Vinterbröllop 20 december 2003!
Jag gifter mig också den 20 december och tycker att vinterbröllop känns både annorlundare och mysigare med mörkret och alla levande ljus man kan ha. Jag träffade igår "min sömmerska" för första gången och nästa vecka inhandlar vi tyg för att hon ska komma igång med tillverkningen av klänningen som jag själv designat. Jag anses också vara sent ute men jag tycker faktiskt att det känns jättebra och "jobba" med bröllopet under 4 intensiva månader istället för under ett år. Nu kommer så hima många roliga saker hända under den här tiden. Vi har också beställt inbjudningskorten och de går ut i nästa vecka. Fördelen med att man är så här sent ute är att vi har kunnat hålla det hemligt för våra vänner vilket kommer att innebära ett extra överraskningsmoment när inbjudningarna väl går ut.
Vi kommer att gifta oss i Norrland och där får vi räkna med att det är riktigt kallt och mycket snö. Vi kommer att servera norrländska delikatesser och ordna lite kring aktiviteter under helgen för alla som reser in.
Vi kommer inte alls att ha något jultema utan kommer bara att dra nytta av den mysiga stämningen som finns kring jul. I kyrkan kommer vi endast ha levande ljus under vigseln och ha massor av musikinslag för att skapa rätt stämning. Allt känns väldigt exotiskt då många av våra gäster aldrig kommer att ha varit så långt upp i Sverige.