• Anonym (nyfiken)

Nu som har gift er - hade ni sex på bröllopsnatten?

En liten fråga som kanske är känslig.

Man vill ju att det ska vara romantiskt, men egentligen kanske man mest är trött efter en lång dag.

Hur var det för er, svara anonymt om du vill, gjorde ni det eller inte?

• Svar på tråden Nu som har gift er - hade ni sex på bröllopsnatten?
  • Tessann

Nej.. ca 3.30 var det bara ett par st kvar och vi var rätt så lulliga allihopa ;).. då började det spöregna.. då kom vi på att vi skulle gå ner till badplatsen och bada *S* men jag och svägerskan vände om efter en bit då det blev så djäkla kallt.. men karln och några av hans kompisar gick ner och badade :)

Väl inne så somnade jag rätt fort och kommer inte ens ihåg att jag märkte att han kom in *S*

Men dagen efter hade vi barnvakt så vi låg kvar i sängen rätt länge och hann både 2 och 3 ggr ;)

• SnuttisSessan

Vi hade sex men inte speciellt roligt och mysigt sex mer en snabbis . . . Dagen efter hade vi mer sex =)

• Anonym (också nyfiken)

Vår tanke är att vi vill vara på festen med alla nära och kära så länge det bara går, och åker iväg på bröllopsnatt dagen efter istället, men intressant att höra att flera orkat ändå

• Anonym (inte viktigt)

Det viktigaste är nog att man inte känner en press på att man måste göra det, för det måste man inte! Och känner man press slutar det ju oftast inge bra. Som sagt: man har hela livet på sig sen! Förstår faktiskt inte varför det är så superviktigt att ha sex just den natten... Nån romantisk bild som lever kvar från den tiden då det var första gången man "fick". Eller ännu värre: när mannen tog vad som var hans rätt.

Nä, om ni känner för det och det blir så är väl det fint, men känn ingen press på att ni absolut måste! Det är ju inte så att jag går omkring här tre år senare och tänkte "fan, varför gjorde jag inte det för" :D

• Fru Pippi

Haha, läser om andra som liksom jag somnade i badet på bröllopsnatten! Även om vi båda var riktigt trötta så var vi så lyckliga så lite sex orkade vi absolut med! Hoppas du får en mysig bröllopsnatt-  med eller utan sex!

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (Nygift) skrev 2011-08-10 17:08:03 följande:
    För oss var det inte så viktigt, vi stannade till ca 04.30 med de sista gästerna och skulle väl bara krypa ner och sova i vår lilla stuga när vi kom fram. Men så hade någon smugit dit en korg med skumpa, vindruvor och choklad. Sedan gav vi våra morgongåvor då (jag gav bland annat en secret box) så då blev det som det blev.. ;)
    Vad menas med "secret box"?
  • AmeMarc

Japp! Hur mysigt som helst. <3

• Rickina

Nej inget sex på bröllopsnatten, jag hade putsat klart alla fönsterrutor runt 5 på morgonen (de var helt nersmetade med ketchup och senap) och då hade jag verkligen ingen sexlust!

• Moster Stina

Jag har alltid sagt tilll min blivande, att vi kommer vara alldeles för trötta för sex på bröllopsnatten.

Och det var vi ju också!

Jag var dessutom sjuk, och väldigt gravid. Vi hade den senaste veckan innan bara fixat, fixat och lagat mat till 100 gäster. Vi hade dessutom knappt sovit på flera nätter bl a på grund av min förskräckliga nästäppa och hosta.

Ändå så lyckades vi ha sex! Bra sex! Hade jag aldrig trott! (speciellt inte med tanke på att vi inte orkat och hunnit ha det på länge innan!)

Måste dessutom tillägga att det enkla hotell vi bodde på, hade gett oss ett litet enkelrum, utrustat med en extra och sned tältsäng på ena väggen, förutom den lilla normala säng som fanns vid den andra

Min make, höll på att trilla ur tältsängen den hela natten till bröllopsdagen, och jag som ändå behövde sitta och sova, bytte såklart med honom den andra natten!

• Anonym

En barnfri natt -självklart :)

Svar på tråden Nu som har gift er - hade ni sex på bröllopsnatten?