Vad ska det stå i ringen?
Jag går och fnular på vad som ska stå på insidan av våra ringar. Just nu står det inget i dom och det måste det bli ändring på! Tips på något personligt?
Jag går och fnular på vad som ska stå på insidan av våra ringar. Just nu står det inget i dom och det måste det bli ändring på! Tips på något personligt?
Vi har våra till talsnamn i våra förlovningsringar å när vi ska gifta oss ska det vara vårat nya efternamn i de nya ringaran... och datumet så klart.. :D
I våra förlovningsringar har vi "Nu och för alltid" + namn + datum.
Vigselringen är inte bestämt!
I våra förlovningsringar skrev vi Jag älskar dig/Helén och datumet och han lika dant. Nu när vi ska gifta oss så ska han skriva något, jag vet inte alls vad i min ring och datum
I våra förlovningsringar står det: förnamn &efternamn, Meleth Nîn, åååå-mm-dd. (fast utan kommatecken).
Har inte en susning om vad det ska stå i vigselringarna, tur att det nästan är ett år kvar...
Vi har varandras namn och datum i förlovningsringarna. I vigselringarna kommer det stå plats och datum.
Jag har bara vigselring, mannen också, och i dem står det våra namn med evighetstecknet emellan + datum.
Funderade läääääänge på om det skulle stå något annat, hade massa olika förslag, men sen bestämde vi oss för det här mer traditionella. Vi tyckte båda att våra förnamn är det mest personliga som kan stå i ringen, och evighetstecknet har en viktig innebörd för oss på flera sätt.
I våra förlovningsringar står det "din för evigt" på våra två respektive språk, alltså hans modersmål i min och svenska i hans + datum såklart
I min vigselring vet jag inte vad det kommer att stå då jag inte får se texten förränn vi är gifta men jag har ju bestämt ringen själv så vad han skriver i den är en överraskning.
I hans förlovningsring ska vi skriva in bröllopsdatumet, då han vill bara ha en ring.
För er/er vars blivande man "bara" ska ha en ring kan det vara bra att komma ihåg att lämna plats för vigseldatum redan då man graverar in förlovningsdatum. Vi skrev varandras namn och förlovningsdatum i en lite gammaldags version: 20 5/6 11.
I våra ringar ring står det den andres förnamn och datum och sen ett hjärta.
I våra kommer det stå min kärlek Namn 111111