• Millan1984

Visa mig era inbjudningskort!

Funderar som många andra på att göra egna inbjudningskort. Så visa mig gärna med en bild på det ni gjort. Och berätta gärna hur ni gjorde för att hålla ner kostnaden.

• Svar på tråden Visa mig era inbjudningskort!
  • annapanna88

hedvig007: jättesnyggt!!

• Jolin

Nu har jag bara gjort en prototyp av våra inbjudningskort men jag kan ändå bjuda på ett smakprov.
    Det är ett dubbelvikt kort, utsidan är klädd i tapet från rusta. Vi har denna tapet på en vägg i sovrummet från när vi renoverade förra året. Jag kom på idag att det blev en rulle över så den tog jag. I grunden har jag använt ett svart ganska tjockt papper som jag alltså klädde in med tapet. Inlagan ska vara i cremevit metallic papper men i prototypen har jag bara använt vanligt vitt skrivarpapper (snål). Sammanlagt kommer våra 40 inbjudningskort ha kostat ca 10 kr st. Har i och för sig inte räknat in vad bläckpatronen kostar och jag har inte köpt dubbelhäftande tejp än. Nu har jag bara tejpat med vanligt tejp Tungan ute Jag är verkligen ingen pysselmänniska men jag är nöjd över resultatet Skrattande

Texten i inlagan är INTE klar, våra namn ska stå skrivet i finare textsnitt och den övriga texten ska vara större så att det blir mindre tom yta på sidorna

Det är Tusensköna här på BT som gjort det fina monogrammet åt oss Skrattande
  • Madreh73
    Jolin skrev 2011-09-10 22:52:32 följande:
    Nu har jag bara gjort en prototyp av våra inbjudningskort men jag kan ändå bjuda på ett smakprov.
    Det är ett dubbelvikt kort, utsidan är klädd i tapet från rusta. Vi har denna tapet på en vägg i sovrummet från när vi renoverade förra året. Jag kom på idag att det blev en rulle över så den tog jag. I grunden har jag använt ett svart ganska tjockt papper som jag alltså klädde in med tapet. Inlagan ska vara i cremevit metallic papper men i prototypen har jag bara använt vanligt vitt skrivarpapper (snål). Sammanlagt kommer våra 40 inbjudningskort ha kostat ca 10 kr st. Har i och för sig inte räknat in vad bläckpatronen kostar och jag har inte köpt dubbelhäftande tejp än. Nu har jag bara tejpat med vanligt tejp Tungan ute Jag är verkligen ingen pysselmänniska men jag är nöjd över resultatet Skrattande

Texten i inlagan är INTE klar, våra namn ska stå skrivet i finare textsnitt och den övriga texten ska vara större så att det blir mindre tom yta på sidorna

Det är Tusensköna här på BT som gjort det fina monogrammet åt oss Skrattande
    Jättefint, ursnygg tapet!

Men ska ni ha ditt namn först där uppe och hans namn först där nere under välkommna?  Hnas namn står ju först på monogrammet oxå, borde inte hans namn stå först överst oxå då?

En fundering bara.....
  • Jolin
    Madreh73 skrev 2011-09-11 00:04:40 följande:
    Jättefint, ursnygg tapet!

Men ska ni ha ditt namn först där uppe och hans namn först där nere under välkommna?  Hnas namn står ju först på monogrammet oxå, borde inte hans namn stå först överst oxå då?

En fundering bara.....
    hihi, jo men vi har tänkt på det men kommit fram till att vi vill att brudens namn ska stå först så som det gör nu men monogrammet skulle inte bli lika fint med namnet Linnea först för det namnet är så "platt" så därför får det bli så här. Känns som en petitess när allting kommer omkring. Jag tror det är mest vi brudar här på BT som tänker på sånt. Gästerna som får inbjudan kommer förstå vilka som ska gifta sig, svara på inbjudan och sedan lägga den i någon låda och inte se den mer, vissa kastar den säkert ganska tidigt till och med Tungan ute Jag har verkligen hypat över våra namn och vilken ordning de ska skrivas i men nu har Johan fått mig att släppa det annars kommer jag gå in i väggen av allt bröllopsplanerande och grubblande.

Men Madreh73 det var en helt befogad fråga Skrattande
  • julle79

hur har du fått texten inbjudan så snygg??? helt grön på detta

morguse skrev 2011-08-06 13:09:55 följande:

Så ser mina ut än så länge, har inte klart texten i oh med lokalen är inte 100 än. Så får vänta med det transparenta pappert med texten....
  • Jolin

Så där! Nu är våra inbjudningskort klara och vi har skickat iväg alla korten :)
    Det har varit mycket jobb men vi är jättenöjda!

• Jolin

OJ! råkade skicka iväg inlägget utan alla bilderna Tungan ute

• Marylojs

Jolin: Jättejättesnyggt! Hur gjorde du för att "klä" det svarta pappret med tapeten?

• Jolin
    Marylojs skrev 2012-01-20 00:24:57 följande:
    Jolin: Jättejättesnyggt! Hur gjorde du för att "klä" det svarta pappret med tapeten?
    TACK! :)

Jag använde dubbelhäftande tejp, en ganska bred tejp som jag köpte på biltema. Tror det är bättre att använda tejp istället för lim eftersom lim kan skapa luftbubblor. Lycka till :)
Svar på tråden Visa mig era inbjudningskort!