FruFiddeli skrev 2011-08-09 22:15:01 följande:
Den gröna löparen är organza som jag köpt på rulle på ebay, jätte billigt..
viewitem.eim.ebay.se/25m-roll-x-29cm-wide-Sof... smidigt är det också för det är ju bara att klippa den i den längd man vill ha.
Ja det är inte lätt med alla ideé man får, man vill ha med så mycket och våra bord var så smala så det var svårt att få plats med allt=). Murgröna älskar jag, så det var ett självklart val för mig och håller sig bra gör det också. Vad har du för tankar kring dekorationen än så länge?
Ah okej, och en sådan rulle räckte till allt ni ville ha?
Våra tankar har ändrats lite tiden... Grundidén var/är att färgerna är vitt, grönt, glas och silver. I stort sett som er, fastän ni har lite svart med också. Det gröna har vi tänkt ha i två färger, även där lite likt er med en mörkare grön ( i ert fall murgrönan) samt en ljusare grön typ äppelgrön/åt ert håll. Vi har tänkt varva mellan vaser med blommor i (ängsblommor i bukett med ormbunkar ytterst som ramar in) och ljusgrupper. Det jag inte vet, vilket gav upphov till denna tråd, är på vilket sätt vi ska få in det gröna. Först var vi inne tanken på att det mörka gröna skulle dominera med mörk grön på bordslöpare och servetter, med det ljust gröna i ljushållare, organzaband kring servetterna etc. Men sen har jag insett att det nog blir för mörkt, och lutar nu mer mot ert håll, att ha mest av det ljusa gröna och så lite mörkt i form av kanske murgröna och i band runt vita servetter.... Men egentligen vet jag ingenting ännu =P Tur det är långt kvar så man hinner bestämma sig =D