• goann
    Äldre 8 Sep 13:45
    41401 visningar
    37 svar
    37
    41401

    Någon som vill dela med sig av sitt tal till brudgummen?

    Jag funderar på att hålla tal under middagen till min man, men jag vet inte vad man ska säga... kommer på massa pluttinuttiga saker men det kanske inte är jätteskoj

    Vill någon dela med sig av sina tal här? så andra kan få tips!

  • Svar på tråden Någon som vill dela med sig av sitt tal till brudgummen?
  • queene­lin
    Äldre 22 Sep 21:09
    #21
    Jolin skrev 2011-09-22 17:43:30 följande:
    Det gör inget att de försvann ;)  texten var jättefin och så himla mitt i prick!
    Tack! Vad gullig du är!
  • annapa­nna01
    Äldre 23 Sep 13:34
    #22
    Aylas skrev 2011-09-10 16:37:03 följande:
    Vi höll tal till varandra, det varuppskattat av gästerna, tror jag. Många tårar och stora applåder...
     
    Jag talade om för min man vad som gör att jag älskar honom, inget långt och puttinuttigt tal, utan två minuter ren kärlek. Jag tror att det är viktigt att tala ur hjärtat istället för massa floskler, men det är lätt att säga och svårare att göra

    Jag skickar gärna mitt tal, men lägger ogärna ut det till världen att se, skicka ett mail bara. Tänk på att det är rätt svårt att få fram orden när man väl står där, det är en ganska stor stund

    Åh får jag vara så fräck att be dig om talet? Har mail: annaliten82@yahoo.se


    Vore supersnällt :)

  • Sus10
    Äldre 5 Oct 20:47
    #23

    Snälla skicka talen åt mig någon. Jag har int fått dem ännu fast jag bad om dem för en tid sedan. Skulle verklifen behöva lite tips och ideér till tal. suholmqv@abo.fi

  • 070831
    Äldre 26 Oct 19:02
    #24

    hjälp vad ska man säga i sina tal  är det något man måste uppfylla??

  • Drömma­ren
    Äldre 26 Oct 19:04
    #25

    Snälla dela med er: ziipzap@hotmail.com

  • masz
    Äldre 11 Nov 20:46
    #26
    Fröken Emma skrev 2011-09-08 21:20:42 följande:

    Har varit på bröllop där dessa tal har varit så otroligt fjantiga! Så dom andra gästerna sitter o gäspar.
    Därför har vi valt att inte hålla tal till varandra, utan jag kommer hålla ett till gästerna ist


     


    Jag kommer däremot skriva ett personligt kort brev o lägga i en låda tillsammans med lite bilder på mig själv och en kall öl som han får 30 min innan det är dags att åka till kyrkan. Best man ska få ansvaret att ta med honom till en avsides plats, beroende på vädret, och ge honom paketet.
    Kommer bli så mycket mer uppskattat än ett tal. ;)


    Vad gullig t! Men vad skrev du? :o
    Om jag får sno den idén så vill jag också göra så.. Men vad skriver man. Jag vet vara att om jag skulle få sånt innan vigsel så skulle jag stor lipa :)

    tråden är inte den nyaste men om någon har tal så maila gärna till mig med :) skulle vara kul att läsa. m00na__@hotmail.com
  • Jennie­2012
    Äldre 12 Nov 00:17
    #27
    Fröken Emma skrev 2011-09-08 21:20:42 följande:

    Har varit på bröllop där dessa tal har varit så otroligt fjantiga! Så dom andra gästerna sitter o gäspar.
    Därför har vi valt att inte hålla tal till varandra, utan jag kommer hålla ett till gästerna ist


     


    Jag kommer däremot skriva ett personligt kort brev o lägga i en låda tillsammans med lite bilder på mig själv och en kall öl som han får 30 min innan det är dags att åka till kyrkan. Best man ska få ansvaret att ta med honom till en avsides plats, beroende på vädret, och ge honom paketet.
    Kommer bli så mycket mer uppskattat än ett tal. ;)


    det där fick jag tårar i ögonen av att läsa. Så fint och så personligt. 
  • sandra­ochdan­iel
    Äldre 20 Nov 21:45
    #28

    Hidalgo och Aylas jag tar gärna de av era tal om ni vill vara gulliga och maila över dem!
    sue120@hotmail.com 

  • ungbru­d
    Äldre 20 Nov 21:52
    #29

    Maila mig gärna era tal! :) johanna.cocian@hotmail.com <3

  • Aleta
    Äldre 20 Nov 22:23
    #30
    070831 skrev 2011-10-26 19:02:49 följande:
    hjälp vad ska man säga i sina tal  är det något man måste uppfylla??
    Ingenting alls!

    Kanske vore bra att sticka emellan i den här tråden att just bröllopsfesten är den enda fest i livet där man inte förväntas hålla några som helst tal, inte ens tacktal. (Det finns ju en och annan som aldrig har varit på bröllop och kanske bara har sett amerikanska filmvarianter.)

    Det är bara att sätta sig tillbaka och njuta av alla andras tal och hyllningar.

    Alltså - inget tvång och ingen tradition man måste följa!
     
    Sedan kanske man vill, och då är det förstås fritt fram.
    Själv hade jag gjort om min mans festhäfte, så i mitten var gästpresentationen bortplockad och ersatt med ett kärleksbrev från mig.
    Liiite frustrerande att han inte öppnade festhäftet eftersom han visste hur det såg ut (trodde han). Jag fick be honom kolla en sak. Hade varit roligare om han hade upptäckt det själv.  
  • 070831
    Äldre 21 Nov 01:06
    #31
    Aleta skrev 2011-11-20 22:23:42 följande:
    Ingenting alls!

    Kanske vore bra att sticka emellan i den här tråden att just bröllopsfesten är den enda fest i livet där man inte förväntas hålla några som helst tal, inte ens tacktal. (Det finns ju en och annan som aldrig har varit på bröllop och kanske bara har sett amerikanska filmvarianter.)

    Det är bara att sätta sig tillbaka och njuta av alla andras tal och hyllningar.

    Alltså - inget tvång och ingen tradition man måste följa!
     
    Sedan kanske man vill, och då är det förstås fritt fram.
    Själv hade jag gjort om min mans festhäfte, så i mitten var gästpresentationen bortplockad och ersatt med ett kärleksbrev från mig.
    Liiite frustrerande att han inte öppnade festhäftet eftersom han visste hur det såg ut (trodde han). Jag fick be honom kolla en sak. Hade varit roligare om han hade upptäckt det själv.  
    ja det håller jag med dig om att det hade varit kul om han hade öppnat det sjalvmant :) hoppas han gillade kärleksbrevet än då :)=
  • Aleta
    Äldre 21 Nov 20:44
    #32
    070831 skrev 2011-11-21 01:06:04 följande:
    ja det håller jag med dig om att det hade varit kul om han hade öppnat det sjalvmant :) hoppas han gillade kärleksbrevet än då :)=
    Jodå, han blev jätteglad och rörd.
    Det var inget löst brev utan utskrivet på mittuppslaget. 
  • chrpe
    Äldre 25 Apr 18:19
    #33

    Om det forfarande är någon som läser denna tråden så tar jag mer än gärna emot era tal som inspiration.


    christinepetersson@hotmail.com

  • Beatas­brandb­ilar
    Äldre 25 Apr 19:17
    #34

    Ska bruden hålla tal?
    Är det vanligt att man gör det?

  • chrpe
    Äldre 25 Apr 19:23
    #35

    Nej det är nog inte så jätte vanligt. Men jag vill verkligen göra det för att visa min enorma kärlek till HAN!!! :)

  • Aleta
    Äldre 19 May 09:58
    #36
    Beatasbrandbilar skrev 2012-04-25 19:17:21 följande:
    Ska bruden hålla tal?
    Är det vanligt att man gör det?
    Jag har varit på över trettio bröllop och har aldrig varit med om det.
    Inte att brudgummen har hållit tal heller -  jo, möjligtvis en gång kanske.
  • Bambi
    Äldre 30 May 13:11
    #37

    Om det fortfarande är ngn som läser denna tråd, så skulle ja oxå bli jätteglad för lite tips

    therese_puhsan@hotmail.com

    Tack så jättemkt! 

Svar på tråden Någon som vill dela med sig av sitt tal till brudgummen?