• linnea­80
    Äldre 22 Aug 09:06
    9346 visningar
    27 svar
    27
    9346

    Bröllop januari 2012

    Hej! Är det fler som ska gifta sig i januari 2012? Skulle vara roligt att se hur det går för er och kanske följas åt här på BT tills den stora dagen är kommen!

  • Svar på tråden Bröllop januari 2012
  • pärlan­01
    Äldre 29 Aug 19:45
    #11

    nu är man hemma igen efter en titt på lokalen så fin =)) sen sprungit i affärer så roligt med allt inför bröllopet . angående inbjudningskorten så tror ja att mina kort kommer skickas i slutet på september, Har med hållit det hemligt för några som får veta via kort hihi.

  • Äldre 1 Sep 11:13
    #12

    januaribruden: Det har inte varit lätt att hålla hemligt. Min svärmor tyckte vi skulle skicka ut inbjudningarna i slutet av november vilket jag tycker är på tok för sent. Skönt att se att det finns fler som funderar på att skicka ut dem i god tid


    pärlan01: Kul att du är nöjd med lokalen. Vi är också jättenöjda med vår lokal. Ett gammalt hus från 1800-talet med kakelugnar och andra fina detaljer. Åh längtar

  • pärlan­01
    Äldre 1 Sep 11:31
    #13

    gud så mysigt  Januaribrud =) igår va vi o beställde min blivande mans ring Skrattandedet e så mysigt o härligt vill bara skrika ut min lycka hihi det e så mysigt att han vill va med o planera allt vill bara att det ska va januari nu Glad

  • Äldre 8 Sep 11:52
    #14

    Hur gör ni med skor? Jag funderar på om jag behöver två par skor. Ett par pumps inomhus och ett par varmare, typ stövletter, utomhus. För att göra det hela ännu krångligare vill jag gärna ha mörklila skor, en av våra temafärger

  • Winter­candle­s
    Äldre 8 Sep 13:42
    #15
    Januaribrud skrev 2011-09-08 11:52:21 följande:
    Hur gör ni med skor? Jag funderar på om jag behöver två par skor. Ett par pumps inomhus och ett par varmare, typ stövletter, utomhus. För att göra det hela ännu krångligare vill jag gärna ha mörklila skor, en av våra temafärger
    Skogalen som jag är har jag redan köpt skor för både inomhus & utomhusbruk. Vill inte riskera att frysa om fötterna ute, men vill ha eleganta skor inne. Kommer ha en vit brudkänga med klack ute och en vita pumps inne.
  • ninnie
    Äldre 8 Sep 13:56
    #16

    Vi gifter oss den 27 januari på Idre Fjäll :)

  • Äldre 8 Sep 17:12
    #17

    Idag har v postat våra inbjudningar!


  • pärlan­01
    Äldre 11 Sep 09:53
    #18

    Januaribruden: ska med skicka våra inbjudningskort snart =) så roligt bara längtar till den stora dagen

  • Winter­candle­s
    Äldre 11 Sep 16:18
    #19
    Januaribruden skrev 2011-09-08 17:12:15 följande:
    Idag har v postat våra inbjudningar!
    Visst är det lite pirrigt :) Vi skickade våra för ca 1 månad sen. Så himla kul med alla reaktioner, glada så klart. Äntligen känns det på riktigt när det bara är 4 månader kvar.

    Hur går det för er andra i planeringen? Mycket kvar?
  • Äldre 12 Sep 13:02
    #20

    Åh blir lite stressad när jag ser att ni redan har skickat era inbjudningskort. Ska genast göra klart mina. Ska iofs inte skicka ut dem förän i slutet av månaden men tiden går så fort.


    Jag har varit lite bekymrad över ytterkläder och skor till bröllopet. Igår löste jag iaf ytterklädesproblemet. Hittade en jättefin kortare benvit fuskpäls på Cassels av alla ställen. Inte så jättevarm men jag tror den räcker om man inte är ute allt för länge. Den var jättesöt med luva och precis rätt färg. Ibland har man tur

  • Winter­candle­s
    Äldre 12 Sep 13:16
    #21

    Jag har köpt en mörklila fuskpäls till mig. Mina två tärnor kommer att ha liknande i creme. Vi ska ha vår vigsel ute om vädret vill vara med oss, så jag är också lite bekymrad över ytterkläderna. Hoppas hoppas det inte blir snorkallt. Kommer absolut ha en varm tröja under jackan och varma sockar i mina brudkängor.

    Vad roligt att du hittade en på Cassels :)  Känns så skönt för varje grej som löser sig på vägen i planeringen.


    Januaribrud skrev 2011-09-12 13:02:38 följande:

    Åh blir lite stressad när jag ser att ni redan har skickat era inbjudningskort. Ska genast göra klart mina. Ska iofs inte skicka ut dem förän i slutet av månaden men tiden går så fort.


    Jag har varit lite bekymrad över ytterkläder och skor till bröllopet. Igår löste jag iaf ytterklädesproblemet. Hittade en jättefin kortare benvit fuskpäls på Cassels av alla ställen. Inte så jättevarm men jag tror den räcker om man inte är ute allt för länge. Den var jättesöt med luva och precis rätt färg. Ibland har man tur


  • Äldre 12 Sep 21:28
    #22


    Vill tipsa er om att köpa frimärken på postens hemsida. Vi behövde inte ens betala frakt = samma pris som i affären. Det verkar vara uppskattat av de bjudna, vad vi har hört iaf :)
  • pärlan­01
    Äldre 13 Sep 06:55
    #23
    Januaribruden skrev 2011-09-12 21:28:17 följande:


    Vill tipsa er om att köpa frimärken på postens hemsida. Vi behövde inte ens betala frakt = samma pris som i affären. Det verkar vara uppskattat av de bjudna, vad vi har hört iaf :)
    Skrattande  oj vilka fina frimärken
  • Äldre 13 Sep 09:03
    #24
    Wintercandles skrev 2011-09-12 13:16:35 följande:
    Jag har köpt en mörklila fuskpäls till mig. Mina två tärnor kommer att ha liknande i creme. Vi ska ha vår vigsel ute om vädret vill vara med oss, så jag är också lite bekymrad över ytterkläderna. Hoppas hoppas det inte blir snorkallt. Kommer absolut ha en varm tröja under jackan och varma sockar i mina brudkängor.

    Vad roligt att du hittade en på Cassels :) Känns så skönt för varje grej som löser sig på vägen i planeringen.
    Åh har du också temafärg mörklila. Vad häftigt med en fuskpäls i lila..tänkte inte så långt. Ska ha lila skor iaf om jag hittar några fina. Vi ska gifta oss i kyrkan så jag behöver inte jättevarma kläder under vigseln. Men på vägen till lokalen får det bli varma strumpor och kanske varma strumpbyxor/leggins under klänningen
  • Äldre 13 Sep 09:58
    #25
    Januaribruden skrev 2011-09-12 21:28:17 följande:


    Vill tipsa er om att köpa frimärken på postens hemsida. Vi behövde inte ens betala frakt = samma pris som i affären. Det verkar vara uppskattat av de bjudna, vad vi har hört iaf :)

     


    Tack för tipset!

  • Januar­ipar
    Äldre 7 Sep 12:36
    #26

    Hej!
    Vi gifter oss 26/1 -13 och har ingenting klart utom datumet! Jag börjar verkligen få panik nu!
    Förvisso ska vi ha ett väldigt vädligt enkelt bröllop, borgligt, utomhus och bara med våra föräldrar med respektive. men ändå! Jag fattade nog inte hur mycket som ska göras innan jag satte igång. Typ varannan dag vill jag bara skita i allt och ställa in, eller att vi ska gifta oss helt ensamma i stadshuset i mysbyxor. Hjälp mig!

  • Victor­iaE
    Äldre 8 Oct 21:31
    #27

    Januaripar- inte vart att fa panik over. Det ar bara att borja planera (tankte sa sjalv iaf, nar jag ocksa kande panik nar jag borjade tanka pa hur lite tid vi egentligen hade). =) Vi forlovade oss 26/08, och satte datumet den 04/01. Ska ha ca 40 gaster, sa nu har jag verkligen satt igang med att boka lokal, fotograf, etc. Ska faktiskt ut och se lokalen pa Torsdag- fingers crossed att vi alskar den =).

Svar på tråden Bröllop januari 2012