• Nudax

Du som är gift: bilder på ert gröna tema!? =D

Hej!

Jag och min m2b har tänkt grönt som tema på vårt bröllop (blandat med vitt, en del glas och silver) men tycker det är svårt att veta vad vi vill ha utan att kunna se bilder. Visserligen har jag redan en fullproppad mapp med inspirationsbilder i grönt tema på datorn men jag behöver mer, speciellt på dukning!

Så ni som redan gift er, och haft grönt tema (eller ni andra med för den delen), visa gärna bilder på er dukning! =)

• Svar på tråden Du som är gift: bilder på ert gröna tema!? =D
  • Nudax
    Tessann skrev 2011-08-08 21:02:44 följande:

Jo det är vit papperduk på rulle :)

Vet inga mått exakt.. men vi hade 4 bord på honnörslängan.. sen 4 längor ut (som ett E fast 4) en länga ut på mitten av varje bord på honnörslängan.. hmm.. fattar du? ;)

I--
    I--
    I--
    I--

Precis! så som jag "ritat" :)

Förstår =) Gissar att era bord var 180 långa, vi kommer att ha liknande, men 3 på honörsbordet och så bara 3 "tungor"... som det verkar nu =)
  • Nudax
    FruFiddeli skrev 2011-08-08 22:47:24 följande:
    Inser nu att det inte var de bästa bilderna och att det kanske inte syns så bra, har fler bilder i telefonen som jag kan lägga in imorgon.
    Tack! Jättefin och stilren dukning. Häftig bukett med egen idé =D
  • FruFiddeli

Nudax skrev 2011-08-09 20:22:46 följande:
    Tack! Jättefin och stilren dukning. Häftig bukett med egen idé =D
    Tack tack =). Det är inte min bukett utan dekoration som vi hade på honörsbordet, inte egen idé utan jag har sett det när jag googlat runt =). Här kommer lite fler bilder, tyvärr har jag inte hunnit få fotografens bilder än så de är inte de bästa och på vissa är det inte helt färdigt.. men men, det är kanske lite inspiration iaf =)
  • FruFiddeli

Lite till bilder som tydligen inte ville komma med i förra inlägget..
  • Nudax
    FruFiddeli skrev 2011-08-09 21:02:52 följande:

Lite till bilder som tydligen inte ville komma med i förra inlägget..
    Absolut, jättebra inspiration =D Ja, nu syns dekorationerna lite bättre också, häftig idé som sagt - oavsett vems den var från början =) Det gröna/ljust gröna som ni har i mitten, vad är det för typ av duk/material?
    Vi har också funderat på att ha murgröna som dekoration så som ni, jag har så många idéer på vad jag kan ha på bordet så känner att jag måste begränsa mig =P Kanske ska gå tillbaka till enkel grundidé.
  • FruFiddeli

Den gröna löparen är organza som jag köpt på rulle på ebay, jätte billigt.. http://viewitem.eim.ebay.se/25m-roll-x-29cm-wide-Soft-Sheer-Lime-Green-Organza-/280709257404/item smidigt är det också för det är ju bara att klippa den i den längd man vill ha.  

Ja det är inte lätt med alla ideé man får, man vill ha med så mycket och våra bord var så smala så det var svårt att få plats med allt=). Murgröna älskar jag, så det var ett självklart val för mig och håller sig bra gör det också. Vad har du för tankar kring dekorationen än så länge? 

• mia5

Såhär hade vi plus ett grönt fästhäfte bredvid kniven, i vasarna är det sommarslöja och gröna kvistar, helnöjda
  • MrsT2011

Våra ljusgröna detaljer till dukningen. Både stenarna i glasen och de stora blockljusen matchar bandet runt servetterna, det är kamerans ljus som är mongo...! =)

• Nudax
    FruFiddeli skrev 2011-08-09 22:15:01 följande:
    Den gröna löparen är organza som jag köpt på rulle på ebay, jätte billigt.. viewitem.eim.ebay.se/25m-roll-x-29cm-wide-Sof... smidigt är det också för det är ju bara att klippa den i den längd man vill ha.  

Ja det är inte lätt med alla ideé man får, man vill ha med så mycket och våra bord var så smala så det var svårt att få plats med allt=). Murgröna älskar jag, så det var ett självklart val för mig och håller sig bra gör det också. Vad har du för tankar kring dekorationen än så länge? 
    Ah okej, och en sådan rulle räckte till allt ni ville ha?

Våra tankar har ändrats lite tiden... Grundidén var/är att färgerna är vitt, grönt, glas och silver. I stort sett som er, fastän ni har lite svart med också. Det gröna har vi tänkt ha i två färger, även där lite likt er med en mörkare grön ( i ert fall murgrönan) samt en ljusare grön typ äppelgrön/åt ert håll. Vi har tänkt varva mellan vaser med blommor i (ängsblommor i bukett med ormbunkar ytterst som ramar in) och ljusgrupper. Det jag inte vet, vilket gav upphov till denna tråd, är på vilket sätt vi ska få in det gröna. Först var vi inne tanken på att det mörka gröna skulle dominera med mörk grön på bordslöpare och servetter, med det ljust gröna i ljushållare, organzaband kring servetterna etc. Men sen har jag insett att det nog blir för mörkt, och lutar nu mer mot ert håll, att ha mest av det ljusa gröna och så lite mörkt i form av kanske murgröna och i band runt vita servetter.... Men egentligen vet jag ingenting ännu =P Tur det är långt kvar så man hinner bestämma sig =D
  • Nudax
    mia5 skrev 2011-08-09 22:27:58 följande:

Såhär hade vi plus ett grönt fästhäfte bredvid kniven, i vasarna är det sommarslöja och gröna kvistar, helnöjda
    Ser jättefint ut, men går det att posta en lite större bild tro? Är svårt at se bordsdetaljerna. Vilken färg är det på stolsrosetterna? =)
Svar på tråden Du som är gift: bilder på ert gröna tema!? =D