Anpeca skrev 2011-09-06 12:54:49 följande:
Ni kommer att få det helt fantastiskt och jag är så avundsjuk på er att ni har er resa framför er! Jag vet ju inte hur pålästa ni är om Kuredu men jag skulle rekommendera er att gå in på TripAdvisor där ni kan få en hel del tips om ön som är rätt användbart! Jag skulle helt klart rekommendera er att uppgradera ert boende sista veckan om ni ska vara där två veckor av flera anledningar! Dels så är stranden på andra sidan om ön så himla mycket finare och så är det också så att om ni bor i Beach bungalow så är det rätt begränsat var ni kan äta och dricka och det är ju en del av upplevelsen där. När vi pratade med andra gäster där så fick vi höra att det oftast är billigare att köpa paketresor till Maldiverna istället för att boka själva men att det finns många resebyråer på internet som erbjuder bra paketpriser. Vi brukar alltid boka flyg och hotell själva när åker till Thailand och tycker att det brukar funka bra men denna gång bokade vi genom ABC Tours. Det ni bör tänka på också med tanke på att ni inte valt All inclusive är att ALL dryck kostar (inte bara alkohol) och det är extremt varmt så jag tror faktiskt att ni ändå tjänar på att ta All Inclusive vilket i princip alla gäster på ön har. När jag skrev att vi betalde 24 000 kr per person så räknade jag även in utflykter och SPA-behandlingar som vi gjorde. För själva boendet i vår Jacuzzi Beach Villa samt All Inclusive betalade vi 22 800 kr.
När åker ni?
Tack för omtanken. Vi har läst på ganska noga innan vi valde. Att uppgradera boendet ett snäpp skulle kosta oss 14 000 för två veckor, och för det får vi ju en hel semester till nästa vinter (någon annanstans då). Jag läste också här att det var flera som fått sitt boende uppgraderat vid ankomsten, så vi tänkte vara lite sluga och vänta med att fundera på uppgradering tills vi är där. Risken är förstås att det då är fullbokat i alla bättre boenden om/när vi vill uppgradera, men det får vi väl leva med i så fall.
Jag läste att vattnet inte är gratis med All inclusive heller, bara lite billigare, och vi dricker sällan annat än vatten. Minns inte nu hur stor prisskillnaden var, men vi räknade på det eftersom vi är ett par ekonomiska räknenördar med kontrollbehov, och kom fram till att vi inte trodde det skulle löna sig.
Vi åker i mitten av november. Det är inte den billigaste tiden på året direkt, men det är den tid då vi verkligen behöver komma bort från gråmörkret!