• Fröken Emma

vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.

för mig är ju maten den stora utgiften,
    men en del ser ringen som nr 1 o resa som nr 2 o sen komer maten!

Så nu äår jag nyfiken på vad jag ska ha i budgeten för vigselring. ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 19:57
    Ni som lgger mer än 5 000:-.
    Vad jobbar ni med?
    O tar ni av ringen när ni jobbar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 20:47
    Kan du tänka dig att ta lån för att kunna köpa ring?
  • Svar på tråden vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.
  • Liv

Förlovningsring ca 7000. Ringen var på 50% rea. Vigselringen ca 4500 kr. Så lustigt, för såg ut vigselringen utan att kolla priser alls, men fastnade för just den, båda jag och blivnade. Vi har valt likadana vigselringar. Var rädd att vigselringen skulle vara dyr, så blev förvånad när den var så billig. Både förlovningsring och vigselringar känns som riktiga kap och jag verkligen älskar dem!

• hannahsofia
    Fröken Emma skrev 2011-08-17 20:18:22 följande:

Jag är lite minianonym här på BT, så jag kan inte avslöja för mycket om mitt yrke för det är lite unikt, men det är blandat kontorsarbete och muskeljobb!, så jag kan inte ha ringar med utotstående bling bling, och eftersom jag ibland måste ta av den så vill jag ju inte lägga en ring för 10 000:- i en låda på jobbet.

nej det förstår jag såklart! jag vill inte heller ha något som står ut så jag kommer ha en halvalliansring som är i nivå med förlovningsringen, just för att jag vill inte slå i den i något eller typ riva mina barn i ansiktetn nä'r jag väl får dem (barnen alltså, vi har inga än ;)) eller det kanske inte funkar heller?
  • Fröken Söt

Min vigselring kostade strax under 7000 kr. Jag jobbar på kontor, så den kommer att sitta på fingret när jag jobbar (undantaget är om jag måste ut i fabriken). Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ta ett lån för att betala ringen, men å andra sidan har jag inte någon speciellt dyr ring heller.

• Tessann

Jag köpte nu 2 helt nya.

Min första förlovningsring köpte jag i titan med 3 små diamanter, kostade ca 4500kr

Men hittade ingen som jag gillade till nu.

Så nu har jag köpt i vitt guld.

Förlovningsringen, en stensring "uppstående" kostade 13000kr

Vigselringen, slät med flera små diamanter 10000kr

Men köpte på (hör och häpna) Guldfynd när de hade 25% så det blev ca 17000kr för båda.

Jobbar inom kontor så jag tar aldrig av mig dom.

• Tiisa

Jag har (får snart!) väl kanske ingen jätteflådig ring. En schalins nova med 6 diamanter på 0,6 (?). Jag betalade 4900.

• Anneli256

Själv tycker jag det viktigaste är att man tycker om sina ringar..inte priset på dom. Känns som det första människor berättar om sin vigsel eller förlovningsring är den har så o så många diamanter.. den kostar si och så mycket. Om någon frågar mig om min / våra förlovningsringar så berättar jag hellre hur det gick till när vi valde ringarna.. hur många affärer osv vi varit i .. känslan när vi väl hade hittat "rätt" ring och inte minst själva förlovningen. Alla väljer förhoppningsvis ring efter vad som känns rätt..(inte som skrytobjekt). Givetvis så spelar ekonomin roll men d viktiga är som sagt var att man älskar sin ring. För mig är det viktigt att ha en ring som jag kan bära alltid.. eller iaf så mycket som möjligt. En ring som jag och min blivande make tycker är vacker. Det är även viktigt för mig att förlovningsring och vigselring passar ihop. Har redan valt ut min vigselring, eller rättare sagt min blivande make hittade den när vi var hos guldsmeden. Lyxxa på Väla utanför Helsingborg. Förlovningsringen är i rödguld med ett litet mönster i vitt guld så vi har valt en vigselring i vitt guld, med fem diamanter. Servicen och bemötande var otrolig, Förlovningsringen är ganska välvd.. men dom kommer att "göra om" vigselringen så att den matchar. Vi är helnöjda och längtar oerhört till den dag då vi står i kyrkan och min blivande make sätter på mig ringen som är en symbol för vår kärlek och våra löften till varandraGlad..inte hur stor vår plånbok är. Och nej jag / vi skulle aldrig kunna tänka oss att låna pengar till ringarna. 

• Winterfresh

Har en egendesignad vigselring som en guldsmed i stan har gjort. Våra ringar är värderade till 19000:- Varav min kostar runt 11000:-.
    Men betalade bara 3000:- för ringarna. Lämnade in guld som vi inte använder (våra förlovningsringar, mina morföräldrars vigsel- och aliansring + massa småguld) + att vi fick presentkort av mina föräldrar.

Jag jobbar som undersköterska och mannen jobbar som elektriker så inga högavlönade jobb.
    Ringarna åker av när vi är på jobbet av hygieniska själ, jag får inte ha smycket och mannen tycker ringen är i vägen när han jobbar.

Skulle aldrig falla min in och ta lån på vare sig en vigselring eller ett bröllop.

• andersson1970

Hehe, vissa här har ringar som kostar mer än vad jag ens kan tänka mig att lägga på ett bröllop.
    Har än så länge endast förlovningsring á 900.-
    Vigselringen kommer att hamna i samma prisklass.
    Gillar varken guld eller diamanter eller "tantringar", fast jag är tant själv snart Flört
    Tänker satsa på en ring i gothicstil kanske, svårt hitta en som matchar f-ringen känns det som.
    Å andra sidan kan man ju köpa en helt annan vigselring och skippa f-ringen sedan?

Jobbar som trafikledare/planerae på kontor, så behöver aldrig ta av mig ringen.

• danicalifornia

min förlovningsring kostade ca 3500 och är i vitt och rött guld, vigselringen betalade vi bara 600kr för då vi hade presentkort samt att det va kampanj på den! det är en i rött guld och med 5 hjärtformade stenar på!

• S och F

Förlovningsringen kostade 7000 och jag räknar med att vigselringen kommer kosta ca 12.000 (hoppas guldpriset går ner lite tills nästa vår). Däremot jobbar jag som områdeschef så dom sitter på fingret hela tiden, sover med mina ringar med.

Svar på tråden vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.