Visa era bröllopstårtor! :)
Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)
Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.
Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)
Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

Nu har jag skummat igenom hela tråden, alla 35 sidorna. Ack! Vilken fantasi! Vilka godbitar.
Bröllopet stundar den 1 september och det börjar bli högtid att boka tårta, om man säger så.
Har hittat ett konditori med egen tillverkning ganska nära hemmet. Lite dyrt (ca 45 kr/bit) men förhoppningsvis blir vi nöjda.... även om: de har endast marsipan (ej sockerpasta) och jag är aningen skeptisk till att det går att få fram riktigt snygg yta på marsipanlock.
Men men....
Vad jag funderar nu är också en ny insida. Tror Forumets samlade klokhet att:
- chokladbotten
- hallonmousse
- vitchockladmousse
är en bra smakkombination? Det är smaker jag gillar, men har nog aldrig ätit de tillsammans. (Det finns liksom inte längre tid för provtårtor längre...)
Också: kan man göra något med marsipanytan för att få den att bli lite slätare och inte så grovkorning som marsipan kan vara?

Den här ska vi ha! Det blir ett monogram längst upp med några blommor runtom.
Fyllningen är: Vániljpannacotta, nougatmousse och hallonkompott, mums!

Gjorde 3 olika smakkombinationer i helgen
1)
päronmousse
vit chokladmousse
2)
vit chokladmousse
hjortrongrädde
3)
Vit chokladmousse
lemon curd grädde
citronfromage
Alla var eniga om att nr 1 är godast. Men vill ha i ett lager till.
Köpte även hem bakformar till min våninmgstårta. Men ack så dumt. Den största är 40x40 cm och går inte ens in i ugnen....... Har även fått hem jordgubbs- och rabarbermousse och kiwi- och krusbärsmousse som jag ska testa.......
Chicita - just det om jag bara ska göra en mintmousse till som du sa elelr kanske ska prova med after eight och ge till gubben och se vad han tycker. Lingon? Vem vet det kanske är supergott. Kanske borde prova det med.....
Vad passar mer till päron?