• Nudax

Du som är gift: bilder på ert gröna tema!? =D

Hej!

Jag och min m2b har tänkt grönt som tema på vårt bröllop (blandat med vitt, en del glas och silver) men tycker det är svårt att veta vad vi vill ha utan att kunna se bilder. Visserligen har jag redan en fullproppad mapp med inspirationsbilder i grönt tema på datorn men jag behöver mer, speciellt på dukning!

Så ni som redan gift er, och haft grönt tema (eller ni andra med för den delen), visa gärna bilder på er dukning! =)

• Svar på tråden Du som är gift: bilder på ert gröna tema!? =D
  • Tessann

Ja nu är väl inte dessa bilder speciellt inspirerande då jag tycker att enklast är finast och vill heller inte lägga ner en massa pengar på pynt.. pynt och krimskrams är inte vi ;)
    Så som du ser hade vi inte speciellt mycket.. men jag var jättenöjd! Hade väl kunnat ha nån till liten blomma.. men kom på det så sent att min närmsta blomsterbutik inte hade inne varken vitt eller grönt.

Men vi hade grönt iallafall för det är det finaste tycker jag.

• Tessann

Jaha, skulle ju få med 2 bilder i första inlägget men det gick visst inte.. här är den andra bilden.

De gröna "diamanterna" gör sig inte rättvisa på bilden.. de syntes mera och glimmade jättefint :)

• Nudax

Jag tycker att det var jättefint Tessan! De gröna små diamanterna gjorde mycket till hetlheten! Måste fråga: Den vita duken, är det pappers på rulle á typ 10 meter? Ser nämligen ut som den vi köpt, i så fall är det ju kul att se hur den blev på borden.

Vi har tänkt blanda en lite ljusare grön, så som ni, men kanske lite mer åt "äppelgrön/lime-grön"-hållet, med en mörkare grön - typ som bladen på rosen... men vill just se bilder för att vi är rädda att vi tänker för mycket, vi vill också ha det enkelt och stilrent.

Tack för bilder!

FLER som har!? Pleeeeeeeeeeeeeeease? =D

• Nudax

En annan fråga till dig tessan. Det ser ut som om ni har ett E, med 4 ben på? Det har vi också tänkt ha... Jag har försökt att rita upp skalenligt hur brett det kommer att bli mellan folks stolsryggar, så som man ser på er bild. Nu undrar jag om du minns vilka mått ni hade på borden? Dv.s. hur många bord stor det längst honörsbordet? På så sätt, om ni har samma som vi kommer att ha, har vi ju genom dig en bild på hur det kommer att se ut i en E-placering... (vi väljer nämligen mellan det och ett lååååångt U).

Hoppas du förstod frågan.

• Tessann

Jo det är vit papperduk på rulle :)

Vet inga mått exakt.. men vi hade 4 bord på honnörslängan.. sen 4 längor ut (som ett E fast 4) en länga ut på mitten av varje bord på honnörslängan.. hmm.. fattar du? ;)

I--
    I--
    I--
    I--

Precis! så som jag "ritat" :)

• FruFiddeli

Vi hade svart, vitt, grönt och lite silver som tema och dukade såhär.. Vi hade även gröna lyktor som stod lite här och var i lokalen, på toaletten, på presentbordet etc..
  • FruFiddeli

Inser nu att det inte var de bästa bilderna och att det kanske inte syns så bra, har fler bilder i telefonen som jag kan lägga in imorgon.

• Margris

Lite halvdålig bild men vi hade en grön "duk" i mitten och på den ligger det glasbitar både gröna och pärlemoskimrande. En bit spegel som det står en bukett på, brudslöja och en vit ros. En plåtburk med brunt, grönt och vitt satinband på och en vit våreld i. Sedan ligger det vita fusk-blomblad utspridda. Enklet men effektfullt!

Sedan hade vi gröna festhäften och gröna satinband kring sevetterna. 
  • LindaochJohn
    Margris skrev 2011-08-09 19:23:06 följande:

Lite halvdålig bild men vi hade en grön "duk" i mitten och på den ligger det glasbitar både gröna och pärlemoskimrande. En bit spegel som det står en bukett på, brudslöja och en vit ros. En plåtburk med brunt, grönt och vitt satinband på och en vit våreld i. Sedan ligger det vita fusk-blomblad utspridda. Enklet men effektfullt!

Vlka fina festhäften ni hade! Vi har fundewrat på något liknande...
    Hur har ni gjort dem? Eller är de köpta? Var isf?
  • Nudax
    Margris skrev 2011-08-09 19:23:06 följande:

Jättefint Margris! Hade ni gort gesthäftena själva också? Det har vi tänkt göra och jag filar också på en grön design =)
Svar på tråden Du som är gift: bilder på ert gröna tema!? =D