• Brummelisa

Var ska ni sova?

Ni som gifter er i samma stad som ni bor, kommer ni sova på hotell eller hemma?

• Svar på tråden Var ska ni sova?
  • marimekko86

Inte hundra bestämt än...beror på pengar. Min blivande tycker det är onödigt att lägga flera tusen på att sova på ett rum i några timmar, äta frukost och sedan checka ut...det har han ju iofs rätt i. Dyr sömn.

Men vi ska nog sova på hotell i ett fint rum kvällen innan. Bada bubbelbad, basta och ta det lugnt, kliva upp på dagen D och äta hotellfrukost och sen drar ju karusellen med alla förberedelser igång

Om vi inte sover på hotell på bröllopsnatten ska vi i alla fall gå till hotellet där vår familj och viss släkt bor på och äta frukost med dem dagen efter . Vi ser dem inte så ofta så vi vill verkligen träffa dem så mkt som möjligt när dem är här.

• marimekko86

Just det, vi reser också iväg måndagen efter så då kommer vi bo på hotell flera dagar jue

• ElinFalk85

Vi kommer bo på hotell =). något bröllopspaket på något hotell här i sthlm. det är sen utcheckning och champagne. frukt och choklad på rummet =)

• Happy72
    ElinFalk85 skrev 2011-07-31 21:00:00 följande:
    Vi kommer bo på hotell =). något bröllopspaket på något hotell här i sthlm. det är sen utcheckning och champagne. frukt och choklad på rummet =)
    Det ska vi. oxå...för 1900 blev det champange, blommor,frukt, choklad på rummet, frukost på sängen när vi e redo och sen utcheckning!
  • Tessann

Nu sov vi hemma då vi hade festen hemma på gården..

Men hotell bara för att sova hade kännts onödigt.. däremot hade jag kunnat tänka mig att då sova på hotell natten före :)

• Rosi

Vi kommer bo på samma hotell som vi bodde på när vi förlovade oss.. Skrattande

• Ciccci

Vi kommer sova på hotell natten till bröllopsdagen och sedan hotell på bröllopsnatten.

men kan tillägga att vi har hela huset fullt med folk, så vi har en "ursäkt" till att ta in på hotell.

:)

• Aniara4
    Happy72 skrev 2011-08-01 06:50:52 följande:
    Det ska vi. oxå...för 1900 blev det champange, blommor,frukt, choklad på rummet, frukost på sängen när vi e redo och sen utcheckning!
    Ett sånt paket har vi också, sammanlagt 2350 för ett något större dubbelrum med havsutsikt. Champagnen bryr jag mig inte så mycket om, vi lär ju inte vara sugna på att dricka ännu mer när vi kommer från festen, men sen utcheckning och frukost på sängen ville vi defintivt ha just eftersom det som flera skrivit känns lite fånigt att betala 2000 bara för att sova några timmar.
  • ElinFalk85
    Happy72 skrev 2011-08-01 06:50:52 följande:
    vaaaaart???? =D
  • pimory

vi har bokat president sviten i vår stad :)

blir lite smått och gott på rummet. även ansiktsbehandlingkit.. bastu finns visst oxå.. självklart är det sen utcheckning :)

• Chicita

Vi sover hemma.
    Jag jobbar ju på hotell, så det känns fel att boka en svit på ett annat hotell i stan, och vår svit är inte så speciell för mig då jag ser den lite då och då...

Lyxar istället till med hotell på Quality Hotel Arlanda dagen innan (och dagen efter) bröllopsresan och förstaklassbiljetter på tåget dit och hem Glad 

Till er som bokar hotell så vill jag bara tipsa om att fråga efter sen utcheckning och sen frukost. Inte kul att festa till 2-3 och sen åka till hotellet och checka in. Och sen dessutom behöva upp före 10 för att äta frukost och checka ut.
    Många hotell kan tillhandahålla en frukostvagn till rummet efter att frukosten stängt, samt lite senare utcheckning mot en liten avgift.
    (dock inte alla hotell, men det kostar ju inget att fråga Solig )

• Emelie 87

Hotell vart det för vår del. :) Bröllopssvit, skumpa, jordgubbar, grädde, frukost och slutligen en heldag på stan med bara romantik. :D

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Pinkgrape

Efter detta bröllop är våra pengar för en lång tid framöver helt slut, så vi sover minsann hemma! ;D

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Emelie 87

Ja, nästa år blir det ju massor med skatt för vår del.. :p Men det får man ta då.

En man, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Var ska ni sova?