• sofi 88

Vilken ring ska jag välja?

Okej, nu behöver jag lite råd, jag är osäker på vilken ring jag ska välja.
    Oavsett vilken ring jag väljer utav dessa så ska de specialgöras, det blir samma lätt välvda skena som förlovningsringen och i vitguld. Diamanterna kommer tyvärr bli 0,03 istället för 0,04 eller 0,05 som på bilderna eftersom ringen kommer vara 1,5 mm hög. Bredden ska vara 3 mm. Så rösta på vilken ni tycker är snyggast!

Alternativ 1

Alternativ 2
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken ring ska jag välja?
  • JNT

Jag tycker nr 1 är strået vassare, men båda är riktigt fina!

• Jolin

du vet vad jag tycker, 2:an i vitt guld kommer bli klockren Skrattande MEN det kanske är för att kombination 1 påminner om min förlovningsring som jag börjar tröttna på så du kanske inte ska lyssna på mig alls Tungan ute haha!

• sofi 88
    Jolin skrev 2011-09-12 22:05:34 följande:
    du vet vad jag tycker, 2:an i vitt guld kommer bli klockren Skrattande MEN det kanske är för att kombination 1 påminner om min förlovningsring som jag börjar tröttna på så du kanske inte ska lyssna på mig alls Tungan ute haha!

Haha, ja, det kan faktiskt vara så! Jag provade btw din ring idag, visst är det vega du har? Den är ju sjukt snygg, dock inte till min ring, mitt finger ser ut ännu mer som en stoppar korv med två lika breda ringar Skrattande

• Jolin

HALLÅ!
    Jag fick ett kall...
    Nu har jag ångrat mig, kör på 1:an jag är lika säker på 1:an som att det kommer regna den 14 juli Skrattande

• Jolin
    sofi 88 skrev 2011-09-12 22:09:24 följande:

Haha, ja, det kan faktiskt vara så! Jag provade btw din ring idag, visst är det vega du har? Den är ju sjukt snygg, dock inte till min ring, mitt finger ser ut ännu mer som en stoppar korv med två lika breda ringar Skrattande

japp jag har vega, jag hoppas att mitt finger ska se mindre ut som en stoppad korv om man höjer skenan och slänger dit en till slät. KANSKE att jag får vackra "vuxen händer" då, vi kan ju alltid hoppas ;)
  • sofi 88
    Jolin skrev 2011-09-12 22:13:28 följande:
    japp jag har vega, jag hoppas att mitt finger ska se mindre ut som en stoppad korv om man höjer skenan och slänger dit en till slät. KANSKE att jag får vackra "vuxen händer" då, vi kan ju alltid hoppas ;)
    Haha, jag gillar ditt kall, och NEJ det kommer inte regna den 14e, tror jag... Jag funderar fortfarande när fingrarna ska börja se sådär vuxna ut. Har i alla dessa år tittat på min mammas händer och längtat efter den dagen mina fingrar ska bli lika långa som hennes, inser dock att den dagen antagligen aldrig kommer inträffa utan nu gäller det att gilla det korta, korviga som faktiskt finns :D
  • Jolin

Jag har fått för mig att två släta ringar funkar som en sträckbänk åt mitt finger. Jag har ju givetvis fel men jag gillar att drömma. Ska sluta sno din tråd vännen. Vi höres on the private side "take a walk on the wild side", hahahaha.. jag är övertrött, go natt :)

• citrondoft

Hej! Vet inte om detta bara ät ett sjukt sammanträffande lr ngt annat... Provade ju din fina klänning på Kristina där du köpte din. Var idag o tittade på vigselring... Våra förlovningsringar är likadana. Fastnade för en vitguldring, med sju stenar som är 3 mm bred exakt som den på första bilden. Det börjar bli lite komiskt :D. Vi tycker nog väldigt lika. Hur bred är din förlovningsring?? Min är 6mm o det känns lite brett. Vart tänker du köpa ringen??

• sofi 88
    citrondoft skrev 2011-09-12 22:25:11 följande:
    Hej! Vet inte om detta bara ät ett sjukt sammanträffande lr ngt annat... Provade ju din fina klänning på Kristina där du köpte din. Var idag o tittade på vigselring... Våra förlovningsringar är likadana. Fastnade för en vitguldring, med sju stenar som är 3 mm bred exakt som den på första bilden. Det börjar bli lite komiskt :D. Vi tycker nog väldigt lika. Hur bred är din förlovningsring?? Min är 6mm o det känns lite brett. Vart tänker du köpa ringen??
    Haha, läskigt! Min är faktiskt 5 mm, och det känns ganska lagom, och jag har ju som man ser på bilderna modell korta, knubbiga prinskorvar som fingrar. Då får man tänka en extra gång när man väljer ringar så det inte blir för brett. Men hur hög är din ring? För min är ju bara 1,5 mm, hade jag bara haft ,1 mm bredare hade jag kunnat ha större diamanter men men, sånt är livet. Har inte hittat många alliansringar som är 1,5 mm höga, de flesta är nog 1,9 eller högre. Vart letade du? Jag går bara till smycka, de är så bra där inne :) Låter mig sitta i timmar och fundera och prova fram och tillbaka, hehe.
  • citrondoft
    sofi 88 skrev 2011-09-12 22:35:20 följande:
    Haha, läskigt! Min är faktiskt 5 mm, och det känns ganska lagom, och jag har ju som man ser på bilderna modell korta, knubbiga prinskorvar som fingrar. Då får man tänka en extra gång när man väljer ringar så det inte blir för brett. Men hur hög är din ring? För min är ju bara 1,5 mm, hade jag bara haft ,1 mm bredare hade jag kunnat ha större diamanter men men, sånt är livet. Har inte hittat många alliansringar som är 1,5 mm höga, de flesta är nog 1,9 eller högre. Vart letade du? Jag går bara till smycka, de är så bra där inne :) Låter mig sitta i timmar och fundera och prova fram och tillbaka, hehe.
    Ja, läskigt minst sagt ;) Min ring är 1,9 eftersom det ska bli bra med vigselringen. Jag går till Snarberg på Väster (Ligger precis bredvid jobbet, riktigt smidigt) och han gör allt efter mina önskemål!! Pratade idag om att vi ska korta av min förlovningsring så att den blir 1,9mm hög och 5mm bred. Det som är bra med Snarberg är att han gör allt som man vill ha det och är supertrevlig. Vad skulle din ring kosta??   
Svar på tråden Vilken ring ska jag välja?