• Nudax

Du som är gift: bilder på ert gröna tema!? =D

Hej!

Jag och min m2b har tänkt grönt som tema på vårt bröllop (blandat med vitt, en del glas och silver) men tycker det är svårt att veta vad vi vill ha utan att kunna se bilder. Visserligen har jag redan en fullproppad mapp med inspirationsbilder i grönt tema på datorn men jag behöver mer, speciellt på dukning!

Så ni som redan gift er, och haft grönt tema (eller ni andra med för den delen), visa gärna bilder på er dukning! =)

• Svar på tråden Du som är gift: bilder på ert gröna tema!? =D
  • Nudax
    MrsT2011 skrev 2011-08-09 22:37:03 följande:
    Våra ljusgröna detaljer till dukningen. Både stenarna i glasen och de stora blockljusen matchar bandet runt servetterna, det är kamerans ljus som är mongo...! =)

Fint =) Det är det som är så roligt: Det verkar vara lite inne med grönt nu, tycker att det går att hitta mycket grönt i butikerna! =D Speciellt den här lite ljusare gröna som det ser ut att vara även på er dekoration.
  • MrsT2011
    Nudax skrev 2011-08-09 22:43:16 följande:
    Fint =) Det är det som är så roligt: Det verkar vara lite inne med grönt nu, tycker att det går att hitta mycket grönt i butikerna! =D Speciellt den här lite ljusare gröna som det ser ut att vara även på er dekoration.
    Ja det var förvånansvärt enkelt! Bandet är från panduro och stenar + blockljus från IKEA. Inga stora summor alltså.
  • Margris

Har inte fått alla bilder än men det här är några från vår gröna dukning. 
  • Nudax

Åh tack för de fina närbilderna margris! Toppen som inspiratioN! =D

Sitter och kikar på Ebay nu också, har aldrig beställt därifrån, men där finns ju mycket fint i grönt... har någon av er erfarenhet av det?

• mia5

Banden är av mörkgrönt organzatyg.

• morguse

favoritar eftersom vi oxå ska ha grönt tema :)

• Nudax

Ja tack alla snälla som postat bilder, ger mycket inspiration!

• cattitzi

Vi hade grönt och vitt på vårt tema. Här kommer bilder på våra festprogram, vigselprogram etc! När det kom till dukningen hade vi mer sommar tema!
  • cattitzi

Här kommer bild på festprogram också! :o)
  • Nudax

Åh, jättefint och stilrent cattitzi! =)

• Margris

Har ju inte behov av mina brukar längre så jag skänker bort dem omnågon vill ha dem. Helst avhämtning, bor i Sundsvallstrakten.
  • Nudax

Har gjort en testdukning nu (använde mig av samma organzatyg som dig FruFiddeli), och den blev såhär:

Vi vet ännu inte om vi ska ha silverstenarna eller inte. Sen är det en massa anat provisoriskt på bilden med, helt fel porslin, glas, bestick, för lite blommor etc etc... men man ser idén =)
  • AnnL

Kika på tradera! Finns många som säljer superfina pärlor, girlanger, dekorationsdiamanter mm mm dessutom till kanonpriser! Vi ska också ha grönt tema och jag har valt vita dukar, en löpare ovan den i grön organza. Gröna stolsband, gröna pärlor, vita blockljus som jag knyter ett grönt band runt och slutligen gula rosor i IKEAs ljushållare "galej".

Lycka till! :)

• 123ost

Vill bara tipsa er som ska ha grönt tema att det är 20% rabatt på äppelgrönt på Myheart.se :)

• Nudax
    123ost skrev 2011-09-06 19:14:43 följande:
    Vill bara tipsa er som ska ha grönt tema att det är 20% rabatt på äppelgrönt på Myheart.se :)
    Toppen, tack! =D
  • Nudax
    AnnL skrev 2011-09-06 19:12:31 följande:
    Kika på tradera! Finns många som säljer superfina pärlor, girlanger, dekorationsdiamanter mm mm dessutom till kanonpriser! Vi ska också ha grönt tema och jag har valt vita dukar, en löpare ovan den i grön organza. Gröna stolsband, gröna pärlor, vita blockljus som jag knyter ett grönt band runt och slutligen gula rosor i IKEAs ljushållare "galej".

Lycka till! :)
    Ebay är också toppen! Vi gifter oss om först ett år, så det där är grundtanken - sen kommer vi ha tid att trixa med mina detaljer och så. Vi kommer också ha vit duk (inte den på bilden, det är ett lakan hemmifrån bara :P) och grön löpare (den på bilden) och sen liknande bilden men nytt porslin, glas, bestick. VIta blockljus med band ska jag nog "sno" från dig, vi vill ha grupper om 2 med ljus och har idag bara en ljushållare till den gruppen.
  • Insanire

Fantastiskt med 20% rea! Tack för tipset!

Vårt tema är rosa och grönt.
    Kommer att ha vita dukar, rosa löpare.
    Jag kommer nog också att sno idén med vita blockljus med gröna band. :)
    Har köpt gröna tyllpåsar som vi fyller upp med lite godis till varje plats och lite gröna iskristaller för att spridas ut på den rosa löparen.

Jag gillar idén med rosor i ikeas ljushållare, så den kanske jag också snor. :)

Gifter mig inte heller förrän nästa sommar, men kan inte låta bli att köpa in lite olika saker när man hittar något bra! :)

• Nudax
    Insanire skrev 2011-09-06 20:29:17 följande:
    Fantastiskt med 20% rea! Tack för tipset!

Vårt tema är rosa och grönt.
    Kommer att ha vita dukar, rosa löpare.
    Jag kommer nog också att sno idén med vita blockljus med gröna band. :)
    Har köpt gröna tyllpåsar som vi fyller upp med lite godis till varje plats och lite gröna iskristaller för att spridas ut på den rosa löparen.

Jag gillar idén med rosor i ikeas ljushållare, så den kanske jag också snor. :)

Gifter mig inte heller förrän nästa sommar, men kan inte låta bli att köpa in lite olika saker när man hittar något bra! :)
    samma här, vi har redan köpt och planerat massor =P
Svar på tråden Du som är gift: bilder på ert gröna tema!? =D