• Fröken Emma

vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.

för mig är ju maten den stora utgiften,
    men en del ser ringen som nr 1 o resa som nr 2 o sen komer maten!

Så nu äår jag nyfiken på vad jag ska ha i budgeten för vigselring. ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 19:57
    Ni som lgger mer än 5 000:-.
    Vad jobbar ni med?
    O tar ni av ringen när ni jobbar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 20:47
    Kan du tänka dig att ta lån för att kunna köpa ring?
  • Svar på tråden vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.
  • Silverglitter

Mina ringar är i vitt guld. Förlovningsringen kostade ca 4000 kr och vigselringen är en halvallians som kostade 9000 kr.

Jag har ring på jobbet. Jobbar på kontor och sitter för det mesta framför datorn.

Jag skulle aldrig ta ett lån för att köpa ring.

• Krazzzy

Våra förlovningsringar är i vit guld helt släta men jag ska sätta i ärvda diamanter i min. De var iaf billiga ca 7000 för hans och halva priset på min Skrattande Vigselringen kostade ca 14.000. Får hämta dem idag !!!! Å jag längtar efter att få prova !

• Lisa201109

Längtar så efter att få ha min vigselring. Bara en och en halv månad kvar. Känns ju helt galat, det var ju nyss vi förlovade oss... känns det som i alla fall. Jag föll för min förlovningsring så fort jag såg den. Den är i rött guld med en massa fina diamanter, kostade då 6000kr (ord. 8000) (tur att man förlovade sig förra året...den är uppe i 10 000 nu) Våra vigselringar kostar 4500 (hans) och ca 7 000 (min). Vi är studenter så ringarna kan sitta på. Det sliter inte så mycket när man vänder blad. Iofs kan vi ju säga att vi tagit lån för våra ringar efter som vi lever på CSN... Fast det hade vi gjort med eller utan ringar oxå=)

• Erika83
    Fröken Emma skrev 2011-08-17 20:18:22 följande:

Jag är lite minianonym här på BT, så jag kan inte avslöja för mycket om mitt yrke för det är lite unikt, men det är blandat kontorsarbete och muskeljobb!, så jag kan inte ha ringar med utotstående bling bling, och eftersom jag ibland måste ta av den så vill jag ju inte lägga en ring för 10 000:- i en låda på jobbet.

Jag tror vi kan ha samma jobb. Glad Jag kan/vill inte heller ha någon ring som står ut. Har en ganska slät förlovningsring men använder inte ens den på jobbet, är lite för rädd om den plus att jag inte vill skylta med att jag har familj hemma.
    Men min ring kommer nog kosta ca. 10 000-11 000 kr, den kommer nog vara i vitguld med några småstenar i.
  • Sassabrassa

Våra ringar är i vitt guld.
    Min blivande makes ring är 3 mm hög och 9 mm bred. Den gick på 22 000:- (Han ska bara ha en ring)
    Jag ska ha två. Min förlovningsring är 6 mm och 1 mm hög. Min vigselring är 2 mm hög och täckt med diamanter på halva. Mina ringar kostade 24 000:- tillsammans.
    Mycket pengar att bära på fingrarna, men vi resonerar så att vi ska ha ringarna resten av livet. La inte alls så mycket på min klänning. Den ska jag ju bara ha en dag.
    Jobbar som informatör och jobbar vid datorn hela dagarna så jag har inga problem att ha ringarna på mig hela dagarna. Min sambo måste dock ta av sig sin när han spelar golf. Lite otäckt för det är lätt att tappa bort ringen då anser jag, men vi har försäkring på dem.
    Längtar efter att få bära båda ringarna ihop nu. :)

• Bröllop201206

Min förlovningsring är i rött guld med fem diamanter, den kostade 15 000kr, min m2b förlovningsring kostade 7000kr och är i rött guld. Han ska inte ha en vigselring utan behåller sin fin fina breda förlovningsring. Min vigselring kommer att bli en solitär i rött guld, på 0.50ct och priset jag kollat upp ringen som jag vill ha kostar ligger på 30 000kr.

ingen av ringarna är köpta på lån, utan sparade pengar.

• ewaulrica

vanlig guldring som förlovningsring, dock specialbeställd, kostade ca 7.000. vigselringen i vitguld m brillianter runtom, 23.000. arbetar på förskola så jag tar mycket sällan av mig ringarna :)

skulle aldrig ta lån för att köpa ring, spar jag hellre in på annat :) ringen är ju så viktig tycker jag, lägger gärna två tusen extra eftersom den ska följa med resten av mitt liv...

• Sassabrassa

Nej oh nej, absolut inga lång för att köpa ringar. Vi har inte lånat några pengar till bröllopet. Allt är sparade pengar. Har hört allt för många skräckhistorier där par har lånat pengar till bröllop och sen har det tyvärr spruckit, men kvar har de stått med skulderna.

• Bröllop201206
    Sassabrassa skrev 2011-08-18 10:41:36 följande:
    Våra ringar är i vitt guld.
    Min blivande makes ring är 3 mm hög och 9 mm bred. Den gick på 22 000:- (Han ska bara ha en ring)
    Jag ska ha två. Min förlovningsring är 6 mm och 1 mm hög. Min vigselring är 2 mm hög och täckt med diamanter på halva. Mina ringar kostade 24 000:- tillsammans.
    Mycket pengar att bära på fingrarna, men vi resonerar så att vi ska ha ringarna resten av livet. La inte alls så mycket på min klänning. Den ska jag ju bara ha en dag.
    Jobbar som informatör och jobbar vid datorn hela dagarna så jag har inga problem att ha ringarna på mig hela dagarna. Min sambo måste dock ta av sig sin när han spelar golf. Lite otäckt för det är lätt att tappa bort ringen då anser jag, men vi har försäkring på dem.
    Längtar efter att få bära båda ringarna ihop nu. :)
    varför måste din sambo ta av sig ringen när han spelar golf? min pojkvän spelar med sin ring på och det gör hans pappa också( å då ska tilläggas att hans pappa spelar golf nästan varje dag året om). Sen finns det ju handskar att ha på om han vill skydda ringen, men min sambos ring har inte tagit skada av att spela golf. Eller tycker kanske din sambo att ringen är ivägen när han spelar?
  • aniara

Jag tror att min vigselring kommer kosta mellan 6 och 8 000 kr. Jag har siktet på en smal ring i røtt guld med ca 10 små, nedsænkta briljanter. Jag har en armlænk i guld som jag aldrig anvænder som jag troligtvis læmnar in i inbyte.

Jag ær inte mycket før bling. Vill att det ska vara praktiskt och snyggt, men inte uppseendevæckande. Min førlovningsring ær en 3 mm bred, slæt ring i røtt guld. Den kostade 2500 kr. Vigselringen blir troligtvis något smalare.

Jag jobbar på kontor så jag ræknar med att ha ringarna på jæmt.

Svar på tråden vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.