Sassabrassa skrev 2011-08-18 10:41:36 följande:
Våra ringar är i vitt guld.
Min blivande makes ring är 3 mm hög och 9 mm bred. Den gick på 22 000:- (Han ska bara ha en ring)
Jag ska ha två. Min förlovningsring är 6 mm och 1 mm hög. Min vigselring är 2 mm hög och täckt med diamanter på halva. Mina ringar kostade 24 000:- tillsammans.
Mycket pengar att bära på fingrarna, men vi resonerar så att vi ska ha ringarna resten av livet. La inte alls så mycket på min klänning. Den ska jag ju bara ha en dag.
Jobbar som informatör och jobbar vid datorn hela dagarna så jag har inga problem att ha ringarna på mig hela dagarna. Min sambo måste dock ta av sig sin när han spelar golf. Lite otäckt för det är lätt att tappa bort ringen då anser jag, men vi har försäkring på dem.
Längtar efter att få bära båda ringarna ihop nu. :)
varför måste din sambo ta av sig ringen när han spelar golf? min pojkvän spelar med sin ring på och det gör hans pappa också( å då ska tilläggas att hans pappa spelar golf nästan varje dag året om). Sen finns det ju handskar att ha på om han vill skydda ringen, men min sambos ring har inte tagit skada av att spela golf. Eller tycker kanske din sambo att ringen är ivägen när han spelar?