Inlägg från: Fröken Emma |Visa alla inlägg
  • Fröken Emma

Besviken.....!

Jag tycker inte du är otacksam!!

När vi, jag o M2B fyller år får vi mellan 1 000 - 1500 var av mina föräldrar, av hans 500:-
    Och hur många gånger gifter man sig?!?!?!?! Så ja, en nolla till efter dom beloppen hoppas jag på.

Ja, nu kommer jag bli påhopad av flera, har jag märkt på alla komentarer Ts fått.
    Men man måste inse att alla har olika traditioner och ekonomier.

• Fröken Emma

ja ja... det är väl klart att man kan gifta sig fler gånger. Jag menar ju mer ur min egen sitvation.
    Vi har varit tillsammans i 13 år, bott ihopp12 år förlovade i 11 år.
    Jag kan ju inte gå runt o tänka på att det kan ta slut och att jag då komer gifta mig med nån annan. Men det är klart att livet kan vända ibland.

Av mina vänner och syskon förväntar jag mig inte alls några paket. Bara att dom vill komma och dela vår dag och stå för egen övernattning.

Men av mina föräldrar och svärföräldrar hoppas jag på nån form av uppvaktning iaf.

• Fröken Emma
    Houdini skrev 2011-08-14 15:16:54 följande:

Jo någon form av uppvaktning hoppas man ju på men att "förvänta" sig mer av sina föräldrar bara för att de är ens föräldrar tycker jag är lite knasigt ( nu citerade jag dig FR. Emma men menar inte dig ordagrant jag gick och funderade på detta)

Jag och min man pratade om detta. Av min pappa fick vi pengar till en ny hörnsoffa han satte inget tak på vad den fick kosta vi själva satte taket. av min svärfar fick vi som sagt 1000 kr vilket vi båda ärligt reagerade lite på just då MEN vem är det som finns där året om och hjälper oss när vi har haft biltrubbel, har nu haft svärfars ena bil som vår bil i över ett år vi betalar bensinen han resten. Men nu bor min pappa 60 mil härifrån och vi ses kanske en gång om året, svärfar ser vi minst en gång i veckan. Svärfar hjälper oss i vardagen det får man liksom inte glömma bort när det är dags för julklappar bröllopspresenter och födelsedagspresenter vilket vi tyvär gjorde en kort stund.

Det har du så rätt i! Bra skrivet! Och jag förstår din poäng.

• Fröken Emma
    Black Coffee skrev 2011-08-14 16:19:43 följande:
    Japp - hon fick nog inte så mycket medhåll som hon väntade sig!

Vilken pinsam människa!

Kaffe

Håller inte alls med dig här!! (måste vårda mitt språk annars blir man väl tillrättavisad)
    Sluta kritisera andra o jag hoppas att du mår bra att klanka ner. Kanske du har blivit nerklankad så du käner att du måste ge igen. Inte vet jag, varför man måste skriva som du annars!

Alla är olika, har olika relationer till sina familjer mm.
    En del firar varje födelsedag med dunder o brak, andra kanske med en tulpan, och för dom kanske bröllopet är ALLT.
    Jag vet med mig att även om vi skriver att vi inte önskar oss presenter så kommer vi få mängder ändå. Sån är min släkt o vänskap. Här tar man med sig en flaska vin eller blomma när man blir bortbjuden. även om ingen fyller år eller firar nått.

Så ja, jag skule bli väldigt förvånad om inte mina föräldrar ger oss ett 5 siffrigt belopp i bröllopspresent. antinge som smekmånadsbidrag eller festbidrag.

Alla är olika, och låt så vara!

Svar på tråden Besviken.....!