• Anasta­sia
    Äldre 5 Sep 17:57
    4896 visningar
    27 svar
    27
    4896

    Var ska man åka för att verkligen ha det lyxigt?

    Hej på er!
    Jag undrar var man kan åka för att njuta fullt ut. Kosta vad det vill Guld i mun(skriv alla era tips utan att tänka på budgeten).
    Men skriv även hur mycket det kommer att kosta. Glad
     

  • Svar på tråden Var ska man åka för att verkligen ha det lyxigt?
  • Mariah­ove
    Äldre 5 Sep 17:59
    #1

    Thailand hade jag valt om jag fått välja precis vad jag vill

  • Äldre 5 Sep 18:03
    #2

    Maldiverna var verkligen paradiset! :)


  • Aniara­4
    Äldre 5 Sep 18:10
    #3

    Vi ska också åka till Maldiverna!

  • Anasta­sia
    Äldre 5 Sep 18:11
    #4

    Thailand och Maldiverna!
    Hur mycket kostar det och var kommer ni att åka? Glad 

  • Tiisa
    Äldre 5 Sep 18:17
    #5

    Drömmer om några platser jag ska se innan jag dör..Dominikanska republiken..Seychellerna. Inte samma ställe, eller hur?? :-S , Costa rica och Ecuador. Det sista kanske inte är lyxigt, men udda! :)

  • Äldre 5 Sep 18:27
    #6

    Vad är lyx för er? Glad

    Vi åker till Thailand fyra veckor nästa vecka till www.capesienna.com med jacuzzi på balkongen.... Så det hotellet är ju lyx. Maldiverna ville vi till men då skulle det "bara" bli två veckor :)

    Beror på vad ni vill få ut av lyxresan. Ska det finnas spa? Bo på stranden? Personal shopper? Chaufför?....Osv

  • Äldre 5 Sep 18:35
    #7
    Anastasia skrev 2011-09-05 18:11:19 följande:
    Thailand och Maldiverna!
    Hur mycket kostar det och var kommer ni att åka? Glad 
    Vet inte riktigt vad vårt gick på eftersom vi var en vecka på Maldiverna o en vecka i Dubai. Men vi bodde i alla fall på Sheraton Maldives full moon resort & spa. Det ligger i den norra delen av maldiverna, ca 15 min båtfärd från flygfältet. Det är ju så på Maldiverna att en ö = ett hotell och jag tror inte det är så stor skillnad vilket hotell man väljer för på alla är det garanterat superb service. Däremot är det en viss skillnad på vädret söder - norr, tror det var så att monsuntiden kom tidigare till den södra halvan av Maldiverna. Men sånt kan ni läsa er till :)
  • Anasta­sia
    Äldre 5 Sep 18:40
    #8

    Lyx för oss är (på ett ungefär):
    Personal
    Spa
    Chaufför
     
    Ja, att inte göra något själva (nästan Kyss)
    Så? Fler tips??
      

  • missid­is
    Äldre 5 Sep 18:48
    #9

    Vi kom nyligen hem från en kryssning i Karibien och där är det enda som sätter gränser ni själva med Hr mkt pengar ni vill lägga... Hur underbart som helst! Dock var det inte bröllopsresa vi var på men det är verkligen lyxigt och fantastiskt på alla sätt och vis. Www.royalcarribean.se

  • Gwenni­e
    Äldre 5 Sep 19:52
    #10

    Vi sitter just nu och dregglar över kombinationsresor Sydafrika/Mocambique. Ett par dagar på game lodge i någon av Krügerparkens satellitparker med gamedrives på dagarna och mysiga solnedgångar i badkar på privata altan ut mot vattenhålet. Sen en veckas sol, snorkling och dykning på någon av öarna utanför Mocambiques kust. Är så sugen så jag kan knappt sitta still på stolen! Bara att inse att plånboken inte hoppar riktigt lika högt ännu, men vi jobbar på det... :D

Svar på tråden Var ska man åka för att verkligen ha det lyxigt?