle slå våra påsar ihop och gifta oss eftersom fler o fler började göra det i vår omgivning. Han vill prompt göra det till pingst eftersom det är en riktig bröllopsdag och eftersom det kan vara så fint på våren. Jag tyckte att han skulle få bestämma någonting, hihihi.

När jag ringde och bokade kyrkan så var det inga problem. Prästen sa att pingst inte är så fullbokad trots allt. Våra föräldrar tyckte det var en bra tid på året o vi resonerade som så att folk har inte åkt på semester osv så förhoppningsvis är dom hemma. Vi har inte berättat för vänner än. Vad jag fasar är om ngn annan i min krets kommer att gifta sig då och inte kunna vara med.

Festlokal var inga problem men det börjar bli efterfrågningar tidigt så jag är glad att den är fixad. Fick inget högre pris utan dom har ett standardpris verkar det som, helt ok. Fotografen blev däremot svindyr eftersom det var helg osv = över 6000 kr.
    Har inte fixat frissa men det kan jag tänka mig är dyrare eftersom hon vanligtvis inte jobbar en sådan dag.

Jag resonerar som så att pingst är en högtid men ingen speciell så där så att man åker bort som midsommar är.
    Pingst blir nog kanonbra tror jag, så kan vi hålla kontakten med hur det går för oss. Hör av dig igen.

Nattliga hälsningar Pingstis

• Nadja

Hej!
    Kul att höra från dig! :)

Nu har vi bokat festlokal och kyrka och det gick kanon! :) Jättekul! Å så har vi berättat för familjerna också.

Har pratat med olika catering-ställen och dom tar inte mer för att det är pingst, bra va? :)

Detta ska nog bli kanon!
    Förästen, hur gick det med fotograf? Hittade du ingen elev? Jag kan kanske vidarebefodra lite kontakter. Våran fotograf pluggar i västervik och känner alltså massa andra foto-elever. Ska jag snacka med henne och se om hon kan höra runt om det är nån som är i sthlm i pingst och vill fota? Kan lova att du får finfina bilder fast billigare! :)

Hör av dig!

• pingstis

Heejsan Nadja!!

Kul att du också kommit igång. Vad sa familjerna??? Nyfikna jag.....

Du jättetack för tipset om fotograf, jag ligger lite lågt ett tag. har osm sagt bokat fotograf och ska bara ha en mingelfotis, funderar på att hitta ngn stackare här i närheten som kanske går ngn fotoutbildning eller ngt. Kom förresten på att en man på min gata är gammal fotis.
    Ja jag får kolla upp det.

jag har också fixat festlokal nu, var o tittade på den häromdan och jag tror det kommer bli kanon. Har fått min frissa att fixa hår + make-up också. Ska träffa henne snart för lite konsultation, hjälp.
    Känns så himla bra när allt flyter på som man vill ha det eller hur??

Du, hör av dig snart om vad du fixat mer. Ska ni ha många gäster eller, vi räknar med en 50 tror jag, får se.

Hälsningar Pingstis

• Nadja

Hej igen!
    Ja, alla vart glada! :) Svärmor reagerade MYCKET bättre än jag trott! Trode hon skulle ojja sig om hur dyrt det kommer bli etc, men hon vart tårögd och sa direkt att dom skulle hjälpa till å betala! Å så hade hon massor med ringar jag kunde ta och göra om och så undrade hon om aaaaallt, som blommor klänning musik mat osv! Jättekul!

Imånn ska vi och svärmor iväg och kolla på klänningar... hon ska följa med som barnvakt åt vår lilla Tilde på 3månader och lite smakråd! :) Underbar svärmor jag har!

Mina helkristna fosterföräldrar vart också glada (förståss) och tyckte det var på tiden! :-O (haha)

Min sambos bror m familj vart glada över att det ÄNTLIGEN börjar ramla in lite bröllopsinbjudningar! ;)

På lördag ska vi fråga våra brudnäbbar om dom vill ja, vara brudnäbbar! ;) deras mamma är redan tillfrågad och hon vart jätteglad och var såå säker på att flickorna kommer bli överlyckliga! :)

Å så ska jag träffa blomster-folket imånn också, ska ta med lite kort och så på hur jag tänkt och sen höra deras åsikt, å få lite ungefärliga prisuppgifter.

Ska också besöka min "sminkare" och höra med henne om hon är ledig då! :)

Å ska införliva min sambos moster i planerna och se om hon vill göra hår etc (hon är frisör).. :)

ja, det är mycket på gång nu! :)

Hör du av dig också och berätta hur det går! :D

• pingstis

Hej Nadja!!!

Kul att höra alla glada reaktioner inför bröllopet. Hoppas vi kan höras av och följas åt i våra planer.

Vi har bara berättat för våra resp föräldrar som blev glada och tyckte att det var på tiden, men svärföräldrarna tycker att allt är för dyrt vilket kan irritera mig, de betalar ju inget vad jag vet.
    Min kära sambo bubblade för en vän om han vill vara vår toastmaster så han vet det men är belagd med munkavle tills vidare. Han tackade för övrigt ja vilket vi är jätteglada åt.
    Vi tänker smälla bomben på en stor fest som vi ska i jul för alla våra vänner, kommer bli kul att se allas reaktioner live liksom.

Idag ska jag träffa min frissa och snacka frisyr och smink, ska bli kul. Annars har det inte hänt så mycket. Jag vet allt hur jag vill ha det tror jag men tar det pö om pö. Det viktigaste är ändå fixat, puh.
    Näbbar är också fixat. Jag hoppas min bästa vän vill vara min tärna men hon får vänta tills jul innan hon får veta ngt.
    Jag har lust att berätta allt NU!!!

Kollade på inbjudningskort, finns ju jättefina men det blir dyrt. Tänker köpa vanliga enkla tror jag och lägga pengarna på ngt annat. Tror att jag ska ha en enkel bukett också, ja vi får se.

Ha det gött!!!

Hälsningar Pingstis

Svar på tråden efterlyser pingstis!!